Zenderlijst hernummeren

  • 6 September 2013
  • 1 reactie
  • 219 Bekeken


Telkens er een update van de software wordt gedaan, ben ik mijn zenderlijst kwijt en staat alles terug in de volgorde die Belgacom bepaalt.


Daar ik in Brussel woon staan dan opnieuw alle Franstalige zenders vooraan, en kan ik opnieuw de tijdrovende procedure beginnen van één voor één de zenders te verplaatsen. Kan men er niet voor zorgen dat die lijst waarvan ik de volgorde zelf heb bepaald, niet meer verdwijnt na een update ? Dat moet toch kunnen via een cookie of via lokale opslag ???


Ik begrijp trouwens nog altijd niet waarom men nog niet alle HD-zenders de voorrang geeft op de SD-zenders in de standaard lijst...

1 reactie

Reputatie 7
Badge +1


Ik heb die update nu geforceerd met een FacR, en kreeg dus franse menu's en een 'default' zendervolgorde. Ik weet niet hoe het loopt als de update door het systeem gepusht wordt. Ik denk dat ik nog nooit een belangrijke update van Charles door het systeem heb binnengekregen, altijd via een FacR (in dit geval echter per ongeluk, want ik deed die FacR om problemen met nPVR op te lossen). Nu is dat verplaatsen in een tiental minuten gefixed als je het een beetje verstandig aanpakt en groepjes verplaatst en terugzet. Als je het systeem eenmaal kent, is het bij Telenet handiger (je kunt een aantal zenders opzijzetten en dan terugplaatsen waar je wilt). Met een CI+ module met smartcard van Telenet is het verplaatsen afhankelijk van de software van je TV. Bij Samsung werkt het ongeveer zoals bij Belgacom (zender per zender verwisselen). Maar ik kan verstaan dat het sommige mensen, die minder technisch aangelegd zijn, mateloos irriteert.

Reageer