Vraag

Zendernummering aanpassen

  • 28 November 2016
  • 1 reactie
  • 157 Bekeken

Sinds enkele weken ben ik overgeschakeld op Proximus TV en heb 2 decoders, een V5 en een V5 compact.
Wanneer ik de zenders hernummer staan die niet op beide toestellen gelijk, wat normaalgezien toch wel zou moeten want die volgorde wordt niet opgeslagen op je decoder maar bij proximus zelf. Ik krijg dus op 1 toestel mijn gewenste volgorde en op het andere niet. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar krijg het niet goed. Wanneer ik op het andere toestel zenders verander vliegen sommige zenders op mijn ene toestel weer door elkaar, maar gelijk op beide toestellen lukt niet. En ja hoor, ik volg de handleiding en bevestig mijn aanpassingen, daar ligt het niet aan.
Het is zo al een hele karwei om met het systeem van Proximus je zenders te hernummeren en als je dit dan nog regelmatig moet herdoen zou je al vlug de hele handel willen terugsturen. Ik heb ervoor al eens een contactformulier aan de klantendienst ingevuld maar daar hoor ik niets van terug. Verkocht is afgehandeld is wellicht de redenering.
In feite is dit een ander topic maar ik gooi het hier ook bij: wanneer je je lijst van opnames bekijkt zou het best handig zijn moest de datum groter zijn en het uur erbij staan want als je bvb opeenvolgende afleveringen van eenzelfde serie opneemt dan kan je die maar moeilijk uit elkaar halen in de lijst van opnames. Ook het doorspoelen of terugspoelen kan een stuk handiger. Op mijn dvd-recorder kan je een bepaalde gekozen tijd doorspoelen (halve minuut, minuut, 2,3,5,10,15,20 minuten... volgens de keren dat je op de knop drukt) Ik vindt dit zeer handig en zie niet waarom dit niet op deze decoders zou kunnen, al was het maar om de reclame vlug door te spoelen, want het doorspoelen op deze toestellen is ofwel veel te traag ofwel veel te vlug.
Er is nog heel wat werk aan het systeem om het gebruiksvriendelijker te maken, het ziet er allemaal wel leuk uit maar echt handig vind ik het niet.

1 reactie

Reputatie 5
Badge +3
Inderdaad zenders staan op de server, trouwens de V5c heeft geen HD.
Normaal moeten de zenders op beide toestellen gelijk staan na het hernummeren.
Probeer eens een reset op de decoder waar de zenders niet zijn hernummerd, of als het mislukt beide decoders.

Vergeet niet als je een zender(s) verplaatst dit te bevestigen.

mvg.

Reageer