Wifi signaal uitbreiden via router of acces punten

  • 7 October 2012
  • 0 reacties
  • 565 Bekeken

Badge

Beste mensen,


Bij mijn vriendin thuis hebben ze de BBox 2 in de kelder / garage staan.


Zij wonen in een tot woningen omgebouwd middeleeuws kasteel (dus zeer dikke muren & vloeren met dikke verstevigde deuren)


Vriendin woont nog bij ouders, dus deze woning is niet van haar alleen devil





Ze hebben de computers & digitale tv dus met vaste (utp) kabels vanaf de BBox2 in de kelder naar het woongedeelte aangesloten.


U begrijpt dat zij in het woon gedeelte dus helemaal geen enkele wifi verbinding hebben (nergens ook maar 1 streep)





Nu is mijn vraag, hoe krijg ik de wifi in het woon gedeelte (ik ben dus de gelukkige die dit mag gaan oplossen)


Heb al eens met mijn eigen Netgear repeater geprobeert ofdat ik daar ergens signaal mee kreeg.


Maar deze Netgear (werkt bij mij thuis perfect) moet iets van de wifi kunnen zien om deze te versterken, maar in het hele woongedeelte is dus totaal geen enkel wifi signaal.


Nu is mijn vraag bestaat er iets om aan de utp kabel die naar de computers boven lopen, een extra router of een acces punt te maken.


BBox2 verplaatsen is echt geen optie, want digitale tv en alle computers zijn via kabels in de kelder op deze BBox2 aangesloten.


En kabels omgaan leggen in een woning vol met antiek, zal mij de relatie gaan kosten broken heart





Moet dus echt op een bestaande kabel een acces punt of router kunnen plaatsen.





ik hoop dat iemand mij advies kan geven over acces punten enof routers en welke ik daar voor moet aanschaffen.

0 reacties

Geen reactie

Reageer