Beantwoord

WiFi signaal onzichtbaar

  • 10 August 2017
  • 7 reacties
  • 215 Bekeken

Hallo,
ikzelf en mijn echtgenote surfen via onze ipad draadloos op internet - WPA2 beveiliging en WiFi-5.0. Tot zover geen probleem. Wanneer onze kleinkinderen draadloos proberen in te loggen op onze account dan vinden zij evenwel ons wifi signaal niet, noch met hun ipad noch met hun smartphone. Wanneer ik via mijn desktop ons signaal tracht te vinden met NetSpot of Acrylic WiFi lukt dit ook niet. Heel raar. Kan iemand mij aub vertellen wat het probleem kan zijn ? Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Achiel_01 10 August 2017, 13:42

Bekijk origineel

7 reacties

Staat in je bbox aangevinkt dat hij een SSID moet uitzenden
(niettegenstaande netspot die toch zou kunnen detecteren)
surf eens naar zijn webinterface http://192.168.1.1 wachtwoord staat op de sticker van de bbox3

NB: het kan ook nooit kwaad van eens je bbox te herstarten door zijn netspanning 5 seconden te onderbreken.
Zie bijlage

Ik weet niet of het direct iets zou oplossen maar als je geen instellingen zelf veranderd hebt die je dan moet opnieuw instellen, zou ik die eens resetten met het reset drukknopje achteraan.

Opgepast! : Je bent toch zeker dat de toestellen waarmee je het ssid niet vindt de wifi-5.0 ondersteunen?
Reset gedaan. Zijn heel recente toestellen dus lijkt me dit ok. Zal nieuwe poging wagen bij hun volgende bezoek. Wat me ook opvalt is dat eens buiten de woning geen signaal meer heb. Daarom ook poging tot testen met NetSpot maar zonder resultaat.
Als je netspot gebruikt op je iPad waar je wel wifi-5.0 op hebt, zou die inderdaad normaal gezien ook het signaal moeten detecteren (al heb ik geen ervaring met netspot) , netspot kan natuurlijk geen wifi-5.0 detecteren als het toestel waarop deze app staat geen wifi-kaart heeft die 5.0 ondersteunt.
Ondersteunt je wifi-kaart van je desktop de 5.0.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Achiel, je hebt toch wel degelijk een reset gedaan door het reset knopje naast de blauwe poort 10 seconden ingedrukt te houden terwijl de modem aan staat? Vind je met een ander toestel wel je 2.4 wifi connectie? MVG, Wim
Hallo,
iedereen bedankt voor de reacties. Probleem is opgelost. Er was iets mis met de inloggegevens van de modem. Eind goed al goed. Groetjes

Reageer