Vraag

Opname - probleem van 1 bepaalde zender

  • 9 July 2018
  • 4 reacties
  • 647 Bekeken

Sinds eind juni zijn er geen opnames mogelijk van VTM, ik krijg steeds de melding " Er ging iets verkeerd ( SPC_4 ) De opname kan niet afgespeeld worden indien de betreffende zender ( of de HD-versie ervan ) niet langer beschikbaar is." Ik heb dit opgemerkt omdat de seizoensfinale van Familie niet bleek opgenomen te zijn . Ik heb toen telefonisch contact gehad waarbij ze mij zeer vriendelijk hebben verder geholpen en ze zouden mij deze afleveringen opnieuw plaatsen. Tot op heden heb ik deze nog steeds niet ontvangen en nu blijkt dat ook oudere opnames deze foutmelding geven. Het gaat dus alleen maar over opnames van VTM, alle andere opnames werken perfect. Wij zijn in het bezit van een mini v5 decoder. Kan hier iemand met verder helpen of neem ik best terug telefonisch contact.

4 reacties

Heb je de modem en decoder al eens herstart? (door hun stroom even 5 seconden te onderbreken)
Reputatie 7
Badge +4
Dag sonia, je lijn staat momenteel op een herstelprofiel, van wat we hier kunnen zien door een probleem op de binnenbekabeling. Dit herstelprofiel zorgt o.a. voor een lagere snelheid, en dus ook voor minder beschikbare kanalen op je TV. De foutmelding die je te zien krijgt doet zich voor wanneer je een HD-opname probeert te bekijken op een lijn die dat niet (meer) aankan.

Werd er onlangs iets gewijzigd aan je binnenbekabeling? Kan je die even nakijken? Indien alles ok, kunnen we best iemand langs sturen die het probleem voor je kan komen oplossen. Je stuurt ons dan best via privébericht even enkele voorkeurdata (met voorkeur voor- of namiddag) door waarop we iemand mogen langs sturen.
Heb pb verstuurd
@LinosD, krijg je dan ook geen probleem om gewoon een HD zender te bekijken?

Reageer