Skip to main content
sinds vorig jaar maart hebben we een b-box2 van belgacom aangeschaft en alles werkte vrijwel perfect. Na enkele dagen echter begon ons draadloos internet uit te vallen af en toe, maar werkte vrijwel meteen na de b-box opnieuw op te zetten. Nu, een klein jaar later heb ik terug geprobeerd het draadloos internet aan de praat te krijgen ( half jaartje niet gebruikt, want wij gebruiken ethernet en kabel van modem naar pc). Toen ik gisteren met mijn gsm naar wifi zocht vond ik niets, ook het ledje van de b-box brandde niet meer. na de b-box een aantal keer aan en uit te zetten werkt het ledje nu terug, maar nog steeds geen internet. Heb dan naar de helpdesk gebeld, ze controleerden de lijn en ik moest het kanaal, beveiliging,... aanpassen. Na lang telefoneren zeiden ze gewoon dat het aan onze gsm's lag, terwijl deze ergens anders wel werken.

iemand een oplossing of gewoon b-box inwisselen (of nieuwe kopen)

alvast bedankt.

Misschien eens een ander kanaal kiezen:

• Wireless network setup

Mac address: 00:19:70:17:ad:ab
SSID:

SSID Broadcast

Channel: HIER KANAAL KIEZEN
Security:
WPA type:
Passphrase:
Encryption:
WPS: Disabled

had ik al gedaan, heb alle kanalen gehad, steeds niets

wij hebben vdsl van verleden week soms inorm traag internet

Downstream Training Margin : 15.0 dB !!!!

werkt je wifi dan ook niet met je pc?

vg.

nee, ik denk dat de b-box gewoon geen wifi-signaal meer uitzendt, dus defect is en vervangen zal moeten worden, aangezien alles juist is (ledje, lijn & configuratie).

Dan moet je bellen met de technische dienst 0800 22700 en een inruilnummer vragen. Daarmee kan je dan naar een Belgacom Center gaan om hem om te ruilen.

probeer misschien eerst nog eens een factory reset van de modem volgens onderstaande procedure:

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/10330/~/hoe-kan-ik-mijn-draadloze-b-box-resetten%3F

na zo'n reset gaan de draadloze instellingen wel verloren en moet u deze terug ingeven

mvg

Beste zconinx,

indien het lampje van draadloos op de Bbox niet meer brandt en je hebt reeds geprobeerd om wifi te activeren op modempagina, kan je inderdaad best even de Bbox resetten. Vergeet niet, indien het draadloos opnieuw werkt, de modem terug te beveiligen (meer info http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/12363/).

Indien het na de reset van de modem nog steeds niet lukt, kan je inderdaad best contact nemen met onze storingsdienst op 0800/22800 zodat je deze modem onder garantie kan omruilen

Mvg

Eva van Belgacom

Reageer