Beantwoord

Power line van Telenet


Ik ben onlangs overgestapt van Telenet naar Proximus. De power line van Telenet die ik gebruikte om het WiFi signaal boven te kunnen gebruiken, detecteert de modem van Proximus niet. Ik heb de power lines al diverse keren geherconfigureerd maar zonder succes. Iemand enig idee of de power line van Telenet compatibel is met de modem van Proximus?
icon

Beste antwoord door ElsJ 6 March 2018, 17:05

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Xavier666 dit zou in principe moeten werken. Groeten Els
@ ElsJ: dat dacht ik ook maar zelfs bekabeld weigert de pc het WiFi signaal te versterken. Sterker nog, de powerline versterkt alleen het signaal van Telenet..
Reputatie 7
Badge +3
Xavier666 misschien is u powerline dan specifiek voor telenet? Groeten Els
@Els: dat zou kunnen. Geen idee eigenlijk.
Reputatie 7
Badge +3
Xavier666 Misschien best eens navraag doen bij telenet of dit compatbel is. Groeten Els
Reputatie 2
Ik gebruik de powerline van telenet en dat werkt perfect.
@Bogey: hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
@ ElsJ: dat dacht ik ook maar zelfs bekabeld weigert de pc het WiFi signaal te versterken. Sterker nog, de powerline versterkt alleen het signaal van Telenet..
Je hebt het toch over powerlines ? omdat je over wifi spreekt en alleen het signaal van Telenet versterkt !!!
Een powerline verstuurt het ethernet signaal over elektriciteitsdraden en of dit ethernet signaal van Telenet of van proximus komt maakt totaal niks uit.
@ Martin: ja, het zijn wel degelijk Power lines. De powerline versterkt enkel het WiFi signaal van Telenet. Om een of andere reden wordt het Proximus signaal niet versterkt.
een gewone powerline adapter heeft geen wifi aan boord dus dan zou het een powerline met wifi-extender moeten zijn en als ik mij niet vergis (ben totaal niet meer zeker) heb ik op userbase.be/forum daar ooit iets van gelezen dat er hiermee kunnen problemen zijn als je die voor proximus gebruikt.
PS: Het zou ook kunnen dat het op userbase.be over wifi bridge van TN ging om die met de bbox te gebruiken en dat daar een probleem mee was ......... !
Reputatie 2
@Xavier666 ik had het ook enkel over de ethernet powerline van telenet en die heeft geen wifi en werkt perfect met proximus. De wifi versie heb ik nooit getest.

Reageer