Ik kan op Skynet geen mails meer ontvangen noch met imap.skynet.be noch op imap.proximus.be
Ik kan eveneens geen mails meer versturen noch met smtp.skynet.be noch op relay.proximus.be
Het updaten van mijn emailadres via outlook lukt evenmin. Ook het resetten van mijn wachtwoord
geeft geen resultaat.
Via Myproximus lukt het allemaal wel .
Kun je mij helpen it op te lossen ?
Bladzijde 1 / 1
heb je de mail instellingen uitgevoerd in je mailprogramma zoals je hier kunt vinden:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/welkom-bij-support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/welkom-bij-support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html
Beste Martin,
nagezien , maar spijtig genoeg werkt dit niet.
Andere actie mogelijk ?
Wat kan hier de oorzaak van zijn? Kunnen jullie daar iets nazien?
met dank,
André
nagezien , maar spijtig genoeg werkt dit niet.
Andere actie mogelijk ?
Wat kan hier de oorzaak van zijn? Kunnen jullie daar iets nazien?
met dank,
André
Krijg je een foutmelding als je dit probeert ?
Als je de mails wel kan ontvangen en versturen via My Proximus moet het toch iets met de instellingen van je mailprogramma te maken hebben. Wat je kan proberen als alles in orde lijkt, is de account verwijderen en terug instellen. Als je account nu via imap is ingesteld, zal je mailprogramma achteraf de mails allemaal terug binnenhalen.
Als je de mails wel kan ontvangen en versturen via My Proximus moet het toch iets met de instellingen van je mailprogramma te maken hebben. Wat je kan proberen als alles in orde lijkt, is de account verwijderen en terug instellen. Als je account nu via imap is ingesteld, zal je mailprogramma achteraf de mails allemaal terug binnenhalen.
Account verwijderd en terug ingesteld : geeft geen resultaat !
De foutmelding geeft volgende mededeling:
" Dit account kan niet worden geopend: Skynet. Mogelijk moet u het wachtwoord bijwerken of het account machtigen om te synchroniseren naar dit apparaat ".
Het wachtwoord bijwerken geeft geen resultaat.
Hoe moet ik het account machtigen om te synchroniseren naar dit apparaat ? Waar kan ik dat doen ? Of kunnen jullie dat voor mij doen ?
Met dank!
De foutmelding geeft volgende mededeling:
" Dit account kan niet worden geopend: Skynet. Mogelijk moet u het wachtwoord bijwerken of het account machtigen om te synchroniseren naar dit apparaat ".
Het wachtwoord bijwerken geeft geen resultaat.
Hoe moet ik het account machtigen om te synchroniseren naar dit apparaat ? Waar kan ik dat doen ? Of kunnen jullie dat voor mij doen ?
Met dank!
Als je mails kan versturen/ontvangen via de webmail zal er geen problemen zijn met je Proximus email adres dus zal het toch iets van instelling niet correct staan in je outlook. Het enige dat wij kunnen helpen met je outlook instellen is zoals Martin heeft doorgegeven (https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/welkom-bij-support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html)
Voorstel probeer eens of uw skynet e-mail account werkt met het gratis open source e-mailprogramma (Mozilla) Thunderbird (= o.a. gekend van de open source Mozilla Firefox browser)
U kunt dit later uiteraard altijd verwijderen (of niet verder gebruiken)
https://www.thunderbird.net/nl/
U kunt dit later uiteraard altijd verwijderen (of niet verder gebruiken)
https://www.thunderbird.net/nl/
ADEP, heb je al eens geprobeerd om je bbox te heropstarten klinkt mss ongelooflijk maar heb dit bij een buur eens gedaan die een gelijkaardig probleem had en toeval of niet het werkte dan wel terug !
Eigenlijk had ik een reset van zijn bbox gedaan maar mss eerst eens een heropstart (5 seconden stroom onderbreken) proberen want als je een reset doet moet je wel de instellingen opnieuw invoeren indien je zelf instellingen zou veranderd hebben in je bbox.
Reset bbox > Klik hier
Eigenlijk had ik een reset van zijn bbox gedaan maar mss eerst eens een heropstart (5 seconden stroom onderbreken) proberen want als je een reset doet moet je wel de instellingen opnieuw invoeren indien je zelf instellingen zou veranderd hebben in je bbox.
Reset bbox > Klik hier
Beste Martin,
Dank voor de reactie.
Noch Thunderbird noch het heropstarten van de bbox geeft resultaat.
Blijkbaar gaat het om een blokkering van mijn account.
Gezien de foutmelding " Dit account kan niet worden geopend: Skynet. Mogelijk moet u het account machtigen om te synchroniseren naar dit apparaat " Ik zou dit laatste willen proberen maar hoe moet ik dit doen ?
Kunnen jullie dit doen vanuit Proximus of kunnen jullie mij laten weten hoe ik dit moet doen ?
met dank,
André.
Dank voor de reactie.
Noch Thunderbird noch het heropstarten van de bbox geeft resultaat.
Blijkbaar gaat het om een blokkering van mijn account.
Gezien de foutmelding " Dit account kan niet worden geopend: Skynet. Mogelijk moet u het account machtigen om te synchroniseren naar dit apparaat " Ik zou dit laatste willen proberen maar hoe moet ik dit doen ?
Kunnen jullie dit doen vanuit Proximus of kunnen jullie mij laten weten hoe ik dit moet doen ?
met dank,
André.
Maar je kan wel mails versturen en ontvangen via de webmail https://webmail.proximus.be/skynet?new_lang=nl
toch? Als dat wel lukt is je account niet geblokkeerd.
toch? Als dat wel lukt is je account niet geblokkeerd.
Ik begrijp dus dat het enkel via webmail lukt. Kan onderstaande er iets mee te maken hebben?
https://support.microsoft.com/nl-be/help/4026102/windows-10-about-sync-settings
https://support.office.com/nl-nl/article/E-mail-instellen-in-de-Mail-app-voor-Windows-10-7ff79e8b-439b-4b47-8ff9-3f9a33166c60
https://support.microsoft.com/nl-be/help/4026102/windows-10-about-sync-settings
https://support.office.com/nl-nl/article/E-mail-instellen-in-de-Mail-app-voor-Windows-10-7ff79e8b-439b-4b47-8ff9-3f9a33166c60
Dat kan, maar hier kunnen we echter geen verdere ondersteuning op geven, aangezien dit Microsoft of IT gerelateerd is.
dit heeft er niks mee te maken, die staat bij mij af aangezien ik niks synchroniseer met een MS account en bij mij werkt dit wel via thunderbird en WLM.
Het Probleem is opgelost. Het situeerde zich ergens rond de paswoorden van microsoft, outlook, Skynet , Thunderbird en rond de “ verbonden accounts “ van outlook en de synchronisatie . Na vele pogingen tot vernieuwen wachtwoord, verwijderen account, terugplaatsen account, aanmelden verbonden accounts ,updaten verbonden accounts en alles wat nog mogelijk was met de account, heb ik uiteindelijk de account uit “ verbonden accounts “ verwijderd en ben dan terug via proximus webmail en Thunderbird met de dezelfde zenuwslopende pogingen herbegonnen met wachtwoord vernieuwingen enz… TOT IK PLOTS DE MAILS OP MIJN SKYNET ACCOUNT ZAG VERSCHIJNEN.
Nadien heb ik dan maar alle wachtwoorden van alle accounts vernieuwd en werkt ( voorlopig ? ) alles weer optimaal.
Het enige wat niet meer is gelukt is mijn account toe te voegen aan "verbonden accounts van outlook "
;al weet ik ook niet wat daar de noodzaak of het praktisch nut van is !?!
Als afsluiter wil ik jullie allemaal van harte danken voor de hulp , de tussenkomst en de nuttige tips om mijn probleem opgelost te krijgen.
André.
Nadien heb ik dan maar alle wachtwoorden van alle accounts vernieuwd en werkt ( voorlopig ? ) alles weer optimaal.
Het enige wat niet meer is gelukt is mijn account toe te voegen aan "verbonden accounts van outlook "
;al weet ik ook niet wat daar de noodzaak of het praktisch nut van is !?!
Als afsluiter wil ik jullie allemaal van harte danken voor de hulp , de tussenkomst en de nuttige tips om mijn probleem opgelost te krijgen.
André.
Blij te lezen dat je een oplossing hebt gevonden, André!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.