Ik heb hier sinds een viertal jaar een belgacom installatie staan router in de slaapkamer staan en mijn imac in de living. Eigenlijk zijn er nooit problemen geweest, en nu de laaste maand valt mijn wifi om de haverklap weg. Na wat technische ondersteuning gehad te hebben via de telefoon hebben ze me aangeraden te upgraden naar een b-box2 en de glasvezel kabel waarna alle opgelost zou zijn.
Nu weeral een tweetal weken verder blijft dit fenomeen zich nog steeds voordoen om gek van te worden. Bij de netwerk geeft hij dan aan Wifi heeft een zelftoegekend IP adres en kan geen internet verbinding tot stand brengen.
Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem a.u.b. want ikzelf ben teneinde raad
Groetjes,
Johnny
Bladzijde 1 / 1
Hallo Johnny,
Een draadloze verbinding wordt gedragen door radiogolven, waardoor WiFi gevoelig is voor storingen en de afstand plus de omgevingsfactoren (andere netwerken in de buurt) een rol kunnen spelen.
Wanneer je problemen ondervindt met de snelheid en stabiliteit van de draadloze verbinding, kan je een kijkje nemen op de volgende pagina waar je enkele tips zal vinden om de kwaliteit te verbeteren: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/10218 .
Op deze pagina vindt je hoe je voor de Belgacom draadloze modems het draadloze kanaal aanpast: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14455 .
Met vriendelijke groeten,
Eva.
Een draadloze verbinding wordt gedragen door radiogolven, waardoor WiFi gevoelig is voor storingen en de afstand plus de omgevingsfactoren (andere netwerken in de buurt) een rol kunnen spelen.
Wanneer je problemen ondervindt met de snelheid en stabiliteit van de draadloze verbinding, kan je een kijkje nemen op de volgende pagina waar je enkele tips zal vinden om de kwaliteit te verbeteren: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/10218 .
Op deze pagina vindt je hoe je voor de Belgacom draadloze modems het draadloze kanaal aanpast: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14455 .
Met vriendelijke groeten,
Eva.
Is er al VDSL2 mogelijk bij u want als ik het goed begrijp zit je waarschijnmlijk nog op ADSL ?
Je kan dit nagaan of het mogelijk is bij u door zelf de test te doen en best als "nieuwe klant" de uitleg vind je op ricy's blog:
http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid
waarvan ik een gedeelte hieronder uit heb gekopieerd :
Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?
klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank doe de test best ook als nieuwe klant
(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)
Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)
dan zou je kunnen migreren naar vdsl2 en dit is gratis en je krijgt er ook een BBOX2 gratis bij.
Elsa
Je kan dit nagaan of het mogelijk is bij u door zelf de test te doen en best als "nieuwe klant" de uitleg vind je op ricy's blog:
http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid
waarvan ik een gedeelte hieronder uit heb gekopieerd :
Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?
klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank doe de test best ook als nieuwe klant
(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)
Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)
dan zou je kunnen migreren naar vdsl2 en dit is gratis en je krijgt er ook een BBOX2 gratis bij.
Elsa
Eerst en vooral dien je na te gaan of het op Wifi niveau is of je verbinding.
Kijk eens in e-services naar je verbindingstijden. Deze dienen 96u te zijn.
Indien dat dat niet het geval is, heb je een onstabiele verbinding.
Heb je wel 96u, dan ligt het probleem op WiFi-niveau.
Interferentie kan een reden zijn. Best eens een wifi-analyzer installeren en zien welke kanalen bruikbaar zijn.
Kijk eens in e-services naar je verbindingstijden. Deze dienen 96u te zijn.
Indien dat dat niet het geval is, heb je een onstabiele verbinding.
Heb je wel 96u, dan ligt het probleem op WiFi-niveau.
Interferentie kan een reden zijn. Best eens een wifi-analyzer installeren en zien welke kanalen bruikbaar zijn.
Je kan meer uitleg vinden op ricy's blog
http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifichannelchange
waarvan ik hieronder een stuk gekopieed heb:
Surf naar http://192.168.1.1
° Advanced Settings
° Wireless
Onder SSID Broadcast zie je
Channel:
rechts hiervan zie je een vak met pijltje naar beneden, waarop je klikt
en kanaal 8 bijvoorbeeld kiest
° Dan onderaan op "apply" drukken
Dit vind je ook op de BGC site HIER
• Controleren of je wifi kanaal gestoord wort met InSSIDer (dit is hetgeen axs bedoelt in zijn bovenstaande post )
° Ook interessant: op de site van BGC vind je:
Slechte kwaliteit van uw wifi-signaal: wat te doen? KLIK_HIER
http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifichannelchange
waarvan ik hieronder een stuk gekopieed heb:
Surf naar http://192.168.1.1
° Advanced Settings
° Wireless
Onder SSID Broadcast zie je
Channel:
rechts hiervan zie je een vak met pijltje naar beneden, waarop je klikt
en kanaal 8 bijvoorbeeld kiest
° Dan onderaan op "apply" drukken
Dit vind je ook op de BGC site HIER
• Controleren of je wifi kanaal gestoord wort met InSSIDer (dit is hetgeen axs bedoelt in zijn bovenstaande post )
° Ook interessant: op de site van BGC vind je:
Slechte kwaliteit van uw wifi-signaal: wat te doen? KLIK_HIER
Morgen allemaal, harttelijk dan voor uw reacties. niet vergeten dat we over een Mac praten he
Elsa Ik heb sinds een tweetal weken VDSL2 in huis op aanraden van de technische dienst, maar zoals gezegt heeft dit ook niet de oplossing gebracht die verwacht werd. Ik heb ook getracht die inSSIDer in gang te zetten maar die vraagd dan weer achter een WiSpy en dat bezit ik niet ik heb ook gekeken maar dat is vrij duur dus dat lukt mij ook al niet. Ok ik heb intussen ook al eens van wifi kanaal veranderd. En terwijl ik dit invul valt hij nog uit maar is presies sneller terug aangekoppeld. Ik kijk het nog eventjes uit de boom op dit kanaal anders doe ik seffens nog wel een kanaals wijzeging.
Axs ik heb de verbindingstijden inderdaad eens bekeken en daar zit van alles bij een deel van 96u maar ook een deel dat veel lager ligt, heb ik nu dan een onstabiele verbinding? en zo ja wat zijn hiervoor de oplossingen?
Elsa Ik heb sinds een tweetal weken VDSL2 in huis op aanraden van de technische dienst, maar zoals gezegt heeft dit ook niet de oplossing gebracht die verwacht werd. Ik heb ook getracht die inSSIDer in gang te zetten maar die vraagd dan weer achter een WiSpy en dat bezit ik niet ik heb ook gekeken maar dat is vrij duur dus dat lukt mij ook al niet. Ok ik heb intussen ook al eens van wifi kanaal veranderd. En terwijl ik dit invul valt hij nog uit maar is presies sneller terug aangekoppeld. Ik kijk het nog eventjes uit de boom op dit kanaal anders doe ik seffens nog wel een kanaals wijzeging.
Axs ik heb de verbindingstijden inderdaad eens bekeken en daar zit van alles bij een deel van 96u maar ook een deel dat veel lager ligt, heb ik nu dan een onstabiele verbinding? en zo ja wat zijn hiervoor de oplossingen?
Welke wifi beveiliging gebruik je als je WPA2 gebruikt test dan eens met WPA
groetjes,
Elsa
groetjes,
Elsa
Hallo Elsa,
Ik heb intussen het wifi kanaal veranderd een tweeetal keer en nu staat het op 8. Ik heb ook WPA insgesteld zoals gezegd en tot mijn grote vreugde is er nog niets weggevallen voor de laaste 3 uur wat een verademing na zo'n tijd gesukkeld te hebben. Hartelijk dank voor uw goede begeleiding en duimen maar dat het nu goed zit!
Vriendelijke Groetjes,
Johnny
Ik heb intussen het wifi kanaal veranderd een tweeetal keer en nu staat het op 8. Ik heb ook WPA insgesteld zoals gezegd en tot mijn grote vreugde is er nog niets weggevallen voor de laaste 3 uur wat een verademing na zo'n tijd gesukkeld te hebben. Hartelijk dank voor uw goede begeleiding en duimen maar dat het nu goed zit!
Vriendelijke Groetjes,
Johnny
't zal wel goed blijven nu wpa2 geeft soms problemen met bepaalde operating sytems.
groetjes,
Elsa
groetjes,
Elsa
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.