Skip to main content
Ik gebruik een smartphone enkel om bereikbaar te zijn in noodsituaties.

De laatste periode zijn er geen gesprekken of SMS gebeurd, mobiele data staat volledig uit (dus ook ondersteuning van eventueel zwak wifi-netwerk).

Toch daalt het beschikbare krediet op de pre-pay kaart, weliswaar met enkele centiemes.

Het gaat over het principe : indien geen verbruik mag/kan er ook geen aanrekening komen.

Ik zou het zeer op prijs stellen dat dit door proximus onderzocht wordt en het saldo in positieve zin aangepast.
Beste Danny, kan je via volgende link https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 het betrokken gsmnummer geven? Dan kijk ik na waar deze kosten vandaag komen. Sinds wanneer heb je dit opgemerkt? Welke datum ongeveer? Groetjes Freya
Beste,

M'n nummer is 04... [Edit Wim: gsm nr verwijderd. Privacy!]

Het probleem stelt zich al een tijdje, maar vanaf begin februari ben ik 100% zeker dat alles ivm mobiele data effectief uitgeschakeld is.

Ik heb hier reeds meermaals met proximus over gebeld en ze melden mij dan dat er toch een dataconnectie gebeurd is (en dan nog op onmogelijke uren tijdens de nacht).

Zoals eerder aangegeven : mobiele data staat volledig uit.

Mvg,

Danny
Dag Danny,

Volgens onze gegevens staat er geen 'barring' (blokkade) op je nummer.

Heb je de instellingen van je toestel ook nagekeken?

Indien je ook niet kan bellen of sms'en zou het een fout in simkaart zijn en kan deze omgeruild worden in de shop.

Mvg. Wiflried
Wilfried,

Bellen of SMS is geen probleem, wel het foutief aanreken van gebruikte mobiele data. Zoals eerder vermeld staat deze volledig toe maar toch vermindert het saldo op mijn kaart. Deze kaart gebruik ik enkel om bereikbaar te zijn.

Mvg,

Danny
Hallo Danny, er worden op verschillende dagen en tijdstippen verbindingen gemaakt met data op jouw gsmtoestel. Je kan jouw verbruik zelf ook bekijken via My Proximus. Indien je wenst kan ik jouw data blokkeren? Groetjes, Aziz
beste Aziz,

Het is niet de bedoeling data te blokkeren. Ik wil enkel de reden kennen van de dataverbindingen, technisch is dit onmogelijk vermits mobiele data UITGESCHAKELD staat.

Bovendien vermindert het krediet op mijn kaart telkens er een (onmogelijke) dataverbinding is. Ik ben er echt van overtuigd dat de fout ergens bij proximus ligt, dat er onterecht registraties gebeuren.

Indien gewenst breng ik het toestel tot bij een winkel om de instellingen te verifiëren.

mvg,

danny
zijn er soms apps die toelating hebben om je dataverbinding op te zetten :!!!:
klopt, maar ook dat is nagekeken. Mobiele data staat dicht voor alle apps ...

mvg,

danny
Hallo Danny,

Heb je ook eens geprobeerd om jouw simkaart eens in een ander toestel te steken en daarop een tweetal dagen te testen? Want voor ons zijn deze verbindingen wel degelijk gemaakt met jouw mobiele gegevens. Als je ons doorgeeft dat dit niet mogelijk is, dat jouw data niet actief staat op het toestel en dat er alsdannog krediet afgaat van jouw kaart, dan heb je een toestel probleem, want enkel als het bij ons geblokkeerd staat en er gaat dan nog krediet af van jouw kaart, dan pas ligt het probleem bij Proximus.

Groetjes,

Aziz
Beste Aziz,

Dit wordt een topic zonder einde ...

Ik gebruik sinds jaren een iPhone en heb nooit problemen gehad. De instellingen staan correct en er is ook niets mis met het toestel.

Vermits het antwoord en reactie van proximus voor mij te wensen over laat schakel ik over naar een andere provider.

Mvg,

Danny
Danny, heb je al eens gecontroleerd dat de optie 'WiFi assistentie' op staat? Deze kan je best uitschakelen. Dit kan namelijk het mobiel verbruik verklaren.

Mocht dit niet het geval zijn, kan je me even in details momenten doorgeven, liefst zo specifiek mogelijk, dat er data verbruikt zou zijn maar dat je er zeker van bent van niet. Dan kunnen we dit even in detail bekijken. We kunnen niet zien welke apps die zijn, maar wel het 'soort data'. Hopelijk kan dit je helpen de oorzaak van je data te achterhalen.
Thomas,

Ook de wifi-assistentie staat af. Verder onderzoek is niet meer nodig vermits ik zojuist het nummer overgedragen heb naar een andere provider.

Bedankt voor je interventie maar deze situatie duurt al maanden zonder dat er ooit een sluitend antwoord op gekomen is.

mvg,

danny

Reageer