Skip to main content
Beste,

wireless internet werkt niet. Alle instellingen (via 192.168.1.1) zijn in orde, maar het lampje van het wireless op de b-box2-2 begint niet te branden. Nabije computers pikken ook geen draadloos netwerk op. Ik heb al enkele keren de modem aan en uit gezet, ik heb de ssid veranderd, het wachtwoord, het type beveiliging, het kanaal, wireless deactiveren en terug activeren, ... niets werkt.

Tips?

Jan

Update: het lijkt erop dat als ik de ssid verander op 192.168.1.1, dat deze na enkele seconden automatisch terug op de standaard (bbox2-..) springt. De modem onthoudt blijkbaar de settings niet?

Staat je wireless geactiveerd ? want dan moet het wireless lampje branden.

beste

uw wireless staat toch activated hé? (activate knop bovenaan in rubriek wireless)

indien ja, probeer eens een factory reset van de modem

♦ Ofwel een Hardwarematige Reset

knopje in gaatje onderaan bbox2 met puntig voorwerp 20-tal seconden indrukken.

♦ Ofwel een softwarematige Reset

⇒ Menu: Advanced Settings

⇒ ⇒ Menu: Maintenance

⇒ ⇒ ⇒ click on " Restore to default configuration "

na factory reset gaan de wireless instellingen verloren, deze moet u dus terug ingeven,

als het nadien nog niet werkt, is er vermoedelijk iets met de modem , bel dan 0800 22 700

mvg

Heb je al eens terug van nul vertrokken door een factoryreset te doen van je bbox Want dan zal je wifi automatisch opstaan.

zie voor meer uitleg op mijn blogje :=> http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetBbox2

na deze factory reset zou je via de wifi van je laptop (pc) je bbox moeten zien staan.

en als je ssid aanpast moet je onderaan wel op "apply" drukken om deze verandering te onthouden

mvg

Factory reset gedaan, ook hardware matige reset, ... Geen success. Wireless staat geactiveerd in de instellingen, maar het lampje begint niet te branden op de modem. Ik zal es bellen...

Ja het zou de sturing van het led lampje kunnen zijn dat defect is van je bbox maar als je ook geen wifi signaal binnen krijgt op je laptop dan zal de wifikaart in de bbox wel defect zijn .

Beste Ja,

Uw B-Box2 modem zal waarschijnlijk defect zijn. Om deze om te ruilen hebt u een storingsnummer nodig, deze kan u verkrijgen door even te bellen naar onze technische dienst 0800 22 700. Zij zijn alle dagen tot 22u bereikbaar.

Mvg,

Eva van Belgacom

Reageer