Beantwoord

Zenders uit basisaanbod onvindbaar

  • 27 January 2017
  • 13 reacties
  • 833 Bekeken

  • Apprentice
  • 3 reacties
Hallo,
Ik zou graag discovery NL en National Geographic NL ontvangen - uit basisaanbod, zender 92 en 96. Helaas heb ik niets als zenders tussen 84 en 100. Ik heb wel National Geographic in het Frans...
Hoe komt dit? Is er een oplossing? Ik wil deze 2 zenders enkel uit het basisaanbod (en niet bijbetalen voor de entertainment zenders).
Dank bij voorbaat,
EBM
icon

Beste antwoord door Wim VL 28 January 2017, 14:40

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Dag EBM,

Kan je mij even je klantnummer doorsturen?
Dan bekijk ik dit even voor je.

Mvg,

AndyM
Beste Andy,
Mijn klantnummer is 613389753
Dank bij voorbaat,EBM
Reputatie 7
Badge +4
Kan je nog eens checken? Het is mogelijk dat je de decoder moet herstarten met schakelaar aan achterkant.
Nu heb ik enkel radiozenders en geen andere zender meer - geen enkel tvzenders meer!!! Heb alles al 2x uitgeschakeld en terug aan... wat moet ik doen????
Reputatie 7
Badge +4
kan je nu nog eens de decoder herstarten en kijken of je zenders terug beschikbaar zijn
Alles is terug in orde na 3x alles uitschakelen... Ook heb ik nu Discovery en National Geographic!
Bedankt voor alles!
EDM
Ik heb ook nog altijd National Geographic NL niet ...

Ik heb ontdekt dat ik de Nederlandse versie (orginele versie, met nederlandstalige ondertitels) via Proximus digitale TV niet in Brussel kan ontvangen. Nochtans was er een mooie serie die ik absoluut had willen volgen.
In Brussel ontvangen we enkel de Franse versie waarvan de programmatie niet gelijk is met de originele versie.
Bij navraag bij Proximus blijkt dat National Geographic zelf beslist wat ze waar uitzenden. In de optiek van National Geographic wonen blijkbaar alleen maar Franstaligen in Brussel.

Nu ben ik ondertussen al een beetje verder gaan snuisteren bij National Geographic. Hun antwoord : wij hebben terugkoppeling ontvangen over de verdeling van National Geographic Franstalig en Nederlands: in het basispakket van Proximus zit National Geographic Frankrijk, de Nederlandse versie zit in het extra pakket. (Euh, hallo, waarom zouden wij moeten bijbetalen voor deze zender als de franstaligen in Brussel hun zender gratis in het basispakket krijgen ???)

Proximus zegt dat het bij National Geographic ligt. En National Geographic wijst me door naar Proximus.
Proximus had me eerder al laten weten dat de Nederlandse versie zelfs NIET in het extra pakket zit ...

In ieder geval is dit niet leuk ...
1) bal wordt maar van de ene naar de andere doorgeschoven
2) ondertussen heb ik nog altijd geen NG (en nee, het helpt niet om alles 3 keer uit te schakelen en
3) weten Proximus en NG niet dat er ook Vlamingen in Brussel wonen ??

Dank bij voorbaat.
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb ook nog altijd National Geographic NL niet ...

Ik heb ontdekt dat ik de Nederlandse versie (orginele versie, met nederlandstalige ondertitels) via Proximus digitale TV niet in Brussel kan ontvangen. Nochtans was er een mooie serie die ik absoluut had willen volgen.
In Brussel ontvangen we enkel de Franse versie waarvan de programmatie niet gelijk is met de originele versie.
Bij navraag bij Proximus blijkt dat National Geographic zelf beslist wat ze waar uitzenden. In de optiek van National Geographic wonen blijkbaar alleen maar Franstaligen in Brussel.

Nu ben ik ondertussen al een beetje verder gaan snuisteren bij National Geographic. Hun antwoord : wij hebben terugkoppeling ontvangen over de verdeling van National Geographic Franstalig en Nederlands: in het basispakket van Proximus zit National Geographic Frankrijk, de Nederlandse versie zit in het extra pakket. (Euh, hallo, waarom zouden wij moeten bijbetalen voor deze zender als de franstaligen in Brussel hun zender gratis in het basispakket krijgen ???)

Proximus zegt dat het bij National Geographic ligt. En National Geographic wijst me door naar Proximus.
Proximus had me eerder al laten weten dat de Nederlandse versie zelfs NIET in het extra pakket zit ...

In ieder geval is dit niet leuk ...
1) bal wordt maar van de ene naar de andere doorgeschoven
2) ondertussen heb ik nog altijd geen NG (en nee, het helpt niet om alles 3 keer uit te schakelen en
3) weten Proximus en NG niet dat er ook Vlamingen in Brussel wonen ??

Dank bij voorbaat.


Dat is een oud zeer. Vroeger kon je het wel via de TV app bekijken. Maar nu die oude app niet meer werkt, heb je in Brussel geen toegang meer tot de Nederlandstalige versie.

In het betalend pakket zit Nat Geo Wild met Nederlandse ondertitels. Maar dat is natuurlijk een zender met vooral wild life documentaires.

Het is allessinds een rechtenkwestie waar beide partijen (Fox International en PX) niet uitgeraken. Ik heb ergens eens gelezen dat PX de SD versie in het basispakket wil stoppen en de HD versie in een betalend pakket. Maar dat wil Fox International dan weer niet omwille van de rechten die bij TN zitten. Hoe dan ook, als je vragen stelt zal je niet veel wijzer worden want ze wijzen alletwee naar elkaar. Wat dus betekent dat de waarheid in het midden zal liggen.
Reputatie 6
Badge +1
Ik denk dat PX en de FOX groep geen goede vriendjes zijn. Het is altijd wat met de zenders die bij de FOX groep horen.
Maar als Proximus NG NL in Vlaanderen kan uitzenden, en NG FR in Brussel (en Wallonië), dan zou het maar normaal zijn zeker dat NG NL ook in Brussel uitgezonden wordt, niet ?? En de kijker heeft totaal geen boodschap aan die rechtenkwesties.
Is het een toeval dat het weer eens met NL versies is ... hoe zouden de franstaligen in Brussel reageren ??
Reputatie 3
Badge +1
SFR / Telenet heeft de exclusieve uitzendrechten voor Nat Geo NL in Brussel.

https://nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/waarom-national-geographic-channel-nl-niet-in-hd-34942

Om dezelfde reden zit er geen HD-versie in het betalend pakket, want dat pakket is ook beschikbaar in Brussel.
Voor mij hoeft het zelfs niet in HD ... als ik gewoon maar de zender WEL kan bekijken
Tiens .. is dat eigenlijk geen discriminatie voor de Vlamingen in Brussel ... misschien UNIA eens trachten te bereiken.
Of misschien moeten we allemaal overstappen naar Telenet (trouwens, ben niet zeker dat ik in Sint Joost ten Node Telenet kan hebben) ?
Reputatie 7
Badge +2
Zoals @Koen_024 aangeeft zitten de rechten bij SFR/Telenet voor Brussel. Sint-Joost wordt momenteel bedient door SFR. Telenet heeft SFR wel overgenomen, maar eer ze het netwerk hebben gebracht op de Telenet standaard en ook nog eens de klantendienst van SFR deftig onder handen hebben genomen, zal dat nog wel even duren.

Maar als je dat wil is het dus mogelijk om over te stappen naar SFR. Dan zal je het wel hebben. Ondanks dat ik vroeger bij SFR zat, ben ik toch naar PX overgegaan. SFR is een ramp qua facturatie, klantenservice, stabiliteit van het netwerk etc. Mijn grootste nachtmerrie. Nu al paar jaar bij PX en dat bevalt me steeds beter. Hoewel ik jaloers blijf op de content van TN. Dat is het grootste probleem : de rechten die exclusief bij één partij zitten.

Reageer