Wordt reclame doorspoelen bij opnames betalend?

  • 17 April 2013
  • 4 reacties
  • 408 Bekeken

















Abonnees van digitale tv moeten mogelijk weldra betalen om reclame door te spoelen tijdens een opname. Daarover werd gedebatteerd tijdens een hoorzitting in de Mediacommissie in het Vlaams parlement samen met CEO’s van de mediagroepen en distributeurs. De Vlaamse meerderheidspartijen CD&V, sp.a en N-VA willen distributeurs zoals Belgacom en Telenet via een decreet verplichten om toestemming te vragen van de omroepen voor elke functie die aan de lineaire tv-uitzendingen wordt toegevoegd.


Daarnaast stelde Peter Bossaert, CEO van de VMMa (vtm, 2BE, Vitaya), voor om twee decoders op de markt te brengen: één goedkope decoder waarmee de reclame niet kan doorgespoeld worden en één duurdere decoder waarbij het wel kan. Telenet is hierover niet te spreken en meldt dat dit onmogelijk is. “Het huidige toestel, met ondersteuning en andere diensten inbegrepen, kost om en bij de 400 euro. Als we software moeten ontwikkelen om het doorspoelen te verhinderen zal die prijs gevoelig stijgen”, meldt Telenet. Ook Belgacom wil een oplossing, maar vindt het decreet geen goede oplossing. Benieuwd welke oplossing er uiteindelijk uit de bus zal vallen.




bron:http://digitaletv.wordpress.com







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter




4 reacties
















Moet er geen zand zijn !






Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Héél veel duidelijk, want veel is niet genoeg! De digicorder van Telenet nu al 400€? Ik dacht dat je die niet kon kopen? Voor die prijs zou ik het niet doen ook (V4 maar 225€)! Softwarematig is het m.i. makkelijk om het doorspoelen te blokkeren bij de pauzefunctie en bij PVR/nPVR-opnames die functie vrij te geven tegen betaling...Nu wordt immers de keuze tussen 2x 16x 64x al softwarematig vastgelegd in de interface. Hopelijk mag je dan toch nog gratis terugspoelen? Het zal me benieuwen. Ik dacht dat ze bij Belgacom al toelating van de zenders moesten hebben voor nPVR, want dat duurt altijd een tijdje bij nieuwe zenders.



Ze zullen alleszins iets moeten doen aan het groeiend uitgesteld kijken, en kijken via TV Overal en Yelo, vooral de commerciële zenders. Reclame moet immers opgedrongen kunnen worden...Opnemen van de analoge kabel (zolang die nog bestaat) kunnen ze moeilijk beletten. Digitaal kunnen ze overkopiëren via HDMI al blokkeren. Ook overkopiëren van VOD-programma's. Een 'big brother is watching' verhaal waar ik van gruwel ! Waar is de persoonlijke vrijheid? Moet je daar in de toekomst voor betalen? Ik dacht dat zoiets een 'grondwettelijk' recht was?angry



Ze moeten natuurlijk hun geld ergens halen...maar dan toch liefst niet uit mijn zakken !devil

















Geld uit onze zakken halen dat doen ze sowieso al en zeker niet alleen Belgacom :-(


'k ben benieuwd wat het gaat worden ! maar van wakker liggen zeker niet ;-)







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Zolang ze het terugspoelen behouden, voor als je telang uit je luie zetel bent gegaan....Uiteindelijk zullen ze het ons toch niet vragen hé. Een koe vragen ze ook niet of ze wil gemolken worden....maar wij kunnen wel nog altijd 'njet' zeggen...angry

Reageer