Vraag

Internet voor PC - verbinden met RJ11 aansluiting?

  • 17 July 2018
  • 7 reacties
  • 1070 Bekeken

Zijn verhuisd naar een flat met een aantal aansluitingen in verschillende kamers. Technicien van proximus is al langs geweest en heeft de bbox is geïnstalleerd in de living. Ik wil in de slaapkamer nog een PC aansluiten op internet; de technicien vertelde me dat ik gewoon een kabel moest kopen om de RJ11 aansluiting in die kamer te verbinden met RJ45 (pc) en de rest zou vanzelf gaan. Heb zonet dit gedaan, de kabel past maar dit zonder resultaat: de PC detecteert geen ethernet-verbinding... Help?

7 reacties

RJ11 is in ieder geval niet een goed stekker om in een RJ45 te pluggen (pinnen kunnen daardoor vervormd worden = slechte contacten achteraf....)
Als je een utp kabel liggen hebt (of kunt trekken) tussen modem bbox en slaapkamer dan is dit de beste oplossing, dus met aan beide kanten RJ45 stekkers.
Sorry, misschien was ik niet duidelijk. Ik heb nu een kabel met RJ11 aan de ene kant (voor de aansluiting in de muur van de slaapkamer) en RJ45 aan de andere kant (voor in de PC), zoals de technicien me had aanbevolen. De kabel past prima aan beide kanten maar de PC detecteert geen signaal... Wat doe ik fout?

Een kabel trekken tussen modem bbox en slaapkamer is geen optie, want de beide kamers liggen te ver uiteen.
die RJ11 muuraansluiting is die dan aan de andere kant aan de bbox3 aangesloten met een RJ45?

hoe dan ook moet je de bedrading dan zo uitvoeren



dat TX1+ en TX1- en RX1+ en RX1- op de juiste plaats op de bbox RJ45 toekomen en deze dan op de 4 pinnen van je rj11 ook toekomen op de muur stekker en dan weer van je rj11 naar RJ45 kabel die je op je pc aansluit. (eigenlijk niet heel katholiek) beter je muurstekker met RJ11 vervangen door een RJ45 muurstekker!
Niet zeker of ik je vraag begrijp; de bbox3 hangt in de living aan een andere RJ11 muuraansluiting. TV en wifi werken goed maar de slaapkamer is te ver verwijderd van de bbox.
dus de introkabel van Proximus die toekomt is dan aangesloten op je Rj11 muuraansluiting en van deze muuraansluiting loopt er een kabeltje met RJ11 naar je bbox3 in de living. Maar als dit zo is loopt daar een VDSL signaal over deze RJ11 kabel en dit signaal kun je niet gebruiken om een PC aan te koppelen. Of bedoel je dat je de bbox in de slaapkamer wilt verhuizen ?
of als het niet de bbox3 is die je wilt verhuizen en er ligt geen utp kabel of je kunt er geen trekken tussen living en slaapkamer da kun je met draadloze oplossingen werken zoals PLC adapter/wifi extender of met PL adapters (zonder wifi) of met wifi bridge.
zie > https://www.proximus.be/nl/id_cr_wireless_solutions/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/draadloze-oplossingen.html
Bedankt. Ik heb er geen idee van hoe de kabels lopen in deze flat achter de muren, maar jouw antwoord is mogelijks de verklaring ja. Ik vrees dat de technicien van proximus het me dan verkeerd uitgelegd heeft.

Dus in dit geval is de enige optie om de PC van internet te voorzien een (erg lange) kabel door te trekken tot bij de bbox?
in principe mag die utp kabel tot 100m lang zijn. anders kun je met PLc's enz werken zoals hierboven reeds uitgelegd maar kabel is altijd beter.

Reageer