Zendervolgorde voor de zoveelste keer gewist na update Belgacom

  • 18 July 2011
  • 10 reacties
  • 2094 Bekeken

Hallo iedereen,

Ik ben iemand die graag mijn eigen zendervolgorde kiest. Zeker als Belgacom hun eigen filmreclamezenders vooraan zetten. Ik heb ook een andere nummering in mijn hoofd en breng mijn voorkeur zenders naar voren en organiseer die dan per thema (verschillend dan Belgacom).

Ik besef dat veel mensen niet de moeite doen, maar als je dit allemaal doet ben je toch gauw 3 uur kwijt. Het is een ongebruiksvriendelijke tool. Met de vorige software kon ik dat in de helft van de tijd doen.

Ik ben het laatste jaar nu al 4-5 keer mijn zendervolgorde kwijtgeraakt. Ik vind dit niet normaal.

Er zijn diverse antwoorden die ik krijg:

* Zendervolgorde wordt lokaal bewaard in een lokaal bestand. Als dit bestand corrupt geraakt, dan kan de zendervolgorde ook vastlopen. Je moet een nieuwe Belgacom decoder hebben, vermits die reeds 2 generaties oud is. Ik kon dit niet doen vermits je maar 8 dagen om een nieuwe te halen, en ik ging op vakantie.

* Ik belde vandaag nog een keer om die decoder te reserveren, en deed mijn verhaal weer. Er werd nu toegegeven dat dit niets te maken heeft met de decoder, en dat de zenders standaard gewist worden met een nieuwe update. Blijkbaar zijn ze daar aan het werken, en mogelijk wordt dit opgelost in een update in augustus.

Hebben jullie daar ook problemen mee?

Graag jullie feedback.

Tjorven

10 reacties

beste

het enige wat ik destijds veranderd heb is de hd zenders naar voor gebracht (één hd op 1 etc), en die zijn er al die tijd gewoon blijven staan.

het nieuwe menu heeft daar niets aan veranderd, heb onlangs ook een factory reset gedaan en de zenders zijn blijven staan

dus ik twijfel eraan of het normaal is dat zendervolgorde verloren gaat na een update

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb ook al een hele tijd mijn geswitchte zenders nog staan zoals ik het had gedaan. Maar ik heb niet zoveel verplaatst. Alleen de duitse posten verwisseld met la Une HD en, la Deux HD, en wat muziekposten naar voren gebracht. Voor de rest een héle hoop weggevinkt en een 5-tal persoonlijke TV-gidsen gemaakt. Een per boeket (heb er 2), een met alle HD-zenders, een voor dagelijks gebruik met de meest gebruikte zenders en nog een die ik niet meer gebruik.. zal hem eens moeten wissen. Ik heb ook geen moeite om die nummers te onthouden.
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb het al regelmatig gehad. Laatste keer was toen ik op een 30mb profiel ben gezet. Vorige week waren er plots een tiental van plaats gewiiseld. Is wel vervelend dat wel.
Badge
ik zie het ook al niet meer zitten ik heb meer dan 120 zenders en ik ben het beu om zenders te verzetten op de mannier die belgacom wil met dat haasje over springen.Ik zou liever alle plaatsen beschikbaar hebben zodat je kan kiezen waar je ze kan zetten.
▲ Zendervolgorde is nog nooit verstoord geweest bij mij zelf niet na update of na blokkering of fact. reset van decoder.
Badge
Normaal gaat die zendervolgorde niet verloren zoals xenne zegt.Ik zet meestal ook de hd zenders vooraan maar dan zijn die ook nog eens gegroepeerd per categorie/muziek/kids/natuur/niews enz.het vervelende is natuurlijke als er een zender bijkomt of tussen uit moet kan je zolang deze manier van zenders zetten van belgacom moet je telkens weer van het begin beginnen want je kan onmogelijk juist je zender zetten hoe jij dat wil enkel als je opniew begint en dat zal telkens zo zijn tot ze al die plaatsen vrij geven.
Ik heb alles door mekaar gegooid 😛 Gelukkig geen problemeng gehad in mijn (maar) 2,5 maanden BelgacomTV.
Badge
Neen daar heb je gelijk in echte problemen zijn er ook niet enkel vind ik persoonlijk en nog meerdere personen denk ik het gebruik van het verzetten van je zenders dit is veel te moeilijk en neemt veel te veel tijd in beslag ik zit hier nu ook al dagen aan mijn zenders bezig dat ik stilaan goesting krijg om er mee te stoppen en alles gewoon terug op standaard te zetten.
Vorige week was het weer zover. Een heel deel zenders van plaats verwisseld door Belgacom. Wellicht al voor de 10de keer sedert ik Belgacom TV heb (al meer dan 5 jaar). Ik ben het beu om elke keer een uur haasje over te doen met zenders. Wanneer gaat dit eindelijk eens stoppen?
Misschien een truukje die mij helpt de laatste maanden. Als je nog geen High Definition TV hebt, gebruik niet de HD kanaalnummers voor je nieuwe zendervolgorde.

Als er een dan een update gebeurt, dan ben je alle zenders kwijt die normaal op HD stonden.

Sinds ik dat heb gedaan, lijk ik precies voor 95% gespaard te worden van een gewiste zendervolgorde. Bekijk of dat mogelijk bij jou hetzelfde probleem is.

Reageer