Beantwoord

WiFi snelheden

  • 13 May 2017
  • 3 reacties
  • 723 Bekeken

Normaal gezien haal ik thuis maximaal 45 Mbps download. Maar soms zakt mijn maximale snelheid voor een lange periode naar 15 Mbps. Hoe komt dit en hoe kan ik dit verbeteren of aanpassen?
icon

Beste antwoord door Martin 13 May 2017, 18:36

Bekijk origineel

3 reacties

wat geeft de proximus Internetsnelheid als resultaat?
Met wifi is het inderdaad nooit zeker dat je op elk moment dezefde snelheid gaat halen,
zeker niet op de 2.4 wifi band, die dikwijls gestoord wordt door naburige wifi signalen.
Daarom als je een http://speedtest.net doet, dat je die moet uitvoeren terwijl je pc/laptop met een utp kabel verbonden is aan de bbox en ook wanneer de decoders af staan en geen PVR opnames op harde schijf bezig zijn, want deze zullen de internetsnelheid naar beneden halen.
Ook andere toestellen die aan het downloaden zijn halen deze snelheid naar beneden.
Hieronder het resultaat! Maar ik haal die snelheden helemaal niet.
Trouwens, die 45 Mbps vs 15 Mbps is gemeten via Ethernetkabel.

Details over de snelheid van je internetabonnement
Je internetabonnement

Products
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 93,1 Mbps download - 7,51 Mbps upload
Min.: 63,3 Mbps download - 5,8 Mbps upload

Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 93,1 Mbps download - 7,51 Mbps upload
Min.: 63,3 Mbps download - 5,8 Mbps upload

Je downloadvolume bevat 150 GB of is onbeperkt in een Pack.
je valt duidelijk in VDSL zone 1 waardoor je een Vdsl/vectoring basis snelheid van 70/20 Mbps zou moeten hebben.
De DLM kan deze snelheid dan eventueel, als alles goed meevalt, nog verhogen tot 100/20 Mbps.
(Dit indien de proximus internetsnelheidstest zijn database correct is / aangepast is)
Deze snelheden zijn snelheden waarop je bbox synchroniseert.
praktisch liggen die natuurlijk wat lager.
Een tuttimus abo laat maar een max upload van 15 Mbps toe.
(oude packs, nog minder zoals bijvoorbeeld comfort maar 6 Mbps en Maxi maar 8mbps , voor maxi werd dit opgetrokken ook tot 15Mbps zoals bij tutti dus : bron: Internetsnelheid-cap)

Dus Proximus eens laten checken op welke snelheid je bbox synchroniseert.
Je kan dit ook vragen aan de helpdesk 080022800
als je een bbox3 van Sagemcom hebt kan je die zelf opvragen met het SagemTool dat
je kan downloaden hier

Reageer