Vraag

Bestaand pack Maxi (TV-Vaste Lijn-Internet-Mobiel internet) en aankoop Smartphone bvb Huawei Y7

  • 12 November 2017
  • 9 reacties
  • 274 Bekeken

Badge
Ik heb het Maxi-pack, vermeld in onderwerp, en bezit dus een usb modem voor het mobiel internet met laptop of tablet (in pack inbegrepen).
Ik neem aan dat, als in een smartphone koop, ik een tweede sim-kaart kan krijgen van het mobiel internet- nummer en dat ik dat in mijn smartphone kan gebruiken zonder dat ik mijn abonnement moet aanpassen ?
Om mobiel te telefoneren heb ik nog een aparte gsm met pay&go kaart (omdat ik niet veel mobiel bel of sms).
Mijn internet verbruik is ook niet zo hoog met de laptop (thuis) zodat ik nog voldoende data over heb om in het weekend, weg van huis, met de smartphone mobiel te surfen.
Zie ik dat allemaal correct ?
Thanks. Karina.

9 reacties

Dat zou interessant zijn voor mij ook indien ze voor de simkaart (fry anytime) een tweede simkaart zouden geven maar aan mij hebben ze (nu wel al een tijd geleden) gezegd dat dit niet kan, maar of er daar ondertussen al verandering in gekomen is daar vrees ik heel erg voor.
Ben benieuwd wat de mensen van het Proximus team morgen zullen antwoorden 🤞🏾
Badge
Nog andere reacties ????
Het grote probleem is dat Proximus van die free any time gratis 500MB eigenlijk af willen, dus zou het mij dan ten zeerste verwonderen dat ze dan nog een tweede sim-kaart zouden geven, al zou ik ook liever een officieel antwoord willen zien van iemand van Proximus zodat we 100% zeker zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Het grote probleem is dat Proximus van die free any time gratis 500MB eigenlijk af willen, dus zou het mij dan ten zeerste verwonderen dat ze dan nog een tweede sim-kaart zouden geven, al zou ik ook liever een officieel antwoord willen zien van iemand van Proximus zodat we 100% zeker zijn.
Als je Internet Maxi hebt is dit al 2 GB free Any time gratis. En ja ze willen daar vanaf. Heb daar een mail van een CEO van PX van. Heb ook al dikwijls gevraagd waarom geen 2 shims bij Tuttimus. Zoals TN bij WIGO. Als ze dit gaan doen stap ik denk ik wel over naar Tuttimus.
Badge
Sorry voor de late reactie. Ik dacht via mijn mail beicht te krijgen van de reacties hier...niet dus...vandaar dat ik er de laatste weken o.m. door de drukte van de eindejaarsperiode niet meer aan dacht.

Bedankt voor de reacties.

Ik wacht het allemaal nog even verder af dan.
Badge
Geen nieuwe reacties meer zie ik., zelfs niet van iemand van Proximus zelf. Mooi is dat.
Mijn Proximus-winkel is dan ook nog eens verhuisd !!

Dus wil ik mijn vraag nog eens, maar anders, stellen. Als ik mij een smartphone aanschaf wat moet ik, met een Maxi-pack, dan eigenlijk doen als ik niet naar Tuttimus wil overstappen omdat het enerzijds duurder is, en anderzijds omdat ik er al mobiel internet mee heb ! Zou ik dan niet gewoon de sim-kaart uit de vodaphone stick kunnen overzetten naar de smartphone en daar bvb (indien nodig) een app installeren om verbinding te kunnen maken met het internet ?
Als je deze sim in een smartphone kunt steken moet dit inderdaad ook werken alleen kun je met deze sim niet bellen.
Badge
Dank U Martin,

Met mijn Smartphone zou ik dan niet bellen. Daar heb ik nog steeds een Pay&Go kaart voor in mijn gewone GSM.

(By the way: met mijn gsm kan ik ook op internet maar het is duur en niet erg praktisch ! Veel te klein scherm en ik kan niet scrollen.

Of ik met de smartphone zou gaan bellen, is nog te beoordelen. Dan kan dat immers toch alleen met een abonnement, hetwelk dan ook een andere sim vereist en bijgevolg een ander Proximus pack.

De huidige sim in de vodaphone stick is 2,5 cm lang en 1,5 cm hoog - 128k 1,8/3/5Volt
Zou die dan in elke smartphone passen ? Bvb een Huawei Mate 10 Lite ?

Wie heeft er nog goede raad voor mij ?

Dank.
Karina
Neen want volgens de handleiding zie ik >
http://data.vandenborre.be/manual/HUAWE/HUAWEI_M_NL_MATE%2010%20LITE%20DS%20GOLD.pdf (op pagina 2)
dat het een kleinere nano sim moet zijn

Reageer