Skip to main content
Ik heb een probleem met het inloggen..

Via http://192.168.1.1 kan ik maar niet inloggen met "User" en het wachtwoord dat op de sticker staat (ook niet na aantal keer resetten van de bbox via de resetknop..)

Kan iemand me misschien helpen met een andere manier om hierop in te loggen?



Sinds gisterenavond dan ook geen Proximus TV meer.. Enkel het infokanaal (zendernr 999) is te zien. Zappen lukt helemaal niet.

Dan vandaag snelheidstest gedaan via de website van proximus (resultaat in afbeelding). Dit is een test wanneer ik verbonden was met de kabel..





Hoe krijg ik mijn snelheid terug omhoog? 😞.
je bbox zal mss defect zijn.

heb je vandaag ook al de bbox al eens heropgestart of gereset, om te zien of het zou kunnen te maken hebben door het feit dat je datavolume op was.
Ja heb deze al meerdere malen heropgestart vandaag. Maar zonder succes.

aan de data ligt het ook niet. Staat momenteel op 186/750GB :(



Vind het vooral vreemd dat enkel de downloadsnelheid beïnvloed wordt.. uploaden is geen enkel probleem, dat gaat vanzelf. Maar een afbeelding downloaden (120kb) duurt makkelijk een minuut..
geraak je ook niet op de interface 192.168.1.1 als je verbonden bent met je pc/laptop via utp netwerkkabel aan de bbox en de speedtest dan zo doet is die dan ook zo laag.
Nee ik kan maar niet aanmelden.. krijg altijd volgende melding:

The username or password you've entered is incorrect. Please check and try again.



Is er mss een manier om in te loggen met "Admin" of "Expert"? Deze staan ook in de gebruikerslijst..
Neen Admin en Expert wachtwoorden worden niet vrij gegeven door Proximus.

je bent toch zeker dat je het password van de bbox interface (User password) en niet het password van de wifi (wirelesskey) afleest op je sticker van de bbox3 om in te loggen op je bbox3 interface.

De speedtest (http://speedtest.net) als je aangesloten bent met een utp netwerkkabel aan de bbox3 is die dan ook zo laag.



PS: heb je al eens gekeken of er problemen aangegeven worden op je MyProximus

> http://proximus.be/login :

Ook eens via MyProximus de "test mijn lijn" uitvoeren,

om te zien wat dit geeft:

via > SelfRepair en dan nog verder ook op "start analyse" klikken voor verdere analyse...enz

Mijn Support: Netwerkstatus

Test mijn lijn: start de test (huidige staus van het netwerk)

Start Analyse (kan tot 4 min duren)

Terwijl u wacht, testen wij het volgende:

de kwaliteit van de lijn

de configuratie van onze systemen

de instellingen van uw modem

Ja ik gebruik de correcte code. Daar ligt het jammer genoeg niet aan.

Heb net nog even de speedtest gedaan via zowel wifi als utp kabel.



Wifi:





Utp:





Op de televisie (2 decoders) tonen nog steeds enkel het infokanaal. 😞
Zou het kunnen dat je eventueel een factuur vergeten te betalen hebt (of mss door een fout bij Proximus, wie weet!) want in dit geval bij laattijdige betaling kom je op een throttling snelheid van 0,256 Mbps ook bellen en TV zullen worden dan beperkt.



Mss toch eens gaan kijken op MyProximus ( http://proximus.be/login ) of er geen onbetaalde factuur aangegeven staat?
Da werkt enkel met kabel. Misschien probeerde je er op te geraken met de wiffi.
Op de bbox interface en myproximus geraak je ook via wifi of wat bedoel je juist?

Reageer