Vraag

Wifi verbinding na upgrade van Windows

  • 13 May 2017
  • 7 reacties
  • 255 Bekeken

Na een upgrade naar windows versie 1703 kan ik geen wifi verbinding meer maken met hotspots van Proximus. De wifi verbinding met eigen router/modem werkt wel nog , zonder problemen.
Probleem oplosser van windows raadt mij aan mijn provider te contacteren.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Probeer je dan te verbinden met de fon of autofon?
'k heb nog eens geprobeerd met auto_fon op windows10-1703 en het is soms nodig van enkele keren connect en disconnect te doen vooraleer het lukt.
Ik heb geprobeerd op beide en zelfs meerdere keren.
Als resultaat bij AUT_fon is dat na enkele keren de signaalsterkte drastisch vermindert en dat die pas na enkele dagen terug normaal wordt. Of zie ik misschien spoken ???
Dank voor de reactie
Reputatie 7
Badge +4
En welke foutmelding krijg je dan juist als je wil inloggen?
bij AUTO_FON moet ik moest ik alleen de 1e keer inloggen met proxximusfon id en password, daarna nooit meer. Maar na de upgrade vraagt hij opnieuw id en password. Na ingave krijg msg 'kan geen verbinding maken met dit netwerk'
Waarom werkt mijn wifi-verbinding met eigen modem/router wel perfect ?
Bij FON is de msg ' verbonden geen internet'
Reputatie 7
Badge +4
Heb je dit alleen nog maar thuis getest of op meerdere plaatsen? Indien enkel thuis, zou het probleem van de modem kunnen komen, een reset zou hier dan voor kunnen helpen.
Deze reactie is misschien wat lang onderweg gebleven, maar mijn probleem heb ik ondertussen kunnen oplossen en heeft wel heel wat tijd en moeite gekost. Conclusie is dat het niets met Proximus te maken heeft maar enkel met de upgrade naar Windows versie 1703 en voor zover ik kan zien, met het verbinding maken met wifi.
https://privacy.microsoft.com/en-us/windows-10-open-wi-fi-hotspots
Op deze pagina vindt u enige uitleg over wat er veranderd Is.
Maar dan blijft er het feit wat jezelf moet veranderen en hoe.
Wat ikzelf allemaal heb uitgespookt kan ik onmogelijk herconstrueren en kan ik momenteel ook geen richtlijnen geven om dit probleem op te lossen of te voorkomen, maar zou het uiteindelijk vrij simpel moeten zijn.

In ieder geval toch bedankt voor jullie ractie.

Reageer