Zowel PLC adapters voor belgacom TV en internet?

  • 8 December 2012
  • 1 reactie
  • 499 Bekeken


Hallo iedereen,


Ik zal even de situatie schetsen :


Ik heb dus onlangs een nieuwe pc aangeschaft die boven moet komen te staan, deze computer heeft echter geen mogelijkheid om draadloos internet te ontvangen. Omdat er geen bekabeling naar boven loopt, en ik niet graag ga boren, dacht ik om dit met PLC adapters van belgacom op te lossen.

Ik heb momenteel al 2 PLC adapters die ik kreeg van belgacom voor belgacom TV


1) De telefoonlijn komt in de bureau, waar de b-box2 op aangesloten is.

2) de b-box2 is aangesloten op PLC 1 ( TV )

3) PLC 2 is aangesloten op de decoder.

4) Laptop staat draadloos in verbinding met de b-box2


Is het dus nu mogelijk, om nog 2 PLC's aan te schaffen, er een te verbinden met de b-box2 voor internet, en de andere in een stopcontact boven te pluggen. In die PLC dan een internetkabel, en die in de pc pluggen.


Zal dit niet leidden tot teveel mbps verlies op mijn nieuwe pc? Ik zit nu op een mbps van 16 ( op de laptop en andere pc ) terwijl ik in theorie 30 zou moeten halen.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +1


Ik werk ook met een USB-adaptertje Hercules Wifi station op mijn PC als alternatief voor mijn LAN-verbinding, en dat werkt behoorlijk goed. Kostte nog geen 25€ geloof ik. Maar 't os zoals Elsa zegt, de reikwijdte van de b-box2 is niet denderend, maar hier zijn oplossingen voor. PLC-adapters zou je eigenlijk eerst moeten kunnen uitproberen. Ik heb er een maand geleden gekocht online van Belgacom als reserve voor mijn Ruckus adapterset. In het eerste stopcontact, waar ook de verdeeldoos voor al mijn media apparatuur (TV, decoder, DVD-recorders, audio) instak, kreeg ik geen goed signaal (lichtjes rood), maar dat bleek aan een spaarlamp te liggen die op dezelfde stroomkring zat. als ik die uittrok, kreeg ik groene lampjes. Heb dan de PLC-ontvanger toch maar in een ander stopcontact gestoken waar enkel een staanlamp insteekt, en die bovendien tot een andere stroomkring behoort (ik heb stroomkringen voor stopcontacten.achter, midden een voorkant huis). Hier werkt sedertdien alles normaal zonder storingen op TV. De Ruckus adapters hou ik nu als reserve. Het goede van de Belgacom-devolo's is, dat ze ook een doorgangsstopcontact hebben, zodat je ze tussen verdeeldoos en stopcontact kunt aanbrengen.

Reageer