Wij zijn geen spammers

  • 14 August 2011
  • 14 reacties
  • 4958 Bekeken

L.S.

Onze bedrijvigheid houdt in dat we met enige regelmaat mailings rondsturen. Met o.m. een 1500-tal e-mails.

De adressen zijn ons door de bestemmeling zelf bezorgd, omdat ze de informatie willen bekomen.

Vroeger ging dat relatief vlot, zij het dat de adressen in kleinere paketten dienden te worden verdeeld. Maar de laatste tijd geraken we telkens weer in een "spam-onderzoek" verzeild. Wij spammen niet, wij sturen info, waar de mensen zelf om gevraagd hebben en wanneer ze die info niet meer wensen, gaat hun adres meteen uit het bestand.

Stop m.b.t. ons e-mailadres dus met die "spam-onderzoeken", wij spammen nooit. Dank u.


Met vriendelijke groeten,


Rik Martens


P.S. Het zou fijn zijn als we dit soort problemen via een e-mail zouden kunnen toesturen, maar ik vind in de talloze pagina's van uw website geen e-mailadres om dat te doen.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste u kan via deze site http://support.nl.belgacom.be/app/ask/p/598 een mail sturen naar Belgacom

of anders rechtstreeks naar abuse@skynet.be met een grondige beschrijving

of in een prive bericht aan

Eva van BelgacomIntense User
http://nl.community.belgacom.be/people/2e8f1412c6



Hou wel rekening met het verlengde weekend.

mvg,
Reputatie 2
Badge +1
Bent u private of SME klant? Ik vermoed (maar ben niet zeker) dat daar een verschil wordt gemaakt...
@axs

SME?

Ik ben ingeënt voor een aantal ziekten, ja.

Moet ik naast het runnen van de zaak (ook op zondag, zoals u merkt) ook nog cursussen "afkortingen en letterwoorden" gaan volgen?

Of betekent het dat ik alweer meer zal moeten gaan betalen om door diverse robots gerust te worden gelaten?

@patrick

Dank voor de links. Just for the record: hoe zou ik aan die urls zijn geraakt, gewoon te vertrekken vanaf de homepage?

Waarom bij contacts enkel een 0800-nummer plaatsen, wetende wat voor een lijdensweg dat vaak kan zijn, terwijl een e-mail rustig informatie kan uitwisselen, zonder overbelaste helpdesks en nerveus wordende klanten?

Aan allen een prettig lang weekend gewenst,


Rik Martens
Reputatie 2
Badge +1
Sorry, ben de engelse termen meer gewoon.. heeft u een particulier of een business abonnement (kmo / zelfstandige?)
Daar zou ik voor in mijn papieren moeten duiken, maar die heb ik niet hier... Uit het hoofd weet ik het niet, mijn abonnement dateert tenslotte al van 1996 of 1997...
Reputatie 2
Badge +1
Het kan online...

http://support.nl.belgacom.be/app/ask/p/598
http://postmaster.belgacom.be/?c=faq&l=nl

V: Zijn er beperkingen in aantal e-mails die ik mag sturen van mijn PC?
A: Ja- indien u niet bent geauthenticeerd op de relay dienst, kan u slechts 720 mails per uur sturen. Indien u meer mails wenst uit te sturen, dient u authenticatie aan te zetten op uw uitgaande relay configuratie.


ik denk dat bovenstaande geldig is voor gewoon abo, voor bedrijven zullen er wel andere oplossingen voorzien zijn veronderstel ik


mvg
Reputatie 2
Badge +1
Daarmee versta ik dat als je 'authenticatie' inschakelt je er meer kan versturen...
DUS: authenticatie inschakelen voor je uitgaande berichten.
Bedankt voor de diverse reacties.

Mijn authenticatie staat op Authenticated POP (APOP), dat lijkt me te willen zeggen: ingeschakeld...
Reputatie 2
Badge
Bij de meeste email clients (zelfs microsoft outlook) heb je bij de 'send options' iets zoals 'delayed delivery'. Hiermee kan je zelf bepalen wanneer je een mail wil zenden. Als inderdaad 750 per uur een limiet is kan je eenvoudig elk uur maximaal 750 mails plannen. Hoef je Belgacom niets te vragen en blijf je onder hun spam grens.
authenticatie inschakelen:

V: Hoe kan ik berichten sturen over een beveiligd kanaal?
Uw mail programma, dient als volgt geconfigureerd te worden::
relay server: relay.skynet.be (poort 587, TLS vereist)
gebruikersnaam: UWLOGIN@skynet.be


mvg
Hallo Rikm,

Waarom stuur je je mailings via je gewone e-mail account? Dit lijkt mij niet erg verstandig omdat dit niet echt professioneel overkomt bij je klanten (zowel qua inhoud, opmaak en layout) en je hierbij ook totaal geen controle hebt over de statistieken van je mailing (wie opende de mail, welke e-mail client gebruikt de ontvanger, welke links bezocht de ontvanger, ...)

De meeste bedrijven gebruiken een professionele dienstverlener en/of software om op regelmatige basis grote(re) mailings te versturen naar hun klanten.

Aarzel niet om mij te contacteren mocht je hierover vragen hebben.


Groeten, Michel

Reputatie 2
Badge +1
Beste Michel,


commerciele postings horen hier niet thuis!


Mvg

Beste Rikm,


Zoals enkelen al hebben vermeld, kan je via relay.skynet.be 720 mails per uur per ipadres versturen (1 mail met 10 bestemmelingen wordt aanzien als 10 emails), hier kan je niet omheen als je een residentiële klant bent en gebruik wil maken van een unsecured verbinding naar relay.skynet.be.

Xenne gaf je goeie info in z'n laatste bericht: om beveiligd te verzenden meot je nog andere instellingen aanpassen.


Met vriendelijke groeten,

Eva.

Reageer