Beantwoord

Zenders niet te vinden?


Ik ben sinds 24 mei klant en in het basispakket zou er TLC en Foodnetwork moeten zitten, alleen vind ik ze nergens? Ik heb alle posten afgegaan en nada.....
Zoek ik verkeerd?
icon

Beste antwoord door Elsa 28 May 2016, 20:01

Bekijk origineel

23 reacties

voor vlaanderen is dit
kanaal 214 foodnetwork
kanaal 215 TLC
zie zenderlijst
=> http://www.proximus.be/dam/cdn/sites/support/en/pdf/tv-channels-flanders-old.pdf/tv-channels-flanders.pdf
Anders moet jee eens proberen door je decoder 5sec zonder spanning te zetten, door zijn netstekker uit te trekken of via schakelaar achteraan, of het dan lukt
Dag Elsa,

Ik heb beide geprobeerd en nog steeds zijn die 2 niet in het aanbod terug te vinden...nog andere ideëen?
Zinloos om te willen kijken naar die zender, je kan de ondertiteling niet lezen, klagen erover al vanaf de start met die zender.
Onleesbaar en wat is uw mening erover?

Als je op 2 meter van je scherm zit is het onleesbaar. Bij al de ander zenders met ondertiteling is de tekst 3 keer groter
In de Aldi staan er verrekijkers in de aanbieding 😉
Kan zijn Elsa ik ontvang geen reclame op mijn brievenbus staat geen reclame. Je zeg nu wel met lacht verrekijker kopen maar is het niet droevig dat wij nu al dikke maand erover klagen en dat er niets eraan gedaan word.
Is een klote zender maar ik los mijn gal uit principe op die zender op 1 uur tijd heb je 20 minuten dat je effectief kan bekijken al de rest in reclame. ZUCHTTTTTTT

Ik noem dat geen alternatief geef ons FOX of zenders uit NL geen US zenders
Reputatie 7
Badge +6
a) Fox is toch zo Amerikaans als wat.
b) Die ondertitels zijn in je bijlage beter te lezen dan op een tv scherm ;-)))
c) Wat dit allemaal nog te maken heeft met de vraag van TS ???
Prettige zondag.
Zie geen TS staan als nick op dit topic Marleen dus snap je antwoord niet op punt C
Maar je kan blijkbaar daar de ondertiteling lezen zonder problemen en je vind het normaal dat er op die zender de onderschriften 3 keer kleiner zijn dan op al de andere zenders.
Reputatie 7
Badge +6
Topic Starter = Grumpie.
Als hij/zij de zenders vindt kan hij/zij tenminste zelf oordelen. :-)))
Sorry van TS naar Grumpie ga je ook beginnen Marleen zoals PX met info die onduidelijk is.

Dus Grumpie graag uw mening als je intussen die zender al hebt gevonden.
Je kan hem zelfs hier vinden => http://www.foxtv.be/programmas ;)
http://www.foxtv.be/tv-gids/fox
Reputatie 7
Badge +6
TS is de gewone afkorting op vele forums. Vraag is wie hier 'grumpie' is. :D
Einde discussie wat mij betreft.
Reputatie 2
Badge
Dag Elsa,

Ik heb beide geprobeerd en nog steeds zijn die 2 niet in het aanbod terug te vinden...nog andere ideëen?

Beide zenders worden doorgestuurd in HD. Ben je zeker dat je HD-zenders kan ontvangen ?
Ja als dat waar is kan hij dan al de andere HD zenders ook niet bekijken.
@Grumpie kiijk eens wat de lijntest geeft => Px Lijnsnelheid
hieruit zou je kunnen uitmaken of je lijn HD zenders aankan.
Of als je een bbox2 hebt je lijnsnelheid uitlezen op je bbox interface http://192.168.1.1
of als je een bbox3 hebt via het
"sagem tool"
Als je meerdere decoders hebt eens kijken of je die HD kanalen daar wel kunt kiezen en als dit zo is zou het kunnen dat je op bepaalde decoder geen HD kunt zien als je lijn maar een lage snelheid aankan..
NB: Natuurlijk ook in de settings van je decoder eens nakijken of die wel op HD staat.
Dag iedereen,

Alvast bedankt voor jullie tips, maar ik kan de 2 zenders nog niet terugvinden en dit is onze situatie:
We hebben internet maxi met een b-box3 en de tv is via wifi bridge (ong 7m)
Proximus lijntest zegt maximum 10mbps download, speedtest.net zegt 5mbps (via zelfde wifi bridge)
We zien idd geen HD icoontjes bij de zenders (zoal één of vtm) en bin telenet zag ik dat wel...hoe kunnen we dat Proximus zien?
Onze tv is HD-ready, maar daar hadden we geen last van vroeger
Als we Netflix zien, moet deze soms ook bufferen (dus is de lijn te traag?)

Nog eens super bedankt voor alle hulp. 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Hallo,
Heb je al een MyProximus account? Zoja, dan kan je daar via My Support een lijntest doen die je toont of je HD TV kan hebben (VDSL2).
Ander vraagje: je zou EEN bv. 2 keer moeten hebben; 1 keer in HD (30) en 1 keer in SD (1).
Dag Marleen,

Ik heb je instructies gevolgd, maar op de pagina waar je de lijntest moet uitvoeren krijgen wij een leeg scherm...precies alsof we geen internet of tv hebben? Zo raar :-(

Kan het zijn dat dit komt omdat we nog maar net aangesloten zijn en dat niet alles zichtbaar is? Of zou ik in dit geval best naar de technische dienst bellen....?

Ik heb geen 2 verschillende zenders voor één of de andere zenders, waardoor we dan ook afleiden dat dit de reden is dat we tlc en foodnetwork niet vinden...
Reputatie 7
Badge +6
Het zou kunnen dat nog niet alles werkt in MyProximus, maar ik zou zeker al eens contact opnemen met de technische klantendienst: zij kunnen u zeker zeggen waarom je blijkbaar geen HD zenders hebt voorlopig.
Werkt de Wifi bridge zoals het moet?
De wifi bridge werkt ja: we hebben internet (zowel vaste als wifi), we hebben normale tv en speedtest.net geeft ook een resultaat....
Reputatie 7
Badge +6
De technische dienst voor Proximus TV op 0800 22 800 is ook op zondag beschikbaar, dus probeer daar zeker eens .
@ grumpie als je geen SD en HD zender hebt voor EEN loopt er inderdaad iets totaal verkeerd met je TV profiel en bel je best een naar de helpdesk
0800 22 800 (7/7 tot 22u) en vraag meteen ook eens als ze je nog niet kunnen migreren van ADSL naar VDSL2 of dat het voorzien is in de nabije toekomst.
Je huidige TV mogelijkheden kan je hier ook eens opvragen =>test
NB: als je de speedtest uitvoert op speedtest.net is het altijd best dat je die uitvoert door je pc/laptop aan te sluiten met een utp netwerkkabel direct aangesloten aan de BBOX
Dag Marleen,

Merci voor de info! Ik heb net gebeld naar de technische dienst en het probleem ligt dus bij Proximus: onze lijn is dus niet VDSL2 klaar....het is een gewone adsl lijn....enfin, morgen naar de klantendienst bellen dus....
Reputatie 7
Badge +6
Dag Marleen,

Merci voor de info! Ik heb net gebeld naar de technische dienst en het probleem ligt dus bij Proximus: onze lijn is dus niet VDSL2 klaar....het is een gewone adsl lijn....enfin, morgen naar de klantendienst bellen dus....

Dat is spijtig nieuws zowel voor TV als voor internet. 😞

Reageer