Vraag

Krijgen werknemers bij Proximus nog een opleiding en de kans om autonoom te werken? Telkens zitten er supervisors bij de telefoonbeantwoorders en mogen ze niet hun supervisor doorgeven ???

  • 24 June 2018
  • 2 reacties
  • 219 Bekeken

Dinsdag 12 juni 2018 stap ik naar de proximuswinkel met hieronder neergeschreven vragen en opmerkingen. De man (winkel) in kwestie raadde mij aan naar 0800 te bellen, want alles komt dan sneller in orde. De telefonische klantendienst kan tevens onmiddellijk nakijken of er idd geen gebruik is gemaakt van internet/digitale tv etc...
Woensdag 13 juni belde ik omtrent 16u jullie 0800...nummer en kreeg ik een werknemer aan de lijn die beweerde dat gedurende 6 maand na een verhuisdatum alle woonadressen (tot max 4 verschillende) én alle kosten blijven doorlopen. Echter eind maart is alles opgezegd en op het nieuwe adres (nieuwbouw) w reeds betaald sinds 1 maart 2018...echter we zijn nu juni 2018...en internetkost van mijn vroeger adres staat nog steeds op mijn factuur tv 27,5euro...april, mei & juni w dit niet meer gebruikt.
Creditnota...kan niet, proximus schrijft geen creditnota's kreeg ik van de man als antwoord...euh????+de reeds geschreven info.
Verder wil ik af van digitale tv & vaste telefoonlijn vermits ik deze nog NOOIT heb gebruikt op mijn nieuw adres & deze echt NIET wens. Ik vroeg om na te gaan bij technische dienst om dit NOOIT gebruik te laten vaststellen & ook te zorgen dat ik de factuur van juni niet hoefde te betalen. Sorry tijdens verhuisperiode ontgaat je wel eens iets dus kwam hen reeds tegemoet om niet te beginnen zeuren over maart, april en mei...dus dat is toch al 3x 67euro+BTW.
Mooi niet?
De man verstond mijn taalgebruik in beleefd nederlands niet, ik vroeg om zijn supervisor aan de telefoonlijn te krijgen, want er zat namelijk een supervisor naast hem meldde hij doodleuk...echter de supervisor kan NOOIT aan de telefoonlijn komen.....dat staat niet in de functie-omschrijving van 'supervisor-zijnde'.
Goed...beleefd beëindigd.
Donderdag 14 juni naar proximuswinkel...hele uitleg gedaan, echter deze persoon verstond me perfect, hoefde niets extra uit te leggen, te herhalen. Hij paste alles aan & stuurde ook naar het kantoor een vraag tot tegemoetkoming van factuur juni 2018 (nieuw adres) & ook creditnota van kosten april & mei van internet vroeger woonadres.
Gisteren, zaterdag 23 juni, heb ik perfect, zoals gevraagd, alles wat ik niet nodig heb & alles nog in originele verpakking aan Proximus terugbezorgd. Bel ik vanuit de winkel naar de facturatiedienst van proximus met alweer herhaling van mijn opmerkingen en vragen.
Een heel vriendelijke dame die me ook onmiddellijk verstond. Zij ging meteen navragen of er activiteiten zijn geweest op de 'lijnen t.t.z. internet vroeger adres & televisie/vaste telefoon nieuw adres.-->wat blijkt sinds 13 juni is alles afgesloten & niemand kan nog nagaan of er gebruik is geweest van lijnen, internet etc....

Als reeds 25 jaar trouwe klant (en steeds correcte betaler) w ik door jullie bedrijf behandeld als een hond, excuseer nog veel slechter...een hond daar w naar geluisterd vanaf de eerste keer, naar mij werd TOTAAL niet correct geluisterd & werden foute handelingen gedaan, waardoor ik nu helemaal in de siberische koude sta!
& mij een uitgeperste limoen voel waarbij de euro's uit mijn zakken w gehaald
Ter info: klant 605480799

@Wim, werknemer Proximus: vriendelijke verwijzing van jullie om 'klachten' te behandelen. Echter zorg ervoor dat dit forum of andere mediums voor klachten niet hoeven gecreëerd te worden aub ipv mooi uitgeschreven tips te geven.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het Proximus-facturatiesysteem - desgevallend indien nodig na tussenkomst van de ombudsdienst telecommunicatie - kan wel enige tijd/maanden info verschaffen over het al dan niet voorhanden zijn van "verbruik" (zelf kunt u het niet meer doen in MyProximus vermits u alles opgezegd hebt)
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
Om een lang verhaal kort te maken als u geen specifieke contracten met minimum duur (promo, GSM+abo, …) hebt gehad, betreft het gewone abo's van onbepaalde duur en zou u een correcte afrekening moeten krijgen op basis van een opzegtermijn van max. 1 maand (uiteraard op voorwaarde dat er ergens een schriftelijk bewijs is.... woorden vervliegen, het geschrevene blijft)
https://www.proximus.be/nl/id_cr_cancelsub/particulieren/producten/r-orphans/abonnementen-opzeggen.html
Reputatie 7
Badge +4
Dag Zonnetje,
Alvast de excuses hiervoor.
Nu is er een dossier (34446565) opgemaakt voor de bevoegde dienst.
Deze zal alles voor je nakijken en je nog contacteren ivm de oplossing.
Met vriendelijke groeten
Koen

Reageer