Omvorming SMS naar MMS

  • 22 October 2018
  • 3 reacties
  • 745 Bekeken

Hallo, ik SMS gisteren volgend bericht "3u37" (Dit was mijn tijd op de marathon van Amsterdam) naar 6 nummers. Aangezien enkele gezinsleden reageren dat ze mijn SMS niet kunnen lezen, herhaal ik 3 keer. Vandaag zie ik 18 MMS op mijn factuur.
Even opgezocht : MMS zou 0.5 Euro kosten. Dus 9 Euro voor een SMS-je dat bovendien niemand open kreeg.
Kan/mag dit? Had vroeger gehoord van omzetting van lange berichten naar MMS. Maar toch niet van zo'n simpel SMS-je?
Op Android GSM gezocht maar MMS kan je daar niet blokkeren. Ik wil dit nooit meer. Hoe blokkeren?
Als het bevestigd wordt dat dit netwerk-related is, ben ik helemaal niet akkoord om te betalen. Man moet verwittigen voordat mensen kosten hebben voor iets dat een gewone SMS lijkt.

3 reacties

Blijkt blijkbaar uitsluitend als ik naar meerdere bestemmeliongen tegelijk stuur. Want nadien zelfde info naar 1 van hen is wel in een gewone SMS gebleven. Lijkt mij absoluut niet GSM-linked!!!!
Had toevallig ook dat artikel al gevonden en zelfs Handcent reeds geinstalleerd. Jammer genoeg geen dergelijke setting meer in Handcent. Ook de tweede tip : in de default settings van Messages "input code" of "encoding" aanpassen is niet (meer) mogelijk.
Reputatie 7
Badge +6
Hey slavglot, het is meestal je GSM die beslist of je een SMS of MMS stuurt. Proximus verwerkt het enkel maar. 🙂

Afhankelijk van je toestel heb je een instelling waar je dit kan wijzigen. Ik heb volgende pagina gevonden. Hopelijk helpt dit. Laat ons zeker iets weten!

Reageer