Beantwoord

Wifi werkt weer eens niet

  • 1 November 2016
  • 52 reacties
  • 1194 Bekeken


Toon eerste bericht

52 reacties

Reputatie 7
Badge +1
De technieker is twee weken geleden ter plaatse geweest...heeft hier 2 uren gewerkt om wifi te verbeteren. Het heeft een week beter gegaan maar nu is het weer om zeep. Lezen de mensen van Proximus hier mee??

De mensen van PX lezen mee. Dus PX medewerkers graag aktie.
Reputatie 7
Badge +4
Ann,

Het wegvallen van de wifi wil meestal zeggen dat de wifisignalen van de buren voor storing zorgen. Een ander wifikanaal selecteren is hier de beste oplossing voor. Hier zie je hoe je het kanaal kan wijzigen:

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html

Je zal best eens testen welk kanaal voor jou het beste werkt.

Mvg,

Kim,

Het Proximus team
Reputatie 7
Badge +1
Ann,

Het wegvallen van de wifi wil meestal zeggen dat de wifisignalen van de buren voor storing zorgen. Een ander wifikanaal selecteren is hier de beste oplossing voor. Hier zie je hoe je het kanaal kan wijzigen:

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html

Je zal best eens testen welk kanaal voor jou het beste werkt.

Mvg,

Kim,

Het Proximus team


Snap dit niet goed. 2 weken geleden is een technieker van PX langs geweest. Die had dit toch moeten zien of niet soms en dit nu over laten aan Ann vindt ik heel goedkoop van PX. Vindt dat de Technieker zijn job niet goed gedaan heeft.
Reputatie 7
Badge +4
Ik lees in de commentaar van de technieker dat die het kanaal ook had aangepast en ik lees hier dat het daarna ook even beter is geweest. Maar als de buren in tussentijd ook hun kanaal hebben aangepast kan dat natuurlijk opnieuw storing geven.
Reputatie 2
Badge
vermoedelijk heb je problemen met de 2.4GHz WiFi verbinding. Als je toestellen ook de 5GHz ondersteunen, kan je beter je apparatuur via de 5GHz laten verbinden. Vermoedelijk zit er bij jou in de buurt een stoorbron op 2.4GHz: er zijn bvb babyfoons en ook draadloze security cameras van slechte kwaliteit, die de hele 2.4GHz band platduwen. Door te herstarten zal de bbox opnieuw kijken welk kanaal het minst gestoord is en dat selecteren, zodat het weer even beter gaat.
Dus: eens rondkijken welk draadloos apparaat de boosdoener zou kunnen zijn (bij de buren) en voor toestellen die 5GHz ondersteunen alvast die naar de 5GHz omzetten
Dat is ook het groot probleem met de opgenoemde analysers omtrent stoorsignalen
Ik kan nu toch moeilijk bij al mijn buren rondgaan en vragen wat ze allemaal in huis staan hebben...
Omzetten naar 5GHZ...euh das allemaal Chinees voor mij hoor of moet Proximus dat doen?
Reputatie 7
Badge +4
Je kan altijd en app of programma op je computer of smartphone installeren die kan kijken op welke wifi kanalen je buren zitten. Mvg,Robrecht
Reputatie 7
Badge +1
Ik kan nu toch moeilijk bij al mijn buren rondgaan en vragen wat ze allemaal in huis staan hebben...
Omzetten naar 5GHZ...euh das allemaal Chinees voor mij hoor of moet Proximus dat doen?


Naar Instellingen WiFi gaan dan heb je de keuze uit 2.4 of 5GHZ. Weet niet of de laptop deze keuze heeft. De tablets en smart tv wel.
Je kan met deze wifi analyzers wel de wifi kanalen vinden van buren die je storen maar het is ook mogelijk dat je gestoord wordt door andere toestellen in huis, zoals laadtoestellen van smartphones, micogolf oven enz.
Ik vind die lijst van "storende" toestellen en tot op zekere hoogte nogal lachwekkend ... In dezelfde redenering zou men in de buurt van een electrische hoogspanningsleiding geen WiFi of radiosignalen in de gelijkaardige frequentieband kunnen ontvangen ? .. en een microgolfoven die uw WiFi ontvangst stoort ? doe die maar direct naar het containerpark want dat is bij het opgegeven vermogen een directe aanslag op uw gezondheid wegens zo lek als een zeef !! 😃
ergo, 't is niet omdat men ergens een "electro-magnetisch" veld heeft dat het ook nog voldoende stoorfrequenties heeft (harmonischen) om uw 2.4 Ghz band te belasten !
Voor "spullen" die zelf in die frequentieband uitzenden is het een ander verhaal ! (wel gekend zijn de Ruckus dingen die de radio-amateurbanden netjes om zeep helpen ..)
Of het nu lachwekkend is of niet, het was toch de oorzaak bij mijn zoon die op kot zat in Leuven en met stralingmeter werd gecontorleerd of de microgolfoven nog binnen de stralingdnorm viel, wat ook het geval was, dus zo lek was die ook weer niet!.
Sorry maar ik geloof al dat soort "broodje aap" verhalen niet .... zeg mij maar eens hoe lang uw microgolf oven dan wel aan staat terwijl je met wifi bezig bent ? juist ja, of dacht ge dat die klystron continu uitzendt ? uw microgolf was binnen de week goed voor 't stort als uw kot al niet in brand stond ...
Reputatie 7
Badge +1
Heb mijn afwasmachine, wasmachine, droogkast en microgolfoven aanstaan. Ook nog PX tv en 2 tablets en 1 iPhone op 2.4 en 5 GHz en geen probleem met de WiFi. Deze verhalen kunnen er bij mij ook niet in. Ook dat ik afhankelijk kan zijn van mijn buren. Dit is toch eigenlijk van de zotte.
Mis ik hier ergens iets .....zijn er dan toestellen die wel storen als ze niet op staan.
Of een toestel nu een minuut of dertig minuten of gans de dag op staat heeft totaal niets te maken met het feit dat je vaststelt dat het stoorsignalen teweeg brengt.

Nog wel een bijkomende vraag omdat je hier die Ruckus aanhaalt, welke radio-amateurbanden helpt die dan wel om zeep?
Antoon1,
Persoonlijk heb ik op 2,4 Ghz hier van de buren en toestellen die hier ondermeer opgenoemd worden ook geen last en van mijn microgolf oven thuis hier ook niet die ten langste een halfuur opstaat.
Wel vervelend als je wel om één of andere reden gestoord wordt, dan is het gewoon een kwestie de goede oplossing te vinden, maar dat laat ik aan de specialisten over :8
Reputatie 7
Badge +1
Antoon1,
Persoonlijk heb ik op 2,4 Ghz hier van de buren en toestellen die hier ondermeer opgenoemd worden ook geen last en van mijn microgolf oven thuis hier ook niet die ten langste een halfuur opstaat.
Wel vervelend als je wel om één of andere reden gestoord wordt, dan is het gewoon een kwestie de goede oplossing te vinden, maar dat laat ik aan de specialisten over :8


Klopt dus moet PX naar Ann een specialist sturen om dit voor altijd op te lossen. Dus PX graag hulp sturen naar Ann.
Mis ik hier ergens iets .....zijn er dan toestellen die wel storen als ze niet op staan.
Of een toestel nu een minuut of dertig minuten of gans de dag op staat heeft totaal niets te maken met het feit dat je vaststelt dat het stoorsignalen teweeg brengt.

Nog wel een bijkomende vraag omdat je hier die Ruckus aanhaalt, welke radio-amateurbanden helpt die dan wel om zeep?


Lees een een forum of 2 van de radio-amateurs misschien ? Als ik mij niet vergis bestaat daar in Nederland al een verordering over .. en BTW dat is hier op het forum uitgebreid aan bod geweest ...

BTW .. mijn stokoude microgolf staat hier, louter in afstand gemeten, 150 cm boven mijn WiFi router. Er zit wel een vloer tussen 🙂 maar storen doet die niet ...
sommigen zouden toch eens iets moeten lezen over frequentie propagatie en de vorming van harmonischen, alvorens wilde verhalen neer te pennen !
Ik wil gewoon dat de wifi werkt en vind eigenlijk dat niet ik, niet jullie maar Proximus dit moet oplossen! Ik betaal hier elke maand toch genoeg voor!

Bedankt voor jullie tips, sommige begrijp ik, andere zijn meer Chinees voor mij 🙂 maar toch tof dat mensen willen helpen x
Reputatie 6
Badge +3
Dag Ann,

We willen je ook op weg helpen om dit op te lossen. Dit kan door te surfen naar deze site:

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/slechte-kwaliteit-van-het-wifi-netwerk-hoe-komt-dit.html

Als het echt niet lukt kunnen we ook altijd een gratis Happy house bezoek plannen.

Kijk even op deze link:

http://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/producten/r-orphans/happy-house.html

Mvg,

OdB
Reputatie 6
Badge +4
Dag Antoon,

Zoals mijn collega al meldde, ondanks feit dat het Wifi kanaal al door een technieker werd gewijzigd is het perfect mogelijk indien een ander apparaat in de buurt van uw router over dezelfde frequentie nu uitzendt je daardoor terug in de problemen komt te zitten.

Kortom op het moment dat technieker kwam had die goed signaal draadloos en kon die moeilijk in toekomst zien of deze frequentie gestoord zal worden.

Soms helpt gewoon zelfs een herstart van de bbox router om het probleem draadloos op te lossen.

Bij blijvende problemen:

http://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/producten/r-orphans/happy-house.html

mvg sabine
Reputatie 6
Badge +4
Antwoord agent

Sabine BOL Antoon1 S

Dag Antoon,

Zoals mijn collega al meldde, ondanks feit dat het Wifi kanaal al door een technieker werd gewijzigd is het perfect mogelijk indien een ander apparaat in de buurt van uw router over dezelfde frequentie nu uitzendt je daardoor terug in de problemen komt te zitten.

Kortom op het moment dat technieker kwam had die goed signaal draadloos en kon die moeilijk in toekomst zien of deze frequentie gestoord zal worden.

Soms helpt gewoon zelfs een herstart van de bbox router om het probleem draadloos op te lossen.

Bij blijvende problemen:

http://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/producten/r-orphans/happy-house.html

mvg sabine
Reputatie 7
Badge +1
Antwoord agent

Sabine BOL Antoon1 S

Dag Antoon,

Zoals mijn collega al meldde, ondanks feit dat het Wifi kanaal al door een technieker werd gewijzigd is het perfect mogelijk indien een ander apparaat in de buurt van uw router over dezelfde frequentie nu uitzendt je daardoor terug in de problemen komt te zitten.

Kortom op het moment dat technieker kwam had die goed signaal draadloos en kon die moeilijk in toekomst zien of deze frequentie gestoord zal worden.

Soms helpt gewoon zelfs een herstart van de bbox router om het probleem draadloos op te lossen.

Bij blijvende problemen:

http://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/producten/r-orphans/happy-house.html

mvg sabine


Hallo Sabine,
Bedankt voor het antwoord. Dus als ik het goed begrijp kan heel Belgie hier last van hebben.
Groetjes, Antoon
Zucht...na alle problemen, we hebben afgelopen weekend weer veel WIFI problemen gehad, krijg ik mijn factuur gisteren via mail. Ik dacht al, nu moet ik toch heel veel betalen...staat die WIFI versterker er toch wel 2x op gefactureerd zeker. Ik betaal er maar 1 hoor! Heb dan 10x gebeld naar klantendienst eer ik binnengeraakt ben, kreeg dan uiteindelijk iemand aan de lijn die een dossier ging maken. Het nummer heb ik niet meer te horen gekregen want de lijn was plots verbroken. Afwachten dus. 😠
Net telefoon gekregen. De wifi versterker wordt gecrediteerd en heb nog een commerciële geste gekregen :)
Das wel leuk, zo betaal ik niet voor iets dat niet altijd goed werkt!

Reageer