Skip to main content
Beste,



Mails zijn weg bij een vriend waar we zijn Outlook hebben veranderd van POP3 naar IMAP.



Al zijn mails zijn weg. Hoe kan ik deze recupereren?



Alsook mails sturen naar zijn eigen mailadres komen niet toe maar staan wel in verzonden berichten.



Alvast bedankt voor uw hulp.
Als je ze niet meer terugvindt op http://webmail.proximus.be dan zijn ze definitief weg van de server in ieder geval.



Ter bijkomende info:

Inkomende mailserver

Adres: imap.proximus.be

Beveiliging: SSL

Poort: 993

---Verkiest u POP3 boven IMAP

---Adres: pop.proximus.be

---Poort: 995

--- Beveiliging: SSL

Waarom is IMAP beter dan POP3?

Uitgaande mailserver

Adres: relay.proximus.be

Beveiliging: STARTTLS (or TLS)

Poort: 587

Authentificatie: Ja
Martin,

Bedankt voor uw antwoord. Waar kan ik ze laten terugzetten? Dit is duidelijk een fout van Proximus.

Ge
volgens ik hier al andere berichten gelezen heb vroeger van Proximus medewerkers is het onmogelijk voor proximus om die terug te zetten eens ze van de server gewist zijn.

Wat ik normaal doe (og gedaan heb) toen ik overschakelde van pop naar imap is gewoon het pop account laten staan en een nieuw (IMAP) account aanmaken, want als je dit niet doet zijn al je pop inbox mails verdwenen als je niet aangegeven hebt (in je mail programma) dat een kopie op de server moest blijven staan.

Daarom als je het pop mail account laat staan naast het IMAP heb je de tijd op de mail die je in het pop account nog wilt recuperen en ze verplaatst (kopieert) naar je imap account dan kan je later als alle veilig is en je denkt nu heb ik mijn pop account niet meer nodig, het dan pas wissen en verder werken dan met alleen je imap account.
Een backup terugzetten moet toch lukken veronderstel ik?

Alle mails stonden in de webmail en die waren opeens allemaal weg. Dit snap ik niet.
met outlook heb ik geen ervaring, maar als je een backup hebt van wat er op je pc stond dan zou dit inderdaad moeten lukken.

Normaal gezien onder POP, de mails die je leest in je mailprogramma komen op je pc te staan en verdwijnen van de server, de verzonden mails staan ook op je pc en niet op de server.

Dus in dit geval als je uw IMAP mail account aanmaakt is het logisch dat je mailprogramma niks van mails terugvindt aangezien die niet meer op de server maar op je pc staan.

Het is allen bij IMAP dat alles gesynchroniseerd wordt tussen pc en server, maar als je een mail wist in je mailprogramma gaat die ook verdwijnen van de server.



NB: zelf al heb je onder pop de instelling gekozen om een kopie op de server te bewaren en om na x aantal tijd die te wissen (omdat anders de server kan vollopen) dan blijven alleen deze staan die minder dan x tijd op de server staan)
Lode, dit is helaas niet mogelijk omdat POP3 al niet op de server staat bewaard. POP3 gaat ervoor zorgen dat de emails binnengetrokken worden op de PC en verdwijnen op de Proximus server. Terwijl IMAP op de server bewaard wordt (is ook wat Proximus als mailserver gaat aanraden). Als de mailserver wordt aangepast, dan verdwijnen ook de mails op de computer zelf. Dit staat trouwens ook zo op de website vermeld. Groeten, Charlotte.
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, ik heb ook niet "zelf gekozen" om naar imap te gaan, dat gebeurde vanzelf op 26 januari, toen ik alles terug installeerde, ik voeg even foto bij en hoop dat er een antwoord komt
Inderdaad.

Dat Proximus nog eens de moeite niet doet om deze mails te recuperen is echt wel erg. Want voor de switch stonden al deze mails op de webmail.proximus.be dus ook op de server.



Er wordt toch een backup gemaakt van de mailboxen? Dus waarom kan je deze niet terugzetten op vraag van de klant. Het gaat hier over héél gevoelige mails die echt wel noodzakelijk zijn om verder te kunnen met bepaalde zaken.



Gelieve een gepaste oplossing te voorzien of te escaleren.



Dank u.
Bij mij is het van 3 a 4 jaar belangrijke mails van mijn werk, en uiteraard ook prive mails, maar als gewone klant en niet als "specialist in email problemen" ga ik ervan uit dat ik op regelmatige basis een volledige backup neem van AL mn emails en mappen, met een apart aangekocht backup programma van Incredimail, dat ik die backup dan ook zonder enig probleem kan terug zetten!

Op 26 jan werkte mijn pc niet naar behoren, dus ik speel op veilig en zet alles op een externe harde schijf, ingeval de pc moest crashen, en de emailbackup zet ik voor ALLE zekerheid op mijn pc en ook nog eens op een externe harde schijf..... nadat de pc was opgekuist installeer ik terug alles, waaronder mijn incredimail.... en ik zet de backup erop die ik eerder die dag genomen had... NIETS... NIKS... rien... na een hele zoektocht vond ik dat ik automatisch van pop naar imap was gegaan...

Dus mijn vraag is infeite heel simpel, hoe kan ik "tijdelijk" even terug naar het vroegere pop account?
Dag Lode, "Mails zijn weg bij een vriend waar we zijn Outlook hebben veranderd van POP3 naar IMAP."



Daar de emails via POP3 gingen werden deze allemaal van de server gedownload. Deze zijn dan niet meer beschikbaar op onze server.
Dag RobrechtB, maar ik heb een backup op mijn pc staan van die emails, maar die backup werkt niet in de IMAP instellingen....

Daarvoor wil ik mijn instellingen even terug naar mijn vorig POP3 account....

Hoe doe ik dat?

Danku voor de hulp
Je kan je email terug instellen als pop3 op je computer.



Je vind meer info op http://bgctv.skynetblogs.be/

# proximus-e-mail-instellingen #

De standaard SMTP serves op poort 25 kan je enkel gebruiken

op het netwerk van de betreffende provider zelf.

SMTP servers met authenticatie op andere poorten bv.587

kan men normaal vanaf overal gebruiken.proximus.be-e-mail-instellingen



POP3-berichten-op-meerdere-computers-lezen (support.office.com)



    Inkomende mailserver

    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
    Verkiest u POP3 boven IMAP Adres: pop.proximus.be Poort: 995 Beveiliging: SSL Waarom is IMAP beter dan POP3?Uitgaande mailserver
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS (or TLS)
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Reageer