Sinds een korte tijd heb ik te maken met hoge latency/ping tijdens het spelen van Guild Wars 2. Op verschillende fora zijn er nog mensen van België met Proximus als ISP die dezelfde problemen hebben.
Wanneer ik iets anders opstart, andere game, surfen, Netflix, youtube, dan heb ik hier geen last van. Het probleem doet zich enkel voor bij dit ene spel.
Als ik in het spel aan andere mensen vraag of zij last hebben van gelijkaardige problemen dan blijkt dat dit niet het geval is.
Bladzijde 2 / 2
Zelfde probleem. B-Box 3 Modem. Probleem opgemerkt bij start Wintersday. Lagspikes. Van 45ms naar 499ms en terug naar 45ms. Nooit gehad. FPS is prima. De ping (ms) vliegt soms de lucht in, hatelijk gamen op die manier. Geen idee wat dit veroorzaakt, blij te lezen dat ik niet de enige ben.
Heb het zelfde probleem met de 2e hop in tracert, dit met een bbox3. Hierdoor stopt ProximusTV (web versie) vanzelf en moet ik regelmatig refreshen, begint best wel irritant te worden.
Dit ligt dus duidelijk niet aan ons aangezien veel mensen dit probleem hebben.
Het wordt wachten tot Proximus het probleem oplost..
Dit ligt dus duidelijk niet aan ons aangezien veel mensen dit probleem hebben.
Het wordt wachten tot Proximus het probleem oplost..
Ik ben op deze post terecht gekomen door de 1e hop van mn tracert resultaat te Googelen waardoor ik ondervonden heb dat andere mensen hetzelfde probleem hadden met exact dezelfde server. Deze eerste hop heeft constant hoge ping waardoor elke service die ik probeer te gebruiken regelmatig traag werkt (o.a. YouTube videos etc). Online spellen zoals League of Legends hebben ook heel vaak hoge ping (tussen de 100-200 terwijl deze normaal slechts 19 is). Heb al enkele keren geprobeerd de router te herstarten om een andere route te forceren maar zonder succes.
Tracert (heb verschillende adressen geprobeerd en telkens is het die eerste hop die heel hoge ping heeft):
Tracing route to google.be [172.217.20.99]
over a maximum of 30 hops:
1 1 ms 1 ms 1 ms B-BOX [192.168.1.1]
2 79 ms 120 ms 120 ms 1.48-136-217.adsl-dyn.isp.belgacom.be [217.136.48.1]
3 * 5 ms 5 ms lag-55-100.iarmar4.isp.belgacom.be [91.183.241.192]
4 * * 5 ms lag-15-1000.ibrmar3.isp.belgacom.be [91.183.246.182]
5 * * * Request timed out.
6 5 ms 5 ms 5 ms 94.102.160.36
7 * * * Request timed out.
8 16 ms 11 ms 11 ms 72.14.195.58
9 13 ms 13 ms 13 ms 108.170.252.82
10 12 ms 12 ms 12 ms 209.85.245.30
11 14 ms 14 ms 14 ms 108.170.234.10
12 14 ms 13 ms 14 ms 216.239.42.171
13 * * * Request timed out.
14 13 ms 13 ms 13 ms 209.85.240.115
15 14 ms 14 ms 14 ms ams17s01-in-f3.1e100.net [172.217.20.99]
Trace complete.
Tracert (heb verschillende adressen geprobeerd en telkens is het die eerste hop die heel hoge ping heeft):
Tracing route to google.be [172.217.20.99]
over a maximum of 30 hops:
1 1 ms 1 ms 1 ms B-BOX [192.168.1.1]
2 79 ms 120 ms 120 ms 1.48-136-217.adsl-dyn.isp.belgacom.be [217.136.48.1]
3 * 5 ms 5 ms lag-55-100.iarmar4.isp.belgacom.be [91.183.241.192]
4 * * 5 ms lag-15-1000.ibrmar3.isp.belgacom.be [91.183.246.182]
5 * * * Request timed out.
6 5 ms 5 ms 5 ms 94.102.160.36
7 * * * Request timed out.
8 16 ms 11 ms 11 ms 72.14.195.58
9 13 ms 13 ms 13 ms 108.170.252.82
10 12 ms 12 ms 12 ms 209.85.245.30
11 14 ms 14 ms 14 ms 108.170.234.10
12 14 ms 13 ms 14 ms 216.239.42.171
13 * * * Request timed out.
14 13 ms 13 ms 13 ms 209.85.240.115
15 14 ms 14 ms 14 ms ams17s01-in-f3.1e100.net [172.217.20.99]
Trace complete.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.