Skip to main content
Omdat ik mijn internet en telefoon in een pack heb gestoken krijg ik VDSL, ik heb een nieuwe BBox 2 gekregen.

Ik had echter al een BBox2 staan. Nu vraag ik mij af als de 2 BBoxen dezelfde zijn of zijn er verschillende versies in omloop?

Op beide staat B-Box 2, ze zien er hetzelfde uit en ze hebben beide P/N: 253079570.

Het enige verschil is dat op de nieuwe staat (op een sticker onderaan) "Modem b-box 2 R&R" terwijl op de oude staat "Modem VDSL2/TV/Italk/Off b-box2 free".

Is het de moeite om die nieuwe te installeren (en dus alles opnieuw in te stellen) of zal er geen verschil zijn qua functionaliteit?

Alvast bedankt

Ik heb persoonlijk een bbox2 versie 1 en de laatste bbox2 zijn van versie 4 maar wat de werking betreft dit zal niet veel uitmaken.

Als je naar de webinterface surft van je oude bbox2 via http://192.168.1.1 dan kan je daar de versie zien staan.

zoals bvb bij mij staat daar

Hardware Version 1

Als je bij u versie 4 ziet staan dan heb je al de resentste.

Indien je de nieuwe in dienst zet dan configurreert hij zich automatisch en alleen de instellingen van je wifi beveiliging moet je dan terug instellen zoal bij de oude bvb.

die vindt eveneens via http://192.168.1.1

Advanced settings

Wireless

deze gegevens kan je dan kopieren in je nieuwe BBOX2

Of gewoon verder werken met de oude is natuurlijk ook mogelijk

mvg

ps: omtrent bbox2 beveiliging vind je hier op mijn blog

Bij dat pakket met nieuwe BBox2 zat ook een blauwe VDSL2 kabel. Is er effectief iets speciaal aan die kabel of kan ik de gewone telefoonkabels die er liggen blijven gebruiken?

Dit zal niet veel uitmaken of het zou moeten zijn dat je oude van slechte kwaliteit is !

Beste Laurens,

als je momenteel al een Bbox2 hebt, kan je deze gewoon blijven gebruiken. Indien er firmware-updates zijn voor de modem, worden deze toch automatisch binnengehaald en maakt het dus niet uit of je de nieuwe of de oude Bbox2 gebruikt.

Mvg

Eva van Belgacom

Reageer