Vraag

Problemen internetverbinding

  • 23 April 2018
  • 8 reacties
  • 2267 Bekeken

Dag allen. Sinds enige tijd heb ik last van een heel onstabiel internet. Ondanks dat ik verbinding heb, geeft de browser aan dat er geen internetverbinding beschikbaar is:



Na een keer of 10 refreshen lukt het dan uiteindelijk toch om de pagina te openen, maar alles gaat zeer traag. Het kan wel tot dertig seconden duren vooraleer een pagina opent. Heel soms valt de verbinding ook effectief weg tot "beperkte toegang". Dit is voor ons zeer vervelend aangezien we van thuis uit werken en we online met klanten bellen, dus dit is echt geen service als telkens de verbinding uitvalt.

Twee weken geleden hebben we een Happy House aangevraagd. De technieker zag geen onderbrekingen, terwijl dit zich toch echt wel dagelijks voordoet. De traagheid van het internet is zelfs een constante (ik kijk vooral streams via internet, dus dit is echt zeer vervelend voor mij). De technieker heeft dan bij ons op 7/04 een nieuwe modem geïnstalleerd, en de twee weken nadien ging alles weer zeer vlot. Het internet viel niet weg en de snelheid was prima. Tot afgelopen zaterdag, toen alles weer zeer traag verliep en de pagina's niet werden geopend.

Met Proximus TV is er geen enkel probleem. Zelfs tijdens de verbindingsproblemen met het internet blijft de TV prima verlopen.

We hebben VDSL2-technologie en een B-box 3-modem.

Kan iemand dit aub eens bekijken? Bedankt.

8 reacties

heb je dit probleem ook als je verbonden bent met pc/laptop rechtstreeks via een utp netwerkkabel aan je bbox3
Reputatie 7
Badge +4
hi

Kan je ons je klantengegevens doorgeven ?
lijnnr of klantennr via privebericht

Dan kunnen we dit verder voor je nakijken

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
heb je dit probleem ook als je verbonden bent met pc/laptop rechtstreeks via een utp netwerkkabel aan je bbox3
Ook met kabel stelt dit probleem zich. Aan de laptop zelf vermoed ik ook niet dat het ligt, want bij twee andere laptops (van het werk) komt dit ook voor.

@jonathandr: de gegevens zijn verstuurd.
Ik wou er ook nog even bij vermelden dat er in zulke gevallen ook met de Sonos problemen zijn. Niet zo zeer om af te spelen, maar wel om van zender te veranderen. Er kan dan geen verbinding gemaakt worden met de Sonos-speler.
Exact hetzelfde probleem bij mij: alle Wifi & LAN connecties werken (intern) , enkel de internet verbinding valt voor een paar minuten uit en komt dan terug op. Dit gebeurt zo 2/3 keer per week. De "Test Mijn Lijn" geprobeerd maar daar bij de analyse wordt blijkbaar geen enkel probleem gedetecteerd... (logisch). Kunnen jullie ergens in de historiek van mijn internetconnectie iets terugvinden?
Reputatie 7
Badge +4
StefDS

Kan je ons je klantengegevens doorgeven ?
lijnnr of klantennr via privebericht

Dan kunnen we dit verder voor je nakijken

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
StefDS

Kan je ons je klantengegevens doorgeven ?
lijnnr of klantennr via privebericht

Dan kunnen we dit verder voor je nakijken

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Beste Jonathan, heeft u mijn gegevens ontvangen en dit al kunnen bekijken aub?
Reputatie 7
Badge +4
Nog eens opnieuw nagekeken maar geen verbrekingen te zien tussen je modem en ons netwerk. Je verbinding met skynet blijft stabiel. Het zou dus een intern probleem moeten zijn. Welke toestellen zijn er allemaal met je bbox verbonden ?

Reageer