Ik heb sinds de eerst mei een verbinding die tot 6 keer trager is dan normaal.
Youtube video's moeten bufferen op 480p en hangen constant vast op 720p. Als ik iets download gaat dit moeizaam aan 300-500 kbps, waar dit voorheen 1.9 mpbs was.
Via speedtest kwam ik erachter dat mijn verbinding was terug gevallen op 5 mbit, terwijl dit voorheen maar liefst 30 mbit was. Omdat ik de laatste 12 maanden niets meer heb veranderd aan mijn modem en ik tijdens het meten van de snelheid geen downloads had aanstaan, vraag ik mij in godsnaam af hoe het mogelijk is dat wij zo ver terug zijn gevallen
Zou het kunnen dat onze modem gewoon kapot is? Het is in ieder geval raar dat zonder reden van mijn kant de snelheid zo sterk is gedaald?
Misschien dat het Eva team hier even naar kan kijken, want dat call center kent veel te weinig van de belgacom producten 😂 veroorzaakt alleen maar stress.
Bladzijde 1 / 1
doe mss eens een factory reset van je modem
zie hiervoor op ricy's blog :
http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetBbox2
waarvan ik hieronder dit gedeelte gekopieerd heb:
Restore to default configuration: (Bbox2 factory reset)
♦ Ofwel een Hardwarematige Reset
knopje in gaatje onderaan bbox2 met puntig voorwerp 20-tal seconden indrukken.
♦ Ofwel een softwarematige Reset
Open de BBOX Menu via de de browser
door http://192.168.1.1" target="_blank en volg de onderstaande procedure.
⇒ Menu: Advanced Settings
⇒ ⇒ Menu: Maintenance
⇒ ⇒ ⇒ click on " Restore to default configuration "
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/10330/~/hoe-kan-ik-mijn-draadloze-b-box-resetten%3F" target="_blank
Post eens je
die je afleest als je surft naar je moem zijn interface: http://192.168.1.1
Elsa
zie hiervoor op ricy's blog :
http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetBbox2
waarvan ik hieronder dit gedeelte gekopieerd heb:
Restore to default configuration: (Bbox2 factory reset)
♦ Ofwel een Hardwarematige Reset
knopje in gaatje onderaan bbox2 met puntig voorwerp 20-tal seconden indrukken.
♦ Ofwel een softwarematige Reset
Open de BBOX Menu via de de browser
door http://192.168.1.1" target="_blank en volg de onderstaande procedure.
⇒ Menu: Advanced Settings
⇒ ⇒ Menu: Maintenance
⇒ ⇒ ⇒ click on " Restore to default configuration "
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/10330/~/hoe-kan-ik-mijn-draadloze-b-box-resetten%3F" target="_blank
Post eens je
- downstream en
- upstrean snelheden
- downstream training margin
die je afleest als je surft naar je moem zijn interface: http://192.168.1.1
Elsa
Mijn modem synct aan
50 mb down
6 up
de margin is 13.08 db
50 mb down
6 up
de margin is 13.08 db
Dat is inderdaad goed.
Is je pc/laptop mss verbonden via wifi en kan daardoor kan je gestoord worden door naburige wifi kanalen.
Anders moet je eens een speedtest doen door je pc/laptop te verbinden via een netwerkkabel.
Op ricy's blog kan je ook info vinden indien je wifi kanaal gestoord is en je een ander kanaal wilt kiezen dat vrij is
surf naar ==>> http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifichannelchange
daar kan je terugvinden hoe je kan
• Controleren of je wifi kanaal gestoord wort met InSSIDer
ook staat daar :° Ook interessant: op de site van BGC vind je:
Slechte kwaliteit van uw wifi-signaal: wat te doen? KLIK_HIER
en ook vind je nog op zijn blog hoe je van kanaal kunt veranderen indien je kanaal gestoord is:
Surf naar http://192.168.1.1
° Advanced Settings
° Wireless
Onder SSID Broadcast zie je
Channel:
rechts hiervan zie je een vak met pijltje naar beneden, waarop je klikt
en kanaal 8 bijvoorbeeld kiest
° Dan onderaan op "apply" drukken
Dit vind je ook op de BGC site HIER
groetjes,
Elsa
Is je pc/laptop mss verbonden via wifi en kan daardoor kan je gestoord worden door naburige wifi kanalen.
Anders moet je eens een speedtest doen door je pc/laptop te verbinden via een netwerkkabel.
Op ricy's blog kan je ook info vinden indien je wifi kanaal gestoord is en je een ander kanaal wilt kiezen dat vrij is
surf naar ==>> http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifichannelchange
daar kan je terugvinden hoe je kan
• Controleren of je wifi kanaal gestoord wort met InSSIDer
ook staat daar :° Ook interessant: op de site van BGC vind je:
Slechte kwaliteit van uw wifi-signaal: wat te doen? KLIK_HIER
en ook vind je nog op zijn blog hoe je van kanaal kunt veranderen indien je kanaal gestoord is:
Surf naar http://192.168.1.1
° Advanced Settings
° Wireless
Onder SSID Broadcast zie je
Channel:
rechts hiervan zie je een vak met pijltje naar beneden, waarop je klikt
en kanaal 8 bijvoorbeeld kiest
° Dan onderaan op "apply" drukken
Dit vind je ook op de BGC site HIER
groetjes,
Elsa
Ik zal zo meteen eens de UTP kabel aan de router hangen en kijken of het wat verbetert. Er is geen conflicterend signaal in ieder geval en ik zit echt langs de router nu.
Bij bedrading zit ik terug op 30 mbps... maar dan heb ik totaal geen idee hoe het komt dat via wifi het zes keer minder is. Ik zit met wifi op zes meter van mijn router zonder onderbreking (betonnen muur fzo). Ik heb het kanaal veranderd zonder resultaat...
Wat is de aanduiding op je laptop qua ontvangstniveau
van de wifi die je ontvangt.
En je bent toch zeker dat je niet op je wifi FON_Belgacom van je bbox zit hé ! want dan zal je snelheid natuurlijk veel lager zijn.
van de wifi die je ontvangt.
En je bent toch zeker dat je niet op je wifi FON_Belgacom van je bbox zit hé ! want dan zal je snelheid natuurlijk veel lager zijn.
dat staat op max.
Ik zit niet op de fon neen 😉
Ik zit niet op de fon neen 😉
Heb je met http://www.metageek.net/products/inssider/download/" rel="nofollow gecontroleerd of je wifi kanaal gestoord wordt en gekeken of je een vrij kanaal vindt ?
Anders kan je als test ook eens met je laptop juist naast je modem bbox2 gaan staan en zien of het dan beter is.
Anders kan je als test ook eens met je laptop juist naast je modem bbox2 gaan staan en zien of het dan beter is.
Ik heb naast de modem gestaan en het betert met maar 1 mbps. InSSIDer had ik al gerund maar mijn kanaal zit volledig vrij en niet verstoord door anderen.
heb je nog een andere pc of laptop waarmee je de snelheid (via wifi) kunt testen.
Heb je al geprobeerd om de modem te resetten of te factoryresetten ? (ik weet dat de kans klein is maar je bent dan zeker dat je alles geprobeerd hebt )
als dat allemaal geen soelaas brengt zou ik op den duur moeten denken dat er iets is met de wifi-transmiter van je bbox2 !!
Heb je al geprobeerd om de modem te resetten of te factoryresetten ? (ik weet dat de kans klein is maar je bent dan zeker dat je alles geprobeerd hebt )
als dat allemaal geen soelaas brengt zou ik op den duur moeten denken dat er iets is met de wifi-transmiter van je bbox2 !!
Ik zal vanavond eens proberen de modem te factory resetten.
Op andere computers is mijn verbinding zodanig nog trager... 2 mbps. Zou het misschien toch door dat rommelmarkt-ketelding van een bbox komen 😕
Op andere computers is mijn verbinding zodanig nog trager... 2 mbps. Zou het misschien toch door dat rommelmarkt-ketelding van een bbox komen 😕
Ja als het na een factory reset nog niet lukt en via kabel is wel in ordde dan is de kans zeer groot dat de wifi van je bbox niet in orde is.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.