Skip to main content
Hallo,

Wij zitten nu al 12 jaar bij Belgacom voor ons Internet en Telefoon, wij zijn hier tevreden van alleen gaat het internet nogal traag voor te downloaden momenteel graken wij niet over de 512KB/s voor te downloaden en 25KB/s up.

Nu was ik vanplan om zelf de aanpassing te doen. Ik heb al een aanvraag gedaan naar VDSL2 en dit is mogelijk in mijn straat.

Dus nu was mijn vraag wat ik allemaal moet aanpassen thuis om dit mogelijk te maken?

Ik heb een paar foto's genomen voor te tonen wat ik in huis heb:

http://img62.imageshack.us/img62/3648/p10400772.jpg

hier zie je hoe de lijn binnen komt en daarna naar boven gaat met een telefoonkabel naar de router die het daarna met de pc verbindt.

http://img31.imageshack.us/img31/6921/p10400752.jpg

Ik hoop dat het alleen maar de router is die ik moet veranderen, daarna naar een Belgacom center stappen en vragen dat ze het naar VDSL2 kunnen omzetten en dat dit binnen de 2 weken werkt.

P.S.: ik bel speciaal niet naar Belgacom om deze vraag te stellen, zo dat ik er nu nog iets kan bij leren en dat ze niet dieper in mijn zakken zitten dan dat ze nu al doen (+/- 5 jaar 43 euro de maand betalen voor een snel internet terwijl ik die snelheid eigelijk niet krijg???)

Thx, Freddy

De procedure is dat je best naar een Belgacom Center gaat, waar ze je een b-box2 modem meegeven (gratis in huur). De omschakeling naar het glasvezelnetwerk moet lokaal door een technieker gebeuren. Je zult dan waarschijnlijk schriftelijk een datum krijgen waarop het geactiveerd wordt.

Er moet meestal een andere contactdoos geplaats worden, maar dat kan je ook zelf. IK moet zeggen zo'n grote aansluitkast heb ik nog nooit gezien.

Zie ook eens naar de bijgevoegde PDF file;

Acrtivering kost 50€, eventuele "fysieke"' installatie kosten 30€.

Die b-box2 is dan ipv de router?

Over welke contactdoos gaat het de witte of de zwarte? een van de 2 kan ook misschien voor de ISDN lijn zijn...

(Wat is de naam van die doos? Decoder/Coder?)

thx, voor het snelle antwoord.

Off topic:

Heb mij zelf eigelijk net de vraag gesteld waarom nog bij Belgacom blijven?

+ Ping is zeer stabiel en laag genoeg (alhoewel dat die van Telenet lager is, dit weet ik omdat mijn neef naast mij woont en die heeft telenet)

++ Volgende maand geen download limiet meer (favorite)

+ 1 keer geweten dat de DNS server uitwas, voordien heeft het altijd gewerkt.

- Al die jaren dat ik al eigenlijk teveel heb betaald (afzeterij)

- De kosten die er nu gaan bijkomen

- Ik heb digitaal tv van telenet = plug and play internet als ik het aanvraag (gratis installatie wat normaal is vind ik)

De doos waarvan sprake is zie ondestaande link is de intro van BGC NTP 2007:

http://users.belgacom.net/rrd/BgcNTP-2007-doos.jpg

Instalatieplan:

http://support.en.belgacom.be/euf/assets/images/belgacomtv/manuals/5571_Installation_HD_nl.pdf

PS: Ik zelf ben content van BGC TV maar ja dat is mijn persoonlijke mening en ieder heeft zijn eigen mening en is vrij te kiezen van provider die hij zelf wil.

Ik zou toch even best contact opnemen met de technische dienst, aangezien je met een ISDN-lijn zit blijkbaar

in België is ervoor gekozen om Annex A te gebruiken voor ADSL op analoge lijnen, en Annex B voor ADSL op ISDN lijnen, en Annex B te gebruiken voor VDSL (zowel op analoge lijnen én ISDN). dus VDSL2 in combinatie met ISDN lijn zou geen enkel probleem mogen zijn

voor info ivm aansluiting zou ik inderdaad bellen met technische dienst (0800 22 700)

mvg

Het gedeelte telefoon en isdn komt gewoon na de splitter zoals op het schema hieronder

@ricy, dus als ik het goed begrijp moet ik alleen een b box2 installeren en dan de vdsl2 aanvraag doen en dan zou het internet sneller gaan?

Als dit zo is spring ik morgen eens binnen in een belgacom center...

Ik weet niet hoe het zit met het plaatsen van die splitter op het schema 2 posten hierboven ( dsl_isdn.jpg ) of je die splitter zelf mag plaatsen of als dit door BGC technieker moet gebeuren (splitter ntp 2007/tf 2007 ).

Misschien als xenne dit leest dat hij daar antwoord op kan geven of iemand anders die meeleest.

In ieder geval kan je in het bgc center ook meer uitleg vragen.

beste Freddy13826

aan de modem te zien vermoed ik dat dit een Duo lijn betreft, dwz twee analoge kanalen . Zoals hierboven aangehaald stap je best naar een Belgacom-Center waar u de juiste info kan bekomen. De vroegere adsl full splitter links op de foto dient alleszins verwijderd te worden. Vermoedelijk is het best om deze installatie te laten omvormen naar een analoge telefoonlijn met internet over VDSL2 netwerk

muisje

ok, dit heeft mij al serieus verder geholpen thx

@ freddy ik was altijd bezig over een ntp 2007 splitter maar het zal wel een speciale splitter zijn voor ISDN want die ISDN heeft al een grotere bandbreedte nodig dan een gewone telefoonlijn .

Laat mss eens iets weten hoe je uw installatie nu aagepast hebt.

mvg,

Ik neem aan dat de kenners het weten: De activering-kosten van € 50, - bespaart u, als u de upgrade online maakt (heb ik ook gemaakt).

Al diegenen die de 50, - vermelden moeten tegelijkertijd ook verwijzen naar deze mogelijkheid. Niet elke Klant weet dit! Knipogen

Drielander, er staat 50€ online korting bij bestellen van een internetabo, maar niet of dat ook bij een upgrade van een bestaande ADSL naar VDSL2 geldt.

@sinjoor71:

Zoals ik al schreef: ik had een adsl-abonnement en maakte de upgrade op VDSL2 via online. Knipogen

beste https:///people/6ac2604c43

dank voor de info

maar één vraagje:

stel nu dat u favorite heeft met adsl en u wil naar favorite met vdsl hoe moet u dit dan online aanvragen? want 't is uiteindelijk hetzelfde produkt/abo

downgraden van abo gaat ook niet online, dus bv van favorite adsl naar comfort vdsl moet je voor bellen

mvg

Die grote witte doos is nog een heel oude Twin.. Da klein grijs blokske is al een full-rate splitter. Dus als deze "goed" aangesloten is moet je gewoon de philips modem swappen door een bbox2 en dat zou perfect moeten werken.. Een NTP2007 wordt bij ISDN nooit als splitter gebruikt, dus gaat hier ook geen nut hebben..

Heb je meer gegevens omtrent de fullrate splitter die ze gebruilken, want de ntp/tf 2007 is natuurlijk ook een fullratesplitter maar niet voor isdn.

mvg.

beste xenne,

Het toverwoord is "Telefone+Internet+BCTV-Pack" gewest.

Omdat ik mijn vorige "Telefon+Internet-Favorite-Pack" uitgebreid heb door BCTV (de beste manier om van ADSL naar VDSL te wisselen en dat BCTV kostte me niets), krijg ik automatisch VDSL2. En deze verandering kon ik online maken.

Ergo: geen activieringskosten Knipogen

ja Drielander, in zo'n geval kan dat inderdaad online

maar iemand die gewoon van favorite adsl naar favorite vdsl wil heeft daar volgens mij geen mogelijkheid toe hoor

mvg

Als ik een ding veranderen wil en davoor activieringskosten betalen moet, maar bij het toevoegen van een tweede (gratis) ding niets betalen moet, wat is dan de betere weg? Knipogen

akkoord Drielander, voor jouw was dit een optie... maar dit lijkt me niet voor iedereen mogelijk :P

bv iemand die al pack heeft, of iemand met enkel internet

mvg

beste xenne,

(altijd in de veronderstelling dat er VDSL mogelijk is).

... iemand met enkel internet: daar is het voor iederen mogelijk (+BGTV)!

... iemand die al pack heeft: die heeft dan VDSL voor HDTV (geen noodzaak om te veranderen).

Wie heeft een triple-pack met standaard-SDTV, maar tot nu toe alleen ADSL, is volgens mij de enige die harde onderhandelen moet. Zoenen

Een verwijzing naar een eventuele beëindiging kan wonderen verrichten.Knipogen

Is ook een echt variant: nieuwe klanten profiteren van de voordelen van promoties.

Men ziet: er zijn enkele manieren om de activering kosten te vermijden. Elk bedrijf zou niet goed geadviseerd worden zijn, als het daarom een klant laat gaan.

Reageer