Skip to main content
Ondanks een correcte installatie is mijn internet te traag. Ik heb net alles opnieuw opgestart, maar dit geeft geen verschil.

Het downloaden gaat heel traag. Meer dan 2u voor 200MB.



Het is nog een ADSL lijn, is VDSL2 beter? Hangen hier extra kosten aan?
Kijk uw reële internetsnelheid na (bij voorkeur via utp-kabel)

http://pxs.speedtestcustom.com/

Kijk na of op uw adres (als nieuwe klant) het snellere al dan niet vdsl2 beschikbaar is

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/input

De kost van een abo zoals bv. "internet start" is onafhankelijk van het type adsl/vdsl en/of afstand tot de Proximus "(lokale) centrale", ROP /KVD



Mocht Proximus u op korte termijn geen internetsnelheid van +/- 10 Mbps of hoger kunnen leveren, kijk dan uit naar het aanbod van de concurrentie (teledistributie coax Telenet of Orange en 4G Orange Internet@home)

https://shop.telenet.be/shop/nl/speed

https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/easy-internet-home?gclid=EAIaIQobChMIkMevnPSP3AIVhc0bCh358QU6EAAYASAAEgLNevD_BwE
Ik haal niet eens 1Mbps, via wifi ong 1.5. Al verschillende ethernetkabels uitgetest.....

Hele systeem al gereset ook...



VDSL2 is beschikbaar, dat gaven ze aan via de lijntest op de website van proximus zelf. Ik ben al meer dan 10 jaar klant bij proximus, maar overweeg een snellere provider te zoeken.
Als VDSL2 beschikbaar is, ben je dan al op VDSL aangesloten of nog niet anders morgen eens bellen naar helpdesk (0800 22 800), als de proximus medewerkers hier morgen niet bij tijds moesten reageren op het forum, om te vragen of ze u kunnen overschakelen naar VDSL indien dit nog niet gebeurd is.

De minimum snelheid die je kunt halen op VDSL kun je hier zelf opvragen

> https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/input
Wacht op de reactie een Proximus medewerker op dit forum (vanaf morgen) of neem morgen zelf contact op met 080022800 om een omvorming naar vdsl2 te vragen, nee?

Indien u tevreden bent met bv. "internet start" en Proximus kan u op uw adres 30 Mbps leveren zou ik zelf niet direct de moeite doen om over te schakelen, maar het is en blijft uiteraard uw beslissing



P.S.

Hebt u al in MyProximus gekeken wat uw normale adsl-lijnsnelheid zou moeten zijn?

Mijn producten - Internt xyz - snelheid

Eventueel kunt u ook een "test mij lijn" uitvoeren om na te gaan of er eventueel geen fouten zijn

https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_fixed_line/particulieren/welkom-bij-support/vaste-lijn.html

onder hoofding "meer" -my proximus - test mijn lijn

Succes
Al je op VDSL meer kunt halen dan op de huidige ADSL (wat mijn vermoeden is ) dan zou ik persoonlijk wel de moeite doen om over te schakelen als deze VDSL snelheid hoger is en 't is tenslotte gratis en je kunt de bbox2 dan ook omruilen voor een betere bbox3 dan de bbox2.
Uiteraard Martin (ik bedoel niet de omschakeling van adsl naar vdsl niet te doen, maar naar een andere provider als 30 Mbps of meer op korte terijn op adres kan geboden worden)
omdat Mevrouwtje ook niet sprak of suggereerde om naar een ander provider te gaan dacht ik inderdaad dat je de overstap ADSL > VDSL bedoelde
Dag Deborah,



VDSL is mogelijk in je buurt. Ik geef dit door aan onze klantendienst, zij kunnen je op de hoogte stellen wat een omschakeling precies in houdt.



MVG,



Wim
Dag Mevrouwtje,



De aanpassing naar VDSL2 technologie zal gebeuren op 16/07/2018.



Groetjes,



Antonella
Beste Antonella



Betekent dit dat ik nu zelf niets hoef te doen? Of bel ik beter even met klantendienst?
Dag Mevrouwtje,



Zelf dien je niets meer te doen. De technieker gaat op 16/07/2018 naar de centrale om de omschakeling in orde te maken.



Groetjes,



Antonella
Bedankt 😄
Hopelijk heb je dan al een Bbox 3 die is compatibel.
TVI: Die kun je in ieder geval zonder probleem omruilen naar een bbox3 als je nog een bbox2 hebt.
Ja hoor,ik heb een bbox3. Begrijp niet goed waarom ik nog op adsl zit. Maar wordt dus opgelost.

Sowieso haal ik de beloofde snelheid op mijn adsl lijn niet. Max 1.5 Mbps, meestal niet eens 1Mbps download. Uploaden is nagenoeg niet mogelijk. Dit gaat aan 0.25 Mbps.

Ik ben benieuwd of dit binnenkort beter gaat dan
Dat zal inderdaad beter moeten zijn.

Reageer