Beantwoord

KLACHT!! ONGEVRAAGDE diensten geleverd door derden 'playfilms'- m-commerce

  • 31 March 2018
  • 2 reacties
  • 2700 Bekeken

Hallo,
bij het nakijken van mijn verbruik deze maand, merk ik vandaag op dat er m-commerce is aangerekend waarvan ik zelf niks heb geactiveerd. het gaat om de dienst playfilms aan 4.99€/week.
ondertussen is er al 2 weken aangerekend en IK HEB DIT NIET GEACTIVEERD.
ik kreeg in het verleden (28/01/2018, 28/02/2018)al sms van 8695: "gratis bericht: u bent ingeschreven voor de dienst Playfilms aan 4.99€/week(1e week gratis).Om te stoppen:http://be.playfilms.co/u.php or call 028800398"
ik had op de factuur van februari 2018 al in de bijlage deze sms'en zien staan, maar hiervoor was geen bedrag voor aangerekend, ook klopt de datum en het aantal van deze sms'en op de bijlage niet met de datums en tijdstip in mijn berichteninbox.
ik had dit dan ook bij proximus gemeld, waarop ik antwoord kreeg dat ik me geen zorgen moet maken, want er is toch niks aangerekend.
volgende factuur net hetzelfde; in bijlage staan alweer 4 sms'en vermeld , niet aangerekend, maar alweer klopt dit niet met mijn berichteninbox.
heb ook al eens naar die website geweest die word vermeld in die sms,
de website ziet er allesbehalve betrouwbaar uit. heb hierover dan ook info gevraagd aan een goede kennis die op de hoogte is van internetveiligheid ed.
Hij raadde me af om daarop gegevens in te geven, aangezien het om een onbeveiligde website gaat,
je moet enkel je mailadres en nummer ingeven, op deze manier kunnen zij eigenlijk zeggen dat je net wel hebt geactiveerd, terwijl je eigenlijk wil uitschrijven voor iets waar je al niet voor ingeschreven bent.
ik wil vooral dat dit stopt! en ik weet niet hoe aangezien je nergens contactgegevens vind van de leverancier van deze oplichterij!
ondertussen loopt de rekening wel op!
kan iemand me helpen?
icon

Beste antwoord door ThomasP 3 April 2018, 09:27

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Lies-fb, ter info, je kan deze betaaldiensten per categorie blokkeren. Kijk even op volgende pagina voor meer info.
Op deze pagina vind je dan weer info over de leveranciers van diensten door derde. Hopelijk helpt dit je al op weg.
ThomasP, Bedankt voor deze info,
ik heb de pagina's eens bekeken, het sms-nummer vanwaar ik deze berichten krijg beginnen met 8xxx, deze optie staat er niet in, ik heb dit weekend verschillende keren gebeld naar proximus en ook langs geweest in een proximuswinkel, zij hebben de m-commerce nu geblokkeerd voor mij, ik hoop dat hiermee het probleem is opgelost.
wel jammer dat je steeds van het kastje naar de muur wordt gestuurd zonder antwoord,
steeds krijg ik te horen dat zij enkel het bedrag aanrekenen maar niet weten voor wie ze dit doen.
Dat zij dit nergens kunnen achterhalen voor welke leverancier dit is...
Dan ben ik wel dankbaar voor mensen als u , die dit dan wel kunnen doorgeven,
Heel erg bedankt voor deze info!

Reageer