Vraag

MB verbruik

  • 6 January 2018
  • 3 reacties
  • 86 Bekeken

Ik heb een nieuw smartphone gekocht (samsung A3) 2017 netjes in de Proximuswinkel.
Toen ik de dag nadien onderweg was naar het werk eiste dit toestel een update,(een beetje raar voor een nieuw toestel van 2017) maar ik stond dit toe.
Nog hetzelfde uur werd ik ervan op de hoogte gebracht dat ik ver boven mijn limiet zat van verbruikte megabytes.Ik belde onmiddellijk naar de klantendienst die me gerust stelde dat ik dit niet hoefde te betalen.
Groot was mijn verbazing toen er op mijn faktuur 60 euro was aangerekend voor het verbruik van de MB.
Gebeld naar de klantendienst die zei dat ik foutieve informatie had gekregen en het ging om verbruik zodat ik dit moet betalen!! Ik had immers de update gedaan op het 4g netwerk en moest dit maar gedaan hebben op een wifi netwerk.
Kan dit zomaar: wanneer je een toestel koopt er je nog een kost van 60 euro word gerekend voor een update??

3 reacties

Een update bij een nieuw toestel kan uiteraard altijd dit geldt niet alleen voor smartphone maar ook bijvoorbeeld een nieuwe laptop, tablet enz.....
Bedankt voor je reactie Martin ,

Dat er een update van het toestel nodig is kan inderdaad altijd,maar dat er door Proximus 60 euro word voor aangerekend vind ik echt niet kunnen.
Ik heb deze smartphone gekocht in de Proximuswinkel,heb een abonnement bij Proximus,en voor een update 60 euro doorrekenen ruikt echt naar mega- woekerwinsten.Ik ga hier niet de rekening van van het bedrijf maken maar ik kan me voorstellen dat ik niet de enigsten ben die dit moet betalen .
Of dit een legitieme vorm van "zakendoen " is trek ik ernstig in twijfel!
Bij een pay & go kaart zoals ik heb is het ook altijd opletten bij upgrades dat die niet gebeuren via 3/4G maar via wifi, want ik ben vlug over mijn data limiet op deze manier, en dat is inderdaad dan een duur geval !!!

Reageer