wireless niet OK na VDSL?

  • 20 January 2011
  • 4 reacties
  • 834 Bekeken

Ik weet even niet meer waar ik het moet gaan zoeken.

Laptop steeds goed draadloos gewerkt op oude ADSL modem op klassieke ADSLlijn.
Daarna Bbox op diezelfde lijn = ook geen probleem met laptop

Na overschakeling naar VDSL2 raakt laptop niet meer op m'n netwerk.
Netwerkkaart werkt volgens diagnostic tooltje goed.

Andere apparaten (2 pc's en GSM) wel probleemloos op wireless.

Laptop ziet netwerk, probeert te connecteren, "wachten op netwerk" en dat is het dan.

Netwerk al eens volledig onbeveiligd gezet = probleem blijft

Mijn vragen:
-Heeft het overschakelen van ADSL naar VDSL invloe dop je wireless in die zin dat het kan zijn dat connectie niet meer lukt,
-M'n lijn staat nu even in repair-mode, heeft dit mogelijks invloed?
-Iemand een ander idee?

4 reacties

- nee
- nee
- probeer eens het draadloos kanaal van de bbox2 te wijzigen: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14609/kw/draadloos%20kanaal
Ik heb het reeds op 4 verschillende kanalen geprobeerd...geen oplossing.

Als het antwoord op de eerste 2 vragen neen is, en ik neem er bij dat het nog perfect gewerkt heeft in dezelfde configuratie (onder ADSL maar wel al met Bbox), en ik neem er bij dat volgens de tool van de netwerkkaart deze perfect werkt... dan weet ik het gewoon niet meer.

Ik heb echt al heel wat geprobeerd, ikzelf zie nog volgende mogelijke testen:

-eens rondtoeren op zoek naar onbeveiligd netwerk en zien of ik daar op geraak
-als dat ook niet lukt eens de netwerkkaart verwijderen bij hardware en opnieuw laten detecteren
-eens de test doen met een netwerkstick (heb ik zelf niet liggen dus moet ik links of rechts zien te lenen)

Dit is zo raar...
Inderdaad vreemd...

Zijn de beveiligingsinstellingen (beveiligingstype en wachtwoord) van uw vorig draadloos netwerk niet opgeslagen in uw laptop?
Mijn vorig draadloos netwerk is al sinds 29/12 weg. Ik heb dan eerst en vooral het oude verwijderd en dan pas het nieuwe geïnstalleerd.
En dan werkte het perfect(lijn was toen nog ADSL)

Sindsdien is veranderd:

-ADSL naar VDSL2
-Lijn in repair mode
-Ik heb me al suf gezocht en nagedacht maar er is echt niks anders veranderd

Verder heb ik ook al manueel de pasphrase ingegeven terwijl ik hem afkijk van de pagina van de modem op een pc + heb ik ook al volledig onbeveiligd geprobeerd (dus beveiliging wifi volledig af, alle gekende netwerken af m'n laptop en connecteren met het onbeveiligd netwerk) zelfs dat werkt niet. Dat laatste wijst er wat mij betreft op dat het niet echt te zien heeft met een verkeerd paswoord.

Ik heb veel zin om eens met de wagen over de laptop te rijden, maar vrees dat dit ook niet echt bevorderlijk zal zijn om verbinding te krijgen?!

Reageer