Ik heb (nog steeds) een B-box 2, maar mijn wifi reikt niet ver. Kan ik dit op een gemakkelijke manier versterken, of is de B-box hiervoor te verouderd?
Bladzijde 1 / 1
Dag Nosy,
Een nieuwe bbox gaat je niet echt een verder bereik geven. De beste oplossing hiervoor is een wifi extender: https://www.proximus.be/nl/id_cr_wireless_solutions/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/draadloze-oplossingen.html
Je kan ook steeds eens een kijkje nemen naar onze wifi tips, het herplaatsen van de modem kan bvb al voldoende zijn om je beter bereik te geven waar je het nodig hebt. https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
Groetjes,
Kim
Een nieuwe bbox gaat je niet echt een verder bereik geven. De beste oplossing hiervoor is een wifi extender: https://www.proximus.be/nl/id_cr_wireless_solutions/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/draadloze-oplossingen.html
Je kan ook steeds eens een kijkje nemen naar onze wifi tips, het herplaatsen van de modem kan bvb al voldoende zijn om je beter bereik te geven waar je het nodig hebt. https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
Groetjes,
Kim
De wifi van de Bbox3 is toch wel stuk beter ( N) terwijl Bbox 2 slechts G bereik heeft.
BBox2 is totaal verouderd, ondersteund enkel Wifi 2.4 GHz-band = +/- max. 15 Mbps
Misschien best toch aandringen om deze door Proximus gewoon te laten vervangen door een Bbox3-type
met ondesteuning van WiFi 2.4 & 5.0 GHz banden en beduidend hogere snelheden (type WiFi n of zelfs ac)
band
Was uw Wifi bereik bv. vroeger niet beter dan nu, indien ja is uw BBox2 misschien dichtbij einde levensduur
Ik ken bovenstaande oude Belgacom PLC niet direct, vermoedelijk ondersteunen ze geen WiFi en is enkel een aansluiting van bv. de PC via RJ45 UTP-kabel mogelijk (= de bijhorende handleiding raadplegen)
Een startkit (1 PLC en 1 PLC met WiFi) zoals hieronder vermeld kan u eventueel een oplossing bieden
https://www.proximus.be/nl/id_cr_wireless_solutions/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/draadloze-oplossingen.html
P.S.
Zelf heb ik dergelijke extenders af en toe - maar niet direkt voor binnenshuis - in gebruik
https://www.coolblue.be/nl/product/612775/linksys-re6700-ef-range-extender.html
https://www.coolblue.be/nl/product/545890/avm-fritz-wlan-repeater-1750e-international.html
Misschien best toch aandringen om deze door Proximus gewoon te laten vervangen door een Bbox3-type
met ondesteuning van WiFi 2.4 & 5.0 GHz banden en beduidend hogere snelheden (type WiFi n of zelfs ac)
band
Was uw Wifi bereik bv. vroeger niet beter dan nu, indien ja is uw BBox2 misschien dichtbij einde levensduur
Ik ken bovenstaande oude Belgacom PLC niet direct, vermoedelijk ondersteunen ze geen WiFi en is enkel een aansluiting van bv. de PC via RJ45 UTP-kabel mogelijk (= de bijhorende handleiding raadplegen)
Een startkit (1 PLC en 1 PLC met WiFi) zoals hieronder vermeld kan u eventueel een oplossing bieden
https://www.proximus.be/nl/id_cr_wireless_solutions/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/draadloze-oplossingen.html
P.S.
Zelf heb ik dergelijke extenders af en toe - maar niet direkt voor binnenshuis - in gebruik
https://www.coolblue.be/nl/product/612775/linksys-re6700-ef-range-extender.html
https://www.coolblue.be/nl/product/545890/avm-fritz-wlan-repeater-1750e-international.html
die oude zouden ook moeten kunnen samenwerken met de nieuwe wifi extender maar al je een bbox3 hebt kun je ook met één > wifi-bridge werken deze zijn van Proximus presteren heel goed maar net zoals je met PLC nooit zeker bent van de goeie werken is het ook zo met een wifi bridge dat je ze eerst in de praktijk moet kunnen een tijd uittesten.
NB: met de bbox2 wifi 2.4 haalde ik 22Mbps op 10 m van de bbox (zonder muren tussen, dus bij goed ontvangst)
NB: met de bbox2 wifi 2.4 haalde ik 22Mbps op 10 m van de bbox (zonder muren tussen, dus bij goed ontvangst)
Misschien best toch aandringen om deze door Proximus gewoon te laten vervangen door een Bbox3-type
met ondesteuning van WiFi 2.4 & 5.0 GHz banden en beduidend hogere snelheden (type WiFi n of zelfs ac)
band
Was uw Wifi bereik bv. vroeger niet beter dan nu, indien ja is uw BBox2 misschien dichtbij einde levensduur
Ik ken bovenstaande oude Belgacom PLC niet direct, vermoedelijk ondersteunen ze geen WiFi en is enkel een aansluiting van bv. de PC via RJ45 UTP-kabel mogelijk (= de bijhorende handleiding raadplegen)
Een startkit (1 PLC en 1 PLC met WiFi) zoals hieronder vermeld kan u eventueel een oplossing bieden
https://www.proximus.be/nl/id_cr_wireless_solutions/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/draadloze-oplossingen.html
P.S.
Zelf heb ik dergelijke extenders af en toe - maar niet direkt voor binnenshuis - in gebruik
https://www.coolblue.be/nl/product/612775/linksys-re6700-ef-range-extender.html
https://www.coolblue.be/nl/product/545890/avm-fritz-wlan-repeater-1750e-international.html
Ja, vroeger was mijn wifi wel beter ...
TUI: In principe zou je wifi 2.4 voor een bbox2 als voor bbox3 even goed moeten zijn met natuurlijk wel een hogere haalbarre snelheid voor de bbox3 aangezien die de beter wif 2.4-n norm ondersteunt en de bbox2 maar de wifi 2.4-g norm.
Mocht een Proximus medewerker dit vandaag of morgen niet oppikken, evetueel telefonisch contact opnemen met 0800 22800 om een gratis BBox3 te vragen:
reden:
- uw WiFi is slechter dan vroeger
- Bbox 2 ondersteund enkel WiFi g 2.4 Ghz en snelheden tot +/- 15 Mbps, met WiFi n op 2.4 & 5.0 kunnen veel hogere snelheden gehaald worden (in feite beperkt tot de door Proximus op breedband internet aangeboden snelheid van normaal max. 100 Mbps)
- uw Bbox 2 ondersteund geen Vdsl2 vectoring
uw theoretische snelheid op adres als nieuwe klant controleren:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/input
Mocht men proberen u met een kluitje in het riet te sturen, kijk het aanbod van de competitie na (gewoon migreren naar Scarlet - = Proximus low cost - bv. levert u een Bbox 3 op)
Succes
reden:
- uw WiFi is slechter dan vroeger
- Bbox 2 ondersteund enkel WiFi g 2.4 Ghz en snelheden tot +/- 15 Mbps, met WiFi n op 2.4 & 5.0 kunnen veel hogere snelheden gehaald worden (in feite beperkt tot de door Proximus op breedband internet aangeboden snelheid van normaal max. 100 Mbps)
- uw Bbox 2 ondersteund geen Vdsl2 vectoring
uw theoretische snelheid op adres als nieuwe klant controleren:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/input
Mocht men proberen u met een kluitje in het riet te sturen, kijk het aanbod van de competitie na (gewoon migreren naar Scarlet - = Proximus low cost - bv. levert u een Bbox 3 op)
Succes
veel vertrouwen in Proximus straal je niet uit zo te zien
TBI: en met wifi-5.0-ac wel veel hogere snelheden dan de max lijnsnelheden van 100Mbps mogelijk maar dan zal je toch niet al te veel muren in de weg mogen staan hebben en de afstand ook niet al te groot.
TBI: en met wifi-5.0-ac wel veel hogere snelheden dan de max lijnsnelheden van 100Mbps mogelijk maar dan zal je toch niet al te veel muren in de weg mogen staan hebben en de afstand ook niet al te groot.
@Martin.... een wifi snelheid hoger dan de aangeboden breedbandinternetsnelheid.... hm, enkel mogelijk op het lokale netwerk tussen de lokale toestellen vermoed ik, nee?
Een Bbox2 eventueel niet willen vervangen +/- = aan de klant een oude Yap-telefoon willen blijven facturen op maandbasis
Ofwel stelt men een redelijke up to date modem ter beschikking ofwel laat men vrije modemkeuze toe en publiceert men de vereisten/specificaties met verwijzing naar de toepasselijke normen zodat klanten en fabricanten weten waaraan zich te houden
P.S. Op elk groot bedrijf zijn er wel (met reden) "opmerkingen te maken"
Een Bbox2 eventueel niet willen vervangen +/- = aan de klant een oude Yap-telefoon willen blijven facturen op maandbasis
Ofwel stelt men een redelijke up to date modem ter beschikking ofwel laat men vrije modemkeuze toe en publiceert men de vereisten/specificaties met verwijzing naar de toepasselijke normen zodat klanten en fabricanten weten waaraan zich te houden
P.S. Op elk groot bedrijf zijn er wel (met reden) "opmerkingen te maken"
Nosy, bezorg ons via privébericht even je voorkeur van UPS-punt en je GSM-nummer, en dan zorgen we voor de ruil.
hangt er ook van af hoeveel mimo je laptop ondersteunt bvb als je de speedtest doet enz...…
met mijn Samsung NB8 al 90 Mbps gemeten op een vdsl lijn van 100Mbps.
met mijn Samsung NB8 al 90 Mbps gemeten op een vdsl lijn van 100Mbps.
Voilà, LinosD heeft het probleem uit de wereld geholpen....
P.S.
@ Martin indien je op uw NB bv. 120 Mbps zou gemeten hebben op een vdsl van max. 100 Mbps is er of een fout of een mirakel gebeurd...
P.S.
@ Martin indien je op uw NB bv. 120 Mbps zou gemeten hebben op een vdsl van max. 100 Mbps is er of een fout of een mirakel gebeurd...
zie ge wel dat je meer vertrouwen moet hebben in Prox
ik kan niet meer volgen heb ik dat dan per abuis ergens beweerd?
ABI: op 2.4n haal ik met speedtest 80 Mbps met de Samsung NB8
@ Martin indien je op uw NB bv. 120 Mbps zou gemeten hebben op een vdsl van max. 100 Mbps is er of een fout of een mirakel gebeurd...
ik kan niet meer volgen heb ik dat dan per abuis ergens beweerd?
ABI: op 2.4n haal ik met speedtest 80 Mbps met de Samsung NB8
met wifi-5.0-ac wel veel hogere snelheden dan de max lijnsnelheden van 100Mbps mogelijk
Tja Martin, sorry ik heb dat als dusdanig verkeerdelijk geïnterpreteerd....
let's close the topic het voornaamste is dat de auteur geholpen is
Tja Martin, sorry ik heb dat als dusdanig verkeerdelijk geïnterpreteerd....
let's close the topic het voornaamste is dat de auteur geholpen is
Inderdaad dit is het voornaamste, en zoals ik hier al dikwijls gepost heb zijn ze echt niet moeilijk om de bbox2 te vervangen door bbox3 wat ook logisch is naar mijn bescheiden mening......dus weeral eens einde goed alles goed 🙂
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.