Zender gebonden opname-problemen?

  • 6 September 2014
  • 12 reacties
  • 179 Bekeken

Het is nu de derde dag op een rij dat ik verscheidene titels opneem die achteraf problemen geven. Het vreemde aan dit verhaal? Het zijn alle VTM uitzendingen. De mededeling 'Bedankt, uw programma zal dadelijk beginnen.' blijft zo'n halve minuut staan en vervolgens springt het scherm terug naar 'Mijn opnames'. Donderdag 'Het Lichaam van Coppens', gisteren 'Voice Kids', vandaag 'Battleship'. Alle VTM-opnames geven hetzelfde probleem. Ik heb ook op Canvas, één, VIER en 2BE opnames gehad op dezelfde dag. Deze werken allemaal, zonder uitzondering.



Het zou me ten zeerste verbazen, maar ... Kan zo'n probleem zender gebonden zijn? En wat valt hier aan te doen? Niet fijn als je bv. een serie volgt die niet op ooit gemist beschikbaar is.

12 reacties

Er zijn al veel problemen gemeld met opnames en veel komen voor uit de TV Gids die niet altijd correct is of die na de opname verandert waardoor ook de opnames verloren gaan zelf al zijn die te zien in Geprogrammeerde opnames.


Moest ik in uw geval zijn (zelf al zal het waarschijnlijk niet helpen) zou ik eerst de decoder spanningsloos zetten dan de bbox modem zijn netstekker 15 seconden uittrekken dan terug steken en laten opstarten, als de DSL lamp continu blijft branden dan pas een reset en zelf eventueel een factory reset doen van de decoder .


Restet decoder surf naar ► http://bgctv.skynetblogs.be/#resetbgcdec" target="_self


FactoryRestet decoder surf naar ► http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec" target="_self


Maar aan u de keuze om het al of niet te doen natuurlijk.
De eerste reden is niet van toepassing bij deze opnames, Elsa. Alle opnames waren en zijn nog steeds zoals gepland, De Tv-Gids was in alle 3 de gevallen correct. Dat heb ik zowel vooraf als achteraf gecontroleerd omdat het probleem dat je aanwijst me niet onbekend is. Al is dat eerder iets dat uitzonderlijk voorkomt.



Het truukje met de decoder werd gisteren al toegepast. Daarnet nogmaals gedaan. Helaas geen verandering.
Anders morgen eens naar de helpdesk bellen om te vragen of ze ervan op de hoogte zijn 0800 22 800 (7/7 tot 22u)


Of je kan ook een privé bericht sturen naar Eva van Belgacom ⚊▶ Eva van Belgacom en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Eva van Belgacom'
Reputatie 7
Badge +1
Dat nPVR-opnames niet willen starten, gebeurt bij mij ook al eens. Meestal gemakkelijk op te lossen met een gewone herstart. Schijnt een soort storing te zijn in de interactie tussen decoder en server. Het enige probleem is, dat je bij voorheen al gedeeltelijk bekeken PVR-opnames van voorafaan terug moet beginnen en doorspoelen tot het punt waar je gebleven was. Bij nPVR-opnames is dat niet zo geloof ik.
De nPVR opnames op mijn V5 mini willen nochtans altijd starten of anders gezegd nog niet voorgehad tot nu toe dat ze niet willen starten dus de interface zal dan wel weer de software zijn zeker !?
Ik dacht dat het probleem van niet terug kunnen opstarten van PVR opnames waar men gebleven was, al opgelost was ondertussen !?
Reputatie 7
Badge +1
Met PVR-opnames zijn geen problemen. Maar zoëven nog getest: bij PVR is de markering weg, bij nPVR wordt ze behouden (opname herstart waar je gebleven was) na een herstart. Met een V5 mini kan je dat voor PVR niet meer testen hé Elsa?
Inderdaad maar toen ik mijn V5 nog had werkte dat toch bij mij of er is mss ondertussen al nieuwe software of is de bug er terug ingekomen ik weet het ook niet !
Bij mij komt dat ook voor.


Films van Harry Pooter (de laatste 2), een opname van bones, het lichaam van coppens en gisteren het beste moet nog komen.


Als we deze willen bekijken komt er 'bedankt, uw opname zal worden afgespeeld' maar na een minuut ofzo springt het terug naar het scherm mijn opnames.


Wat is de oplossing?


Vreemd is dat andere opnames gewoon kunnen bekeken worden...
Ik heb hetzelfde voor...


Opnames van Harry Potter, bones, het lichaam van Coppens en gisteren nog het beste moet nog komen.


Bij afspelen komt 'bedankt, uw opname zal dadelijk gestart worden'.


Na een minuut ofzo spirngt het af en gaat het naar het scherm mijn opnames.


Hoe kan dit opgelost worden?
Tom, je vermeld niet welke decoder type je hebt en of het zowel voorvalt met PVR en nPVR opnames.


Je kan zelf maar de decoder⚊▶ http://bgctv.skynetblogs.be/#resetbgcdec" target="_blank of desnoods⚊▶ http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec" target="_blank.


Stuur eens een privé bericht aan Eva van Belgacom om te vragen of er een andere en betere oplossing is


⚊▶ Eva van Belgacom en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Eva van Belgacom'


Dat heb ik allemaal al paar keer gedaan vorige week toen we steeds problemen hadden met de tv gids.


Ik zal eens contact opnemen met Eva, dank je wel

Reageer