Beantwoord

Mobiele data verbruik niet correct

  • 5 March 2018
  • 4 reacties
  • 456 Bekeken

  • Apprentice
  • 2 reacties
Vorige week dinsdagavond (27/03) ben ik op een half uur tijd van 3,9GB resterend in mijn bundel naar 48€ boven mijn abonnement gegaan, dit terwijl ik weet waarvoor ik mijn 4G gebruikte zeker niet zoveel was op dat moment. Bovendien heb ik direct mijn 4G afgezet vanaf ik bericht kreeg dat ik boven mijn bundel zat maar toch bleven er extra kosten bijkomen aan een ongezien tempo.
Om even kort te schetsen:
21u33: bericht van proximus dat er nog 3,9GB rest in mijn bundel
21u59: bericht van proximus dat ik 10€ boven mijn bundel zat
22u00: bericht van proximus dat mijn bundel opgebruikt is (dan had dit bericht eigenlijk om 21u58 moeten komen)
22u01: bericht van proximus dat ik 25€ boven mijn bundel zat
22u03: bericht van proximus dat ik 48€ boven mijn bundel zat

Gezien waarvoor ik mijn 4G gebruikte en gezien de snelheid waarmee de data erdoor vloog moet er hier ergens een fout zitten dit ik graag zou zien opgelost worden.
icon

Beste antwoord door FreyaVR 13 March 2018, 08:33

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Beste, ik stel vast dat er die avond kort na elkaar connecties waren van 21:58 van 108 MB, 4 keer 99MB en 45,49 MB om 22:01 Een totaal van ongeveer een 562 MB op enekle minuten tijd. Omdat dit verbruik op korte tijd was, kreeg je ook de berichten kort na elkaar en mogelijk door elkaar. Helaas kan ik niet nagaan aan wat deze data besteed werd. Groetjes Freya
Beste Freya,

Ik kan echt geen genoegen nemen met dit antwoord en dit om 2 redenen. Ten eerste omdat het eerste deel volledig genegeerd wordt (onmogelijk dat ik 4GB opgedaan heb op zo een korte periode) en ten tweede omdat deze connecties ook niet mogelijk zijn, dat ik elke minuut er 100MB plots doordraai. Op dat moment was ik mijn 4G niet aan het gebruiken op een manier dat dit verklaart. Dus er moet wel degelijk ergens een fout zitten en ik ga hier dus helemaal niet mee akkoord.

Vriendelijke groeten,
Laurens Dejager
Reputatie 7
Badge +4
Beste, het is inderdaad zeer vreemd dat er meerdere verbindingen zijn van telkens dezelfde connectie op zo'n korte tijd. Om je tegemoet te komen, zal ik deze meerkost laten vallen. Groetjes Freya
Beste Freya,

Bedankt voor het begrip hier, ik weet nog steeds niet wat er gebeurd is maar ik moet er alvast niet meer voor betalen wat echt wel niet kon volgens mij. Ik heb nog steeds 5 euro betaald voor 500MB extra te krijgen om verdere kosten te vermijden maar goed, het is alvast geen 60 euro meer.

Vriendelijke groeten,
Laurens Dejager

Reageer