Vraag

MLPPP

  • 1 March 2018
  • 6 reacties
  • 143 Bekeken

Allen,

omdat de lijnkwaliteit hier in zone 1, 204m van de ROP niet dat is, was ik aan het kijken of Proximus ook MLPPP kan voorzien op 2 lijnen, die ik dan via een router kan bundelen.

6 reacties

Ter info: ze kunnen inderdaad een paar lijnen combineren maar mss moeten er dan wel eerst lassers komen.
Datgene wat de persoon op Userbase bedoelde was:
- 2 inkomende lijnen op 2 koperparen, 2 modems en die dan via zijn router gebundeld worden
- Omdat het dan echt te kunnen bundelen als snelheid x 2 moeten die via MLPPP aan elkaar gekoppeld worden. Anders heb je gewoon 2 inkomende lijnen en wordt het verkeerd gewoon verdeeld over de 2.
En niet de Upload en Download verdubbeld.

Dat begrijp ik toch correct?
Daar staat de uitleg ook op UB
- MLPPP (multi PPP). > 2 bboxen worden als modem gebruikt daarachter een router (Cisco) die de MLPPP sessie maakt.
- Line bonding.
Hier gebeurt de verbinding tussen de ROP (2 lijkaart uitgangen) en de modem over 2 paren.
en heb je een modem nodig met 2 WAN poorten.

Maar als je meer details wilt zou ik de vraag toch ook eens op UB stellen, daar zitten wel mensen die zo twee vdsl lijnen binnen krijgen en zulle die wel naar alle waarschijnlijkheid meer details kunnen geven.

Iemand van Proximus zelf zou in dit verband ook meer uitleg/details kunnen geven wat zij juist aanbieden.
Reputatie 7
Badge +6
Vanuit Proximus wordt Linebonding met 2 VDSL2 lijnen om de snelheid te verhogen wordt niet aangeboden, noch ondersteund.
De creatieveling die dit wilt doen met een eigen router achter de bbox'en moet er rekening mee houden dat je dan 2 lijnen nodig hebt met 2 abonnementen.
Dan zal het Telenet blijven 😃
Dus ik begrijp het toch goed dat je twee VDSL lijnen via twee abonnementen kunt bekomen via Proximus.

Reageer