Ik krijg mijn recente Acer laptop met windows 7 64 bit niet draadloos verbonden met mijn bbox1 (rechtopstaande). Het thuisnetwerk wordt wel herkend en via kabel lukt de internetverbinding wel. We hebben reeds twee laptops feilloos werkend via het draadloos netwerk (een met vista en een met windows 7 32 bit). Beveiligingstype: wpa2-psk met SSID zichtbaar. Graag advies.
Bladzijde 1 / 1
wouter1984 bedankt voor de reactie. bbox1 staat bij mij standaard op kanaal 11 om een beetje uit de zendfrequenties van de buren te blijven. Heb deze veranderd naar onder andere kanaal 6, maar geen oplossing voor mijn probleem. Heb ergens gelezen (weet niet of het waar is) dat bbox1 en windows 7 64 bit ergens niet compatibel zouden zijn wat betreft het draadloze systeem...
Dat zou mij ten zeerste verwonderen. Probeer eens als het lukt met de beveiliging uitgeschakeld?
De betreffende laptop heeft als antivirus Avast free. Ik heb deze afgezet, maar draadloze internetverbinding blijft onmogelijk.
Beste Ivo .1759,
Normaal zou het moeten werken.
Wat u eventueel kan proberen is een andere beveiligingstype. Een reset van de modem kan je eveneens proberen.
Met vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom.
Normaal zou het moeten werken.
Wat u eventueel kan proberen is een andere beveiligingstype. Een reset van de modem kan je eveneens proberen.
Met vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom.
Ik bedoelde eigenlijk: de draadloze beveiliging van de modem uitschakelen ;-)
Ik heb in de bbox (onder wireless / security) de beveiliging uitgezet door onder "allowed client type" voor no wep / no wpa te kiezen. Vervolgens de modem uitgetrokkken en een 30 seconden zonder stroom gezet. Terug opgestart. De betreffende laptop ziet nu nu mijn onbeveiligd netwerk maar kan nog steeds geen draadloos contact tot stand brengen. Ik ben open voor ander advies.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.