Beantwoord

Opname via TV app niet op beide decoders

  • 17 December 2018
  • 6 reacties
  • 274 Bekeken

Hey iedereen,

Een kleine situatieschets: donderdag ontving ik via de post een 2de decoder voor de TV boven. Het betreft de laatste nieuwe decoder (v6) en het leek me interessant om deze aan te sluiten beneden op de tv die het meest gebruikt wordt. Ik wisselde de decoder dus en plaatste de 'oude v5' boven.
Ik vermoed dat dit in principe geen probleem is want alles werkt naar behoren.

Gisteren programmeerde ik een opname via de app en deze opname is niet te vinden op de nieuwe v6, maar wel op de v5. Zou het kunnen dat de v6 ook gekoppeld moet worden aan de app zodat opnames op beide toestellen zouden verschijnen?

Ik vind het op zich wel wat vreemd want ik dacht dat de decoders een soort van gekoppeld worden aangezien opnames via de decoders op beide verschijnen. Blijkt dus niet...

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door PieBus 17 December 2018, 18:51

Bekijk origineel

6 reacties

Hey,

Normaal zouden de opnames op beide decoders beschikbaar moeten zijn. Kan je eens proberen je beide decoders te resetten? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Groetjes,
Wenzel
Probeer ik vanavond eens. Ik hou jullie op de hoogte.
Nog als bijkomende info: Normaal moeten nPVR opnames (opnames in de cloud) op beide decoders kunnen bekeken worden en mss is het reeds voldoende deze v6 al eens te heropstarten en eventueel ook de v5 zoals Wenzel aangaf.
Het is echter wel zo dat indien je een cPVR opname (opname op de harde schijf) op de V5 maakt, deze enkel en alleen op de v5 kan bekeken worden.
Harde schijf is bij ons niet van toepassing aangezien we over de V5 compact beschikken.
Ok, omdat ik in je startpost las dat je een V5 decoder had en daarom mijn uitleg die in dit geval natuurlijk niet van toepassing is voor cPVR opnames op harde schijf.
Probleem opgelost! Het resetten van de v6 - decoder bleek voldoende te zijn.
Bedankt voor de hulp.

Reageer