In juli dacht ik een goeie zaak te doen door mijn "Discovery Line" te wijzigen in een "Classic" abonnement. Zo zou ik de onderdelen hebben van een Pack Telephony + Internet Intense + Belgacom TV Favorite @ € 79,43/maand.
Vandaag mijn eerste groene factuur ontvangen en meteen 2x geschrokken.
- Van een pack is geen sprake. Ik betaal nu voor de losse onderdelen samengeteld € 103,23/maand.
- Door die wijziging naar een "Classic" abonnement, heb ik plots een nieuw jaarabonnement. Ik heb nochtans een bestaand product "gewijzigd" in een ander. Van een nieuw contract afsluiten was nergens sprake.
Indien ik ergens een fout geredeneerd of gehandeld heb, zou enige duidelijkheid daarover zeer welkom zijn! Indien niet, zou een oplossing nog meer welkom zijn.
Bladzijde 1 / 1
bij elke wijziging gaat een nieuwjaarcontract in, dat is volledig normaal
maar heb je een pack aangevraagd? of heb je enkel discovery lijn laten omzetten naar classic?
't is niet omdat je de onderdelen hebt dat belgacom ze automatisch in pack gaat steken
sowieso zou ik bellen naar de klantendienst en probeer het te regelen dat ze het in pack steken met terugwerkende kracht, dit zal wellicht wel lukken
mvg
maar heb je een pack aangevraagd? of heb je enkel discovery lijn laten omzetten naar classic?
't is niet omdat je de onderdelen hebt dat belgacom ze automatisch in pack gaat steken
sowieso zou ik bellen naar de klantendienst en probeer het te regelen dat ze het in pack steken met terugwerkende kracht, dit zal wellicht wel lukken
mvg
Ik heb het even nagezien: 79,43€ is de correcte prijs voor het door jou gekozen pack. Het voordeel tegenover losse onderdelen is 23,80€. Hier is dus duidelijk een vergissing begaan, tenzij je het over "nog niet gefactureerde kosten" hebt en niet over de definitieve factuur. Daar wordt dikwijls geen rekening gehouden met kortingen. Als het wél de definitieve factuur betreft is deze fout en moet je contact opnemen met de facturatiedienst op het nr. 0800 22331. Bij een verandering van abonnement of een van de onderdelen ervan begint er altijd een nieuw contract, en je krijgt hier altijd een bevestiging van per brief met een mogelijkheid om binnen de 14 dagen van gedacht te veranderen. Wat staat er dan in die brief ?
Ik denk niet dat Belgacom losse onderdelen gaat aanrekenen als je al de 3 delen van een tripack hebt. Had jij al Internet en TV met die Discovery Line ? dan is er verwarring gesticht omdat een Discovery Line niet combineerbaar is in een pack. Tenzij je al een pack internet intense + TV favorite had en de Discovery Line apart....dus kijk even je vorige factuur na.
Ik denk niet dat Belgacom losse onderdelen gaat aanrekenen als je al de 3 delen van een tripack hebt. Had jij al Internet en TV met die Discovery Line ? dan is er verwarring gesticht omdat een Discovery Line niet combineerbaar is in een pack. Tenzij je al een pack internet intense + TV favorite had en de Discovery Line apart....dus kijk even je vorige factuur na.
sinjoor71, het is me niet duidelijk of hij effectief een pack aangevraagd heeft, of er vanuit ging dat z'n losse onderdelen in pack zouden gestoken worden door omzetten van discovery naar classic. in dat laatste geval is dat hier een misverstand dat hopelijk nog recht gezet kan worden met de goodwill van belgacom, die er meestal wel is in dergelijke gevallen
mvg
mvg
Akkoord Xenne, het is alleszins niet normaal dat ze losse onderdelen zouden aanrekenen terwijl ze promotie maken met een korting van 23,80€ in het gekozen (?) pack. Normaal zou zijn dat ze de pack korting automatisch toepassen, waar je trouwens dan ook recht op hebt vind ik.
bij mijn weten steken ze niets in pack als je er niet specifiek om vraagt, dat is misschien de oorzaak van het misverstand
mvg
mvg
Bedankt voor de reacties.
Ivm het nieuwe jaarcontract: toen ik in 2009 een wijziging aanvroeg van "Classic" -> "Discovery Line", stond er expliciet vermeld "verbintenisduur: 1 jaar". Bij de wijziging van in juli, staat er in die brief nergens iets vermeld van een verbintenisduur.
Nu ik het even bekeken heb, blijkt dat ik een jaar geleden al niet gekregen heb wat ik gevraagd had. Ik had al een Discovery Line en heb een pack Telefonie/Internet/TV aangevraagd. Eigenlijk hebben ze gewoon bij die Discovery Line apart Internet Intense & BGC TV toegevoegd. De eerste maanden had ik wel korting op het internet-abonnement, die ik dan beschouwde als mijn pack-korting.
En nu heb ik dus met die Classic lijn wél de onderdelen van het pack dat ik eigenlijk wou, maar de korting wordt niet automatisch toegekend. En een nieuw jaarcontract dat ik niet wil. Dat wordt nog gezellig om uit te leggen aan de facturatiedienst...
Ivm het nieuwe jaarcontract: toen ik in 2009 een wijziging aanvroeg van "Classic" -> "Discovery Line", stond er expliciet vermeld "verbintenisduur: 1 jaar". Bij de wijziging van in juli, staat er in die brief nergens iets vermeld van een verbintenisduur.
Nu ik het even bekeken heb, blijkt dat ik een jaar geleden al niet gekregen heb wat ik gevraagd had. Ik had al een Discovery Line en heb een pack Telefonie/Internet/TV aangevraagd. Eigenlijk hebben ze gewoon bij die Discovery Line apart Internet Intense & BGC TV toegevoegd. De eerste maanden had ik wel korting op het internet-abonnement, die ik dan beschouwde als mijn pack-korting.
En nu heb ik dus met die Classic lijn wél de onderdelen van het pack dat ik eigenlijk wou, maar de korting wordt niet automatisch toegekend. En een nieuw jaarcontract dat ik niet wil. Dat wordt nog gezellig om uit te leggen aan de facturatiedienst...
Ik ga er van uit dat het een vergissing is. Dus wacht nog even af wat ze zeggen. Dat ze bij die Discovery Line apart het pack internet Intense en TV hebben bijgevoegd is normaal. Budgetproducten (zoals Discovery Line, ondertussen niet meer aangeboden, en Internet Start) zijn nooit in een pack combineerbaar.
beste
zoals xenne reeds aangeeft " bij elke wijziging gaat een nieuw jaarcontract in". Zoals o.a. een omvorming van discoverline naar classic lijn of alles samenvoegen in een voordeelpack. Een voordeelpack kan u enkel op aanvraag bekomen. Best even contact nemen met klantendienst op hun nummer 0800/22800.
muisje
zoals xenne reeds aangeeft " bij elke wijziging gaat een nieuw jaarcontract in". Zoals o.a. een omvorming van discoverline naar classic lijn of alles samenvoegen in een voordeelpack. Een voordeelpack kan u enkel op aanvraag bekomen. Best even contact nemen met klantendienst op hun nummer 0800/22800.
muisje
Beste Tcares,
Indien u ondertussen nog geen contact heeft opgenomen met onze klantendienst, dan mag u via privé-bericht uw gegevens (naam, klantennr, contactnr) even doorsturen.
Ik laat dit dat even nakijken en u terug contacteren.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Indien u ondertussen nog geen contact heeft opgenomen met onze klantendienst, dan mag u via privé-bericht uw gegevens (naam, klantennr, contactnr) even doorsturen.
Ik laat dit dat even nakijken en u terug contacteren.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.