Skip to main content
Ik heb sinds een 5tal jaar een vast internet maxi (maximal 100 MBPS download/15 MBPS upload snelheid) abonnement.

- Vermits ik de laatste maanden wat performantieproblemen had tijdens het tele-(thuis) werken, heb ik via www.speedtest.net meermaals (met 1 toestel) nagegaan wat de concrete snelheden zijn >> rond de 45 MBPS download, 14 MBPS upload.

- Bij laatste contact met technische dienst: "het zal nooit meer dan 50 worden, vanwege de huidige fysieke beperkingen (afstand centrale - woning, type kabel, aantal gebruikers, enz.).

- Bij contact met abonnementsdienst werd aangegeven dat men aan het werken is om de fysieke beperkingen weg te nemen, zonder garantie wanneer.

Hiermee had ik een antwoord op mijn 1ste vraag "kan het ooit 100 MBPS worden?"

Op mijn 2de vraag: hoe kan gecompenseerd worden dat ik vanaf nu tot dan teveel betaal, want ik krijg maar 50% van de aangekondigde snelheid? kon abonnementdienst geen antwoord geven.

Vandaar dat ik nu nogmaals een 15tal minuten ga wachten in de hoop (nu) iemand van facturatie te bereiken die me wel kan antwoorden.

Mijn 3de vraag was nog moeilijker (te beantwoorden): waarom heeft Proximus toen mij niet verteld dat het geen zin had om een vast internet maxi abonnement te nemen?

- Daar kreeg ik het ludieke antwoord op: "denk je dat wij dit voor alle klanten kunnen doen, je weet niet hoeveel klanten we wel hebben".

Op de laatste vraag "denkt Proximus eraan om mij hiervoor te compenseren?" kan er geen antwoord door abonnementdienst gegeven worden. Dan neem ik deze samen met 2 terug op.

Als klant voel ik me hier niet goed bij.

- Ook, wetende dat ik 3 jaar terug zelf heb moeten vragen om van het oude naar nieuwe deel centrale (ik dacht 'het wordt nu 100') te switchen, na een tip van de technische dienst.

Moet ik nu besluiten dat ik Proximus niet mag betrouwen of verwacht ik teveel van Proximus?

Met vriendelijke groeten,

Freddy
Ter info: abonnement snelheid is in feite een snelheid die aangeeft waar de snelheid zal beperkt worden, zowel voor up en download, in geval de lijnsnelheid dit fysisch aankan (zeg maar in grote mate afhankelijk van de lengte van die lijn tot aan de glasvezelkast of centrale).

Reageer