hallo,
ik wilde eens weten of er ons iemand kan helpen ivm zeer traag internet?
sinds wij verhuisd zijn van melsele naar meerdonk is ons internet verschrikkelijk vertraagd en hebben we ook geen hd zenders meer.
nu na een tijdje zo bezig te zijn begint het meer en meer op mijn zenuwen te werken dat als je een filmpje of dergelijke wil zien via youtube of dll-en het echt zo traag gaat dat er gewoon geen beginnen aan is,en dan heb je een deftige flatscreen en heb je beeld als op een oude beeldbuisbak.
kennissen van ons die hier om de hoek wonen zitten bij telenet,hebben zeer snel internet en wel hd zender.
hopend op een snelle reactie ;)
grts
Bladzijde 1 / 1
vermoedelijk surf je in meerdonk nog op een traag adsl lijntje?
anders eens inloggen op de webinterface van de modem via http://192.168.1.1/" rel="nofollowen eens kijken wat er bij de lijnwaarden staat, ziet er zo uit
ziet er zo uit:
indien je nog op adsl zou staan kan je via de belgacom tv beschikbaarheidstest eens kijken of vdsl2 beschikbaar is
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" rel="nofollow
als die test zegt dat je HD tv kan krijgen, dan is ook vdsl2 internet mogelijk en kan je de overschakeling aanvragen via de klantendienst of in belgacom center.
mvg
anders eens inloggen op de webinterface van de modem via http://192.168.1.1/" rel="nofollowen eens kijken wat er bij de lijnwaarden staat, ziet er zo uit
ziet er zo uit:
indien je nog op adsl zou staan kan je via de belgacom tv beschikbaarheidstest eens kijken of vdsl2 beschikbaar is
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" rel="nofollow
als die test zegt dat je HD tv kan krijgen, dan is ook vdsl2 internet mogelijk en kan je de overschakeling aanvragen via de klantendienst of in belgacom center.
mvg
U kunt tot 1 tv's aansluiten. Hoeveel tv's wenst u aan te sluiten?
|
|
Spijtig dan is VDSL2 Nog niet mogelijk.
ADSL line status | SHOWTIME | Wireless | Enabled | Serial Num | LK09112DP210280 | ||
Downstream line rate | 4640 kbps | Firmware | 0x1214051b | ||||
Upstream line rate | 512 kbps |
zouden ze dit kunnen oplossen of is overstappen naar andere internet provider de enige mogelijkheid om toch een beetje deftige snelheden te halen??
Ja max download snelheid is 4,6 Mbps dus is het inderdaad niet mogelijk om HD programma's te bekijken en als je naar sd programma's kijkt schiet er maar
ongeveer 1,5 Mbps over om te surfen.
Je kan altijd eens informeren bij de klantendienst op het gratis nummer 0800 22 800 of er binnenkort VDSL2 voorzien wordt.
Je kan het ook via een persoonlijk bericht aan Eva van BGC vragen dat ze het laat nakijken.
Bericht verzenden aan Eva van Belgacom:
klik op https:///people/2e8f1412c6?lang=nl_NL mij
Je moet wel eerst aangemeld zijn op de http://nl.community.belgacom.be
vooraleer je de melding "Een bericht verzenden aan Eva van Belgacom" ziet staan .
ongeveer 1,5 Mbps over om te surfen.
Je kan altijd eens informeren bij de klantendienst op het gratis nummer 0800 22 800 of er binnenkort VDSL2 voorzien wordt.
Je kan het ook via een persoonlijk bericht aan Eva van BGC vragen dat ze het laat nakijken.
Bericht verzenden aan Eva van Belgacom:
klik op https:///people/2e8f1412c6?lang=nl_NL mij
Je moet wel eerst aangemeld zijn op de http://nl.community.belgacom.be
vooraleer je de melding "Een bericht verzenden aan Eva van Belgacom" ziet staan .
beste
zolang de vdsl2 technologie niet beschikbaar is in meerdonk zal je snelheid niet kunnen verhogen
je kan er dus op wachten... of je kan alvast andere oorden opzoeken.... eens je hd tv gehad hebt valt er nog maar moeilijk mee te leven denk ik
succes met uw beslissing
mvg
zolang de vdsl2 technologie niet beschikbaar is in meerdonk zal je snelheid niet kunnen verhogen
je kan er dus op wachten... of je kan alvast andere oorden opzoeken.... eens je hd tv gehad hebt valt er nog maar moeilijk mee te leven denk ik
succes met uw beslissing
mvg
ricy en xenne bedankt voor de reactie's,
ik heb ook een bericht naar eva gestuurd met de vraag of er iets mogelijks was om toch sneller internet en hd te hebben,
nu na het bericht van ricy zal het inderdaad niet gaan om zomaar te verhogen.
morgen eerste werk eens bellen naar de klantendienst met de vraag of er in de (zeer snelle) nabije toekomst hier in meerdonk die vdsl2 lijn komt,is dit niet het geval probeer ik wel over te stappen naar telenet,wat me dan waarschijnlijk een flinke € zal gaan kosten.
@xenne idd altijd hd zenders gewoon geweest,en ik heb nogal een high-end pc maar als je dan internet opend en je moet weer een 3minuten wachten wordt je dit vrij snel beu
ik heb ook een bericht naar eva gestuurd met de vraag of er iets mogelijks was om toch sneller internet en hd te hebben,
nu na het bericht van ricy zal het inderdaad niet gaan om zomaar te verhogen.
morgen eerste werk eens bellen naar de klantendienst met de vraag of er in de (zeer snelle) nabije toekomst hier in meerdonk die vdsl2 lijn komt,is dit niet het geval probeer ik wel over te stappen naar telenet,wat me dan waarschijnlijk een flinke € zal gaan kosten.
@xenne idd altijd hd zenders gewoon geweest,en ik heb nogal een high-end pc maar als je dan internet opend en je moet weer een 3minuten wachten wordt je dit vrij snel beu
ale net even gebeld met belgacom klantendienst,was een vriendelijke vrouw dus daar al geen klachten over.
nu deze vertelde mij dat er per 1 april 2012 hier in meerdonk vdsl2 beschikbaar zou zijn,ze vertelde me er ook bij dat ze in de meeste gevallen dit niet kunnen zien vanaf wanneer dit beschikbaar zou zijn,als ze dit echter wel kunnen zien is er vrijwel 100% zekerheid dat dit er komt.
er zou dus een hele nieuwe centrale hier komen met het 30profiel?
ik ben eens benieuwd als het idd zo zou zijn dat het vanaf 1april veranderd wordt dan zie ik ook het nut er niet van in om te veranderen naar telenet,nu dus nog een 3maand volhouden en dan zien we wel verder.
grts struyfke-wuytske
nu deze vertelde mij dat er per 1 april 2012 hier in meerdonk vdsl2 beschikbaar zou zijn,ze vertelde me er ook bij dat ze in de meeste gevallen dit niet kunnen zien vanaf wanneer dit beschikbaar zou zijn,als ze dit echter wel kunnen zien is er vrijwel 100% zekerheid dat dit er komt.
er zou dus een hele nieuwe centrale hier komen met het 30profiel?
ik ben eens benieuwd als het idd zo zou zijn dat het vanaf 1april veranderd wordt dan zie ik ook het nut er niet van in om te veranderen naar telenet,nu dus nog een 3maand volhouden en dan zien we wel verder.
grts struyfke-wuytske
Waarschijnlijk is je internet traag als de TV opstaat, want in 't andegeval zou 4,5 Mbps toch al voldoende moeten zijn om het meren deel vlot te laten verlopen in de browser. Mss ligt het dan aan je Wifi, slechte ontvangst of wifi kanaal gestoord ! ? Anders eens je pc verbinden met vaste natwerkkabel als test.
Mvg.
Mvg.
hoi ricy,
idd als de tv opstaat is het internet een stuk trager,qua internet explorer valt het meestal wel mee,maar als je dan filpjes gaat bekijken via youtube of iets downloaden,duurt nu soms 5uur tegenover voordien (melsele) 1uur max.
mijn pc is altijd verbonden met de kabel,vindt ik nog altijd het beste.
maar er is een goede vooruitzicht hè,1april veranderen naar vdsl2 hopelijk gaat het downloaden dan een stuk sneller.
ricy weet jij toevallig wat dat 30 profiel juist wil zeggen,welke snelheid zou ik daar dan mee moeten halen???
idd als de tv opstaat is het internet een stuk trager,qua internet explorer valt het meestal wel mee,maar als je dan filpjes gaat bekijken via youtube of iets downloaden,duurt nu soms 5uur tegenover voordien (melsele) 1uur max.
mijn pc is altijd verbonden met de kabel,vindt ik nog altijd het beste.
maar er is een goede vooruitzicht hè,1april veranderen naar vdsl2 hopelijk gaat het downloaden dan een stuk sneller.
ricy weet jij toevallig wat dat 30 profiel juist wil zeggen,welke snelheid zou ik daar dan mee moeten halen???
beschikbaarhed van vdsl2 op 1 april heeft niets te maken met bouw van centrale, maar wel van plaatsing ROP
jouw profiel zal afhangen van de afstand tot de ROP en lijnverzwakking, op dit moment weten we uiteraard nog niet wat jouw profiel gaat zijn, maar het minimale vdsl2 profiel is 12/1, het maximale 30/6... al zijn er ook al testprofielen van 50/6, echter wordt internet nog steeds afgeknepen op 30mpbs, volledige bandbreedte kan wel gebruikt worden voor tv
wat betreft de beschikbaarheidsdatum, ervaring leert me dat deze soms opschuift, dus niet te fel ontgoocheld zijn moest dit het geval zijn
hopelijk tot op vdsl2 in april
mvg
jouw profiel zal afhangen van de afstand tot de ROP en lijnverzwakking, op dit moment weten we uiteraard nog niet wat jouw profiel gaat zijn, maar het minimale vdsl2 profiel is 12/1, het maximale 30/6... al zijn er ook al testprofielen van 50/6, echter wordt internet nog steeds afgeknepen op 30mpbs, volledige bandbreedte kan wel gebruikt worden voor tv
wat betreft de beschikbaarheidsdatum, ervaring leert me dat deze soms opschuift, dus niet te fel ontgoocheld zijn moest dit het geval zijn
hopelijk tot op vdsl2 in april
mvg
·
haha ja het is idd afwachten,in april zal ik het wel zien,op dat gebied ben ik nogal die-hard, 1 april geen brief waar instaat dat er vdsl2 beschikbaar is,is op 2april telefoon naar belgacom,als het al niet de 1ste zelf is ;-)
en qua snelheid,het zal dan toch sneller zijn dan die 4,6 mbps die ik nu heb
en qua snelheid,het zal dan toch sneller zijn dan die 4,6 mbps die ik nu heb
@ struyfke-wuytske op mijn blog kan je meer informatie vinden over deze zaken :
haalbare snelheid
Mogelijkheden-TV-30/6 profiel
profiel in functie van afstande en verzwakking tov de ROP
bij 30/6 profie kan je max 30 Mbps downloaden maar je werkelijke snelheid hangt nog werder af van je abonnement, b.v.b. voor een Favorite abonnement op je 30/6 profiel wordt dan 25/3.5 Mbps
https:///posts/c55eb352d4
haalbare snelheid
Mogelijkheden-TV-30/6 profiel
profiel in functie van afstande en verzwakking tov de ROP
bij 30/6 profie kan je max 30 Mbps downloaden maar je werkelijke snelheid hangt nog werder af van je abonnement, b.v.b. voor een Favorite abonnement op je 30/6 profiel wordt dan 25/3.5 Mbps
https:///posts/c55eb352d4
sneller en stabieler zal het iig zijn, en ook terug hd tv
je hebt al vdsl2 gehad in melsele dus je zal het verschil wel gemerkt hebben tussen adsl & vdsl2
hopelijk kan de belofte waargemaakt worden... regelmatig de vdsl2 beschikbaarheid testen is de boodschap
mvg
je hebt al vdsl2 gehad in melsele dus je zal het verschil wel gemerkt hebben tussen adsl & vdsl2
hopelijk kan de belofte waargemaakt worden... regelmatig de vdsl2 beschikbaarheid testen is de boodschap
mvg
downloaden zal al een stuk sneller gaan,nu 1file van 1gb duurt zo'n 4tot 7 uur,bij mijn broer duurt dit zo'n 30minuten (telenet fibernet)
ach we zien wel , ik hoop enkel dat het effectief zo is dat rond 1april dit vdsl2 zal worden,maar zoals eerder gezegd is dit afwachten.
weten jullie welke firma dit doet voor belgacom?er zou dan waarschijnlijk een nieuwe kast , nieuwe kabels en zo moeten komen dus vrij grote werken,dan kan ik het zelf al een beetje in de gaten houden hè 😉 zie ik hier plots straten open liggen weet ik dat het bijna zover zal zijn
@xenne, idd dat verschil merk je idd,in het begin dat we een flatscreen hadden in melsele was het al een groot verschil,nu hebben we een plasma tv van 127cm,LG,alleen is het wachten op de hd zenders
ach we zien wel , ik hoop enkel dat het effectief zo is dat rond 1april dit vdsl2 zal worden,maar zoals eerder gezegd is dit afwachten.
weten jullie welke firma dit doet voor belgacom?er zou dan waarschijnlijk een nieuwe kast , nieuwe kabels en zo moeten komen dus vrij grote werken,dan kan ik het zelf al een beetje in de gaten houden hè 😉 zie ik hier plots straten open liggen weet ik dat het bijna zover zal zijn
@xenne, idd dat verschil merk je idd,in het begin dat we een flatscreen hadden in melsele was het al een groot verschil,nu hebben we een plasma tv van 127cm,LG,alleen is het wachten op de hd zenders
Welke firma ze daarvoor contacteren weet ik niet .
Voor VDSL2 moet er een glasvezelkabel getrokken worden om de ROP te verbinden met het BGC glasvezel netwerk.
In de meeste gevallen breken zie hiervoor enkele straten open.
Die werken moeten toegelaten worden door de gemeenten, meestal gaan die proberen om die werken te combineren met andere werken, bijvoorbeeld heraanleg van nutsvoorzieningen.
Dus de vdsl Belgacom planning is hier ook afhankelijk van.
Mvg.
Voor VDSL2 moet er een glasvezelkabel getrokken worden om de ROP te verbinden met het BGC glasvezel netwerk.
In de meeste gevallen breken zie hiervoor enkele straten open.
Die werken moeten toegelaten worden door de gemeenten, meestal gaan die proberen om die werken te combineren met andere werken, bijvoorbeeld heraanleg van nutsvoorzieningen.
Dus de vdsl Belgacom planning is hier ook afhankelijk van.
Mvg.
tot nu toe nog nergens iets gezien van straten die zijn opengebroken of dergelijke werkzaamheden dus ik vrees dat 1april wel een dag xx maand xx zal kunnen gaan worden,maandag nog maar eens bellen om verdere info.
beschikbaarheidstest is ook nog altijd negatief.
het meest ergelijke is dan wel dat ze het internet nog eens gaan upgraden en wij hier nog altijd op de oude adsl lijn zitten
beschikbaarheidstest is ook nog altijd negatief.
het meest ergelijke is dan wel dat ze het internet nog eens gaan upgraden en wij hier nog altijd op de oude adsl lijn zitten
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.