Vraag

Internet en ouderlijke controle

  • 24 March 2018
  • 3 reacties
  • 174 Bekeken

Wij hebben 2 zonen die te veel gamen. Als ouders willen we dit in goede banen leiden en beperken maar botsen regelmatig op problemen.
Zij hebben hun laptop nodig voor school, smartschool,...
Bestaat er een manier waarop je kinderen hun laptop onbeperkt kan laten gebruiken voor school maar beperkt in tijd om te gamen zonder dat je er gans de tijd moet naast zitten?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
ketie Via onderstaande link maakt u kennis met ouderlijk toezicht. Daar kan u alleszins al in grasduinen. Groeten Els

https://www.proximus.be/nl/id_cr_protect/particulieren/discover/andere-interesses/proximus-engageert-zich/mijn-kind-beschermen.html
ElsJ, we hebben voor de smartphones momenteel de app screentime. Het interessante is dat je hierbij kan aanduiden welke programma´s altijd kunnen worden gebruikt en welke programma´s worden begrensd in tijd. Ze kunnen zelf kiezen wanneer dit is. Eigenlijk zou ik iets gelijkaardigs willen voor op de computer.
Wat ik nu terugvind gaat vooral over veilig internetten e.d. Bij ouderlijke controle kan je meestal uren instellen op de computer (tussen dat en dat uur) maar dat geldt dan voor alle programma´s, activiteiten op de computer terwijl wij het graag zouden nuanceren. Zoiets vind ik op het eerste zicht nergens terug...?
Reputatie 7
Badge +3
ketie misschien dat de pc winkel u hier meer informatie over kan geven? Groeten Els

Reageer