Skip to main content
Beste,

volgende week beschik ik over een nieuwe pc met Windows 7 Home Premium 64-bit.

Mijn huidige verbinding loopt via een Philips ADSL draadloos basisstation type CPWBS154 (blauw).

Is dit toestel ok voor mijn nieuwe configuratie ? Hoe kan ik de pc het makkelijks verbinden met internet (draadloos en niet draadloos) ?

Alvast bedankt voor de info.

Achiel

proficiat met de aankoop, je zal je nieuwe pc gewoon met kabel of draadloos kunnen aansluiten zoals je dat nu doet, geen enkel probleem.

je zou misschien wel eens kunnen navragen of overschakeling naar vdsl2 voor jou mogelijk is. indien zo, dan ga je na overschakeling veel sneller kunnen surfen.

succes

mvg

ps: via de beschikbaarheidtest van belgacom tv (link : http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv ) kan je al een goeie indicatie krijgen of vdsl2 wel of niet mogelijk zal zijn, indien je daar krijgt dat je 2 tv's kan aansluiten én HD mogelijk is zal je op vdsl2 aangesloten kunnen worden

Ik heb ook sedert februari een nieuwe PC met Win7 -64bits. Die 64bits versie geeft voor internet geen enkel probleem. Wél zul je nieuwe 64bits-drivers voor je hardware (printer, scanner, fototoestel) moeten downloaden als die nog beschikbaar gesteld worden door de leveranciers. Dat kan soms wel tegenvallen.Niet alle functies zijn dan nog beschikbaar. Mijn HP-printer werkt nog perfect, maar de functie om het inktpeil van de cassettes te checken is verdwenen. Voor mijn Canon scanner (een LiDE50) had Canon géén nieuwe 64bits drivers voorzien. Weggooien dus, of weggeven. Neen dus, ik heb op het internet een gehackte versie voor mijn scanner gevonden. Die werkt nu wel niet meer via de bijgeleverde software, maar via een beeldbewerkingsprogramma kan ik nog perfect inscannen. Is bij mij toch meestal maar om documenten te fotokopiêren of per E-mail door te sturen. Het is wat omslachtiger, want vroeger ging dat via de knoppen op de scanner, maar het resultaat is even goed. Ik wens je veel succes met je nieuwe aankoop ! ;)

Bedankt voor jullie reactie !

Wat ik wel nog even wil weten : iemand zei me dat ik enkel maar de pc moet aansluiten via de huidige kabel van internet en klaar is Kees, maar moet er dan geen internetverbinding ingesteld worden en een netwerkverbinding aangemaakt worden ?

Mvg,

Neen, niet voor DSL (ADSL of VDSL2). Dat gebeurt automatisch als je de ethernetkabel in de ethernetpoort van de netwerkkaart van de PC steekt.

Voor een stand-alone PC die dicht bij je modem staat gebruik je best een ethernetkabel.Voor een laptop, netbook, tabletcomputer of smartphone, die je doorheen heel het huis wilt gebruiken, kan je best draadloos werken natuurlijk. Als VDSL2 op jouw adres mogelijk is, krijg je een bbox2 modem/router, waar je meerdere draadloze toestellen kunt op aansluiten, maar er zijn ook 4 ehternetpoorten aan, in principe 2 voor TV en 2 voor internet. Maar als die "full routed" staat ingesteld, kan je die voor beide gebruiken.

Bedankt voor de bijkomende info ! Volgende week komt de praktijk :)

Achiel

Reageer