Skip to main content
Goeiedag,

wij zitten met het volgende probleem. De installateur van Belgacom die de aanlegdoos (bij gebrek aan 'n beter woord) is komen installeren, heeft binnenin de doos de kabels deels naar telefonie gelegd, en is ze blijkbaar vergeten leggen naar internet.

Aangezien het na wekenlang proberen zeer moeilijk blijkt een nieuwe afspraak te maken waarbij een nieuwe installateur effectief opdaagt, heb ik besloten het zelf te proberen.

Mijn vraag is dus de volgende: hoe verleg ik de kabels binnenin een stekkerdoos van telefonie naar internet, zonder onomkeerbare schade teweeg te brengen? Kan dit überhaupt zonder de nodige tools?

Voor alle duidelijkheid: het gaat om het doosje waar de 6-pin insteekt, niet om de 6-pin zelf. (zie foto)

Dank bij voorbaat,

Mathias

Voor meer info omtrent die aansluitdoos (NTP2007) zie op mijn blog => http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving

Bovenop die NTP2007 steekt de 6-polige splitter/filter (TF2007) met onderaan een RJ11 stekker (vrouwlijk)

Hierin steekt je mannelijke rj11 stekker van de kabel die naar je modem (Bbox2) loopt die twee uitgangen TV1 & TV2 heeft + 2 uitgangen PC1 & PC2.

Is het nu de kabel van één van de uitgangen PC die je wilt verlengen ?

Ten eerste deze aansluiting is slecht en slordig uitgevoerd door de technieker van Belgacom. Waarschijnlijk een technieker in onder aanneming van Belgacom deze krijgen maar 15 minuten de tijd hiervoor van hun baas. .

Ten tweede de technische dienst bellen een de technieker opnieuw laten komen om dit op een correcte manier aan te sluiten.

Dit gebeurd gratis.

Dus bel naar 080022702 het nummer voor een niet correcte interventie van de technische dienst.

mvg,

Patrick

Wat is juist het probleem want 'telefonie' en 'internet' gaan over dezelfde kabel.

Je BBOX2 (modem) dien je met de meegeleverde blauwe kabel in 1 van de 2 aansluitingen te prikken.

Maar ik zou idd een technieker laten terugkomen. Dit is echt schandalig slecht afgewerkt!

Beste Matthias,

indien het sinds de installatie door Belgacom nog niet correct heeft gewerkt, gelieve dan contact te nemen met onze technische dienst op 0800/22700 zodat we met u een afspraak kunnen maken om dit in orde te brengen.

Mvg

Eva van Belgacom

Reageer