Vraag

Foutieve berichten


Als ik berichten stuur naar een persoon ontvangt deze af en toe een ander bericht dan ik stuur. Dit bericht is meestal een combinatie van het bericht dat ik wil sturen met dan een stuk er bij van een bericht dat ik al eens gestuurd heb. Ik heb dit enkel als ik naar deze persoon stuur en weet niet of de fout dus bij mij of de andere persoon ligt. Wat ik al gedaan heb: Ikzelf ben nog maar 2 weken klant bij proximus maar het probleem was voordien al. De andere persoon is al enkele jaren klant bij proximus. De andere persoon zijn simkaart is onlangs vervangen maar dit heeft het probleem niet opgelost. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

11 reacties

Krijgt die persoon naar waar je berichten stuurt alleen dit voor als jij die berichten stuurt of heeft die persoon dit ook voor als er iemand anders berichten stuurt.
Reputatie 7
Badge +4
Op het internet zijn er verschillende voorbeelden van dergelijke problemen ( met Apple, bij O2….)
Het is niet direct duidelijk wat er aan de hand is/was en/of hoe het eventueel verholpen/opgelost werd
Een mogelijke logische verklaring houdt verband met lange (SMS?) berichten die in het toestel/netwerk opgesplitst worden in kortere pakketten en vervolgens foutief terug gecombineerd worden (SMS-gateway, toestel, …)
Probleem Proximus? Probleem toestel zender? Probleem toestel ontvanger?
Betreft het lange berichten en hebt u het niet voor bij andere contactpersonen: waarschijnlijk probleem ontvanger
Treedt het probleem ook bij dezelfde ontvanger niet systematisch op bij lange berichten, mogelijk een probleem Proximus

https://ask.metafilter.com/226461/mixed-up-texts
https://community.o2.co.uk/t5/Discussions-and-Feedback/Different-text-messages-received-than-those-that-were-sent/td-p/983780
https://discussions.apple.com/thread/3983762
Allee 't is een doolhof, zou kunnen een tijd duren aleer je door het doolhof heen bent 😉
Krijgt die persoon naar waar je berichten stuurt alleen dit voor als jij die berichten stuurt of heeft die persoon dit ook voor als er iemand anders berichten stuurt.
Voor zover ik weet gebeurd dit enkel met mijn berichten.
Op het internet zijn er verschillende voorbeelden van dergelijke problemen ( met Apple, bij O2….)
Het is niet direct duidelijk wat er aan de hand is/was en/of hoe het eventueel verholpen/opgelost werd
Een mogelijke logische verklaring houdt verband met lange (SMS?) berichten die in het toestel/netwerk opgesplitst worden in kortere pakketten en vervolgens foutief terug gecombineerd worden (SMS-gateway, toestel, …)
Probleem Proximus? Probleem toestel zender? Probleem toestel ontvanger?
Betreft het lange berichten en hebt u het niet voor bij andere contactpersonen: waarschijnlijk probleem ontvanger
Treedt het probleem ook bij dezelfde ontvanger niet systematisch op bij lange berichten, mogelijk een probleem Proximus

https://ask.metafilter.com/226461/mixed-up-texts
https://community.o2.co.uk/t5/Discussions-and-Feedback/Different-text-messages-received-than-those-that-were-sent/td-p/983780
https://discussions.apple.com/thread/3983762


Is inderdaad enkel bij iets langere berichten en op dezelfde manier zoals je in de getoonde links toont. Maar als ik het goed begrijp is er niet direct een oplossing?
Allee 't is een doolhof, zou kunnen een tijd duren aleer je door het doolhof heen bent 😉
Het enige gemeenschappelijke dat ik er tot nu toe kan uithalen uit alle posts is dat het steeds om iPhones gaat. Dit gebeurd niet enkel in België en het lijkt mij dus logisch dat het waarschijnlijk niet aan Proximus ligt. Nu blijft de vraag natuurlijk hoe ik er iets kan aan doen.
🤔
Mss dan ook ondertussen eens de vraag stellen op hun forum ?
Mss dan ook ondertussen eens de vraag stellen op hun forum ?
https://discussions.apple.com/message/33546328#33546328
Hierbij een link naar het topic dat ik op het forum van appel heb aangemaakt.
Ok, en bedankt voor de feedback, nu afwachten op iemand die de oplossing kan aanbieden ….
Reputatie 7
Badge +4
Neen, het betreft niet alleen Iphone....
&
Met het kan een probleem Proximus zijn, bedoel ik dat het een probleem "netwerkapparatuur" (bv. SMS-C) kan zijn (en dat uiteraard fabrikant van de netwerkapparatuur bv. Ericsson hardware of software gebonden kan zijn)
Niet direct info m.b.t. "de oplossing" gevonden (maar ik vermoed dat het probleem eerder uitzonderlijk is)

-> licht in de duisternis kan enkel komen op basis van:
Probleem Proximus? Probleem toestel zender? Probleem toestel ontvanger?
Betreft het lange berichten en hebt u het niet voor bij andere contactpersonen: waarschijnlijk probleem ontvanger
Treedt het probleem ook bij dezelfde ontvanger niet systematisch op bij lange berichten, mogelijk een probleem Proximus


-> als Proximus geen duidelijkheid kan scheppen, een "factory reset" van uw toestel en dat van de ontvanger kan een eventuele optie zijn
als de zender of de ontvanger nog een ander toestel heeft zou je al kunnen elimineren of het zender of het ontvanger toestel iets met het probleem te maken heeft, we zitten in het doolhof dus we lopen verder tot we eruit geraken ☺️

Reageer