Skip to main content
Mijn verbinding is momenteel super slecht. Ik ben net 1maand klant bij Belgacom en ben begonnen met Internet Comfort, en één week voor het einde van de maand was mijn verbindingssnelheid belabberd slecht. Ik heb toen mijn abonement verhoogd naar Internet Favorite (via telefonisch helpdesk), om toch terug tegen een "normale" snelheid te kunnen internetten.



Volgens jullie advertentie is Internet Favorite met een onbeperkt volume en met een snelheid van 25 Mbps.



Als ik bij jullie naar oplossingen zoek ontdek ik het volgende antwoord:



Wat gebeurt er als u uw maandelijkse Belgacom Internet volume overschrijdt



Als Belgacom Internet Favorite klant, beschikt u over een datavolume van 100 Gbytes (het totaal van down- en upload) per maand. Als Belgacom Internet Intense en Belgacom Internet Boost klant, kunt u daarentegen ongelimiteerd per maand aan datavolume verbruiken.

Als Belgacom Internet Comfort klant, beschikt u over een datavolume van 50 Gbytes (het totaal van down- en upload) per maand. Als Belgacom Internet Start klant, kunt u daarentegen tot 15 Gbyte per maand (met een vaste lijn) aan datavolume verbruiken. Dit volume is de beste keuze volgens 95% van onze Belgacom Internet gebruikers of ongelimiteerd data volume (zonder vaste lijn).



Ik heb net een check uitgevoerd op mijn verbindingssnelheid en het resultaat is werkelijk bedroevend:



Resultaten van http://www.speedtest.nl



(Overgenomen op Wed Nov 30 2011 om 11:02:45 UTC+0100)



Download : 17.2 KByte/sec







Momenteel heb ik 37GB upload en 68GB download (105 GB totaal)







Eva,

Kun jij mij antwoord geven op mijn probleem, en liefst nog mijn probleem oplossen.....



Alvast bedankt

Guy Gilissen

klantennummer: 614371908



uw traagheid heeft misschien te maken met het feit dat je op smalband zit?



de info die jaar post is wel niet meer actueel, bij comfort krijg je 100GB, favorite is ongelimiteerd



als ik het goed begrijp sta je op favorite? dan zou je niet op smalband mogen staan met je huidige verbruik van 105GB, maar ben je zeker dat de wijziging doorgevoerd werd?



los van die smalband, de snelheid die je haalt heeft natuurlijk ook te maken met de technologie waarop je aangesloten bent (adsl/vdsl2), maar als je enkel op het eind van de maand problemen hebt zal het hier wel een smalband probleem zijn veronderstel ik



mvg


beste,





ik heb hier ook problemen mee.



wij hebben een Internet intense abbo waarvan belgacom claimt 30Mbps te halen



als ik een test doen op speedtest.net kom ik aan net geen 4Mbps



is dit niet wat laag voor een Intense abbonement?





Met Vriendelijke Groet


de te behalen snelheid is afhankelijk van de technologie waarop u aangesloten bent. adsl of vdsl2. en dan ook nog eens van het profiel dat u haalt.



vermoedelijk surft u nog op een traag adsl lijntje? de specificaties van internet intense kan je nooit halen op adsl



al gekeken of vdsl2 beschikbaar is, je kan via de belgacom tv beschikbaarheidstest eens kijken:

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" rel="nofollow





als deze test zegt dat je HD tv kan krijgen, dan is ook vdsl2 internet mogelijk en kan je de overschakeling aanvragen via de klantendienst of in belgacom center.



succes



mvg


Reageer