Beantwoord

Wifi werkt NIET

  • 1 October 2017
  • 9 reacties
  • 469 Bekeken

Het pakket van Tuttimus werkt totaal niet zoals het hoort. De wifi werkt niet zoals gegeven en we kunnen soms totaal niets doen op het internet. We hebben veel te hoge kosten voor wat we krijgen. Dit is nu al maanden aan de gang. Ook moeten we altijd maar meer en meer betalen en wordt het internet trager en slechter met de dag, dit is niet OK! We hebben al geprobeerd om te bellen maar kregen niemand te horen. Ook in de Proximus centers kunnen ze niets doen. Ik hoop dat hier wel iemand kan helpen en liefst nog iemand van Proximus zodat we eindelijk krijgen waarvoor we betalen.
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door SamuelD 2 October 2017, 10:38

Bekijk origineel

9 reacties

wifi kan gestoord zijn door naburige signalen zeker op wifi-2.0.
Als je toestellen wifi-5.0 ondersteunen dan beter deze wifi band gebruiken.
je kan ook eens proberen door je bbox te heropstarten door de stroom 20 seconden te onderbreken.
Anders proberen als je het wifi kanaal veranderd naar 1 of 6 of 11 of je dan ergens een betere wifi snelheid bereikt.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html
je zou ook een http://speedtest.net kunnen uitvoeren als je verbonden bent met utp kabel aan je laptop bv om te zien of je voldoende snelheid haalt en deze vergelijken met de minimum waarde die deze http://proximus.be/internetsnelheid aangeeft.
Reputatie 3
Badge +1
Het is niet alleen wifi dat niet werkt, ik gebruik altijd een netwerkkabel !
Gisteren ging het ook al slecht om verbinding te maken met het internet, deze morgen
valt het constant uit !
En dan de snelheidstest, 48,65 mBps en upload 9,15 dat is ook niet echt goed !
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb je lijn nagekeken en zie geen storing, dit wil zeggen dat het signaal goed toekomt tot op de modem. De snelheid die op je modem toekomt is 100 Mbps. Het zal dus vermoedelijk je wifi zijn die voor de mindere kwaliteit zorgt, om dit te verbeteren raad ik je alvast aan om hier eens te kijken: http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/p...
Reputatie 3
Badge +1
Hello SamuelD, allemaal goed en wel : ik gebruik "geen wifi" alléén een netwerkkabel.
Reputatie 7
Badge +4
Hey Arlette , het bericht dat ik stuurde was voor KarinC , bij jou is de situatie anders.

Op je modem komt een snelheid van 50 Mbps, de snelheden zijn namelijk afhankelijk van onder andere de afstand tussen de verdeelkast en je woning; Je kan op volgende link kijken of je de snelheden die je zou moeten krijgen overeen komen met wat je werkelijk krijgt, https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html?#/input
Reputatie 3
Badge +1
Sorry, dat begrijp ik wel dat de snelheid afhankelijk is van de verdeelkast.
Deze morgen valt het internet constant uit, constant verschijnt er :



Ik heb alles gecheckt en ook de modem herstart, voorlopig lukt het maar voor hoelang.
Reputatie 7
Badge +4
@ arlette 68

Ter info:
https://www.dnsserverreageertniet.nl/

= herstart je PC en je modem

Mogelijk is er een evenwel een (tijdelijke) storing bij Px (backbone, niet jouw lijn)
Reputatie 7
Badge +4
Arlette, ik zie in elk geval geen storing op je lijn, indien de herstart niet helpt zoals M_016 aangeeft kan je ook eens een volledige reset van je modem doen; zie https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
Reputatie 3
Badge +1
M_016 : bedankt, de modem had ik al herstart, de computer nu ook. Voor de moment werkt het, hopelijk is die storing vlug opgelost. Sinds 8 uur vanmorgen on/offline.

SamuelD : hoop gewoon dat dit niet nodig wordt, maar de link opgeslagen in geval van ......

Reageer